موزه توهم دبی

تفریح در موزه توهم دبی
موزه توهمات دبی در کجا واقع شده است؟ چگونه می‌توانیم به موزه توهم دبی برویم؟ موزه ایلوژن دبی به چه صورت است؟ بخش‌های مختلف و گوناگون موزه توهم دبی میزهای گردان توهم صندلی اتاق ایمز (Ames room) اتاق ضد جاذبه اتاق چرخشی اطلاعات دقیق در رابطه با بازدید از موزه توهم دبی جاهای دیدنی نزدیک به موزه توهم دبی کدام‌ها هستند؟ کدام رستوران‌ها به موزه توهم دبی نزدیک هستند؟ هتل‌های نزدیک به موزه ایلوژن دبی کدام‌ها هستند؟ سفر به دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

یکی از بهترین موزه‌های دبی، موزه توهم دبی است. اگر به جاذبه‌های گردشگری تاریخی علاقه دارید، موزه ایلوژن (Museum Of Illusions) می‌تواند برایتان جالب باشد. تمام چیزهایی که در این موزه می‌ینید، براساس توهم و خطای دید انسانی است؛ به همین دلیل اسم موزه توهم را برای آن انتخاب کرده‌اند

تمام اتاق‌های داخل این موزه به کمک قابلیت‌های ویژه و منحصربه‌فردی مانند گرداب‌ها، خطوط نامساوی و مورب به چالش کشیده می‌شود و این موضوع تا جایی ادامه دارد که در برخی مواقع احساس می‌کنید زمین زیر پای شما حرکت می‌کند یا حتی زیر پاها خالی می‌شود. حتماً توصیه می‌کنیم که در زمان سفر به دبی، موزه توهمات را نیز در لیست مقاصد گردشگری خود قرار دهید؛ چرا که تجربه‌ای خاص و جالب است. در ادامه قصد داریم مطالب بیشتری دراین‌رابطه بیان کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بازدید گردشگران از موزه توهم دبی

موزه توهمات دبی در کجا واقع شده است؟

 این موزه خاص و هیجان‌انگیز در منطقه السیف و درست نزدیک به نهر دبی قرار گرفته است. موزه ایلوژن از آن دسته موزه‌های خاص و متفاوت است که حضور در آن باعث می‌شود احساس توهم به شما دست دهد. در این موزه بیش از 80 طرح مختلف وجود دارد که تمامی آنها حاصل تخیلات و توهمات هستند. در اتاق‌های مختلف موزه توهمات شهر دبی، با موضوعات مختلف و ویژه‌ای روبرو می‌شوید که هر یک از آن‌ها جذابیت خاصی برای شما دارد و می‌تواند قوه تخیل شما را به چالش بکشد. نکته مهمی که باید بدانید  این است که موزه ایلوژن و موزه آینده دبی از موزه‌های گران‌قیمت این شهر به شمار می‌روند.

دبی، منطقه میراث، خیابان السیف، کنار نهر دبی

آدرس موزه توهم دبی

95 درهم

هزینه ورود

چگونه می‌توانیم به موزه توهم دبی برویم؟

همان‌طور که در مطالب فوق نیز اشاره کردیم این مکان دیدنی و پر از جاذبه در منطقه السیف قرار دارد که برای رفتن به آن می‌توانید راه‌های مختلف را انتخاب کنید. مسیرهای دسترسی به این موزه فوق‌العاده عبارت است از: 

  • اگر می‌خواهید از منطقه بر دبی (bur dubai) به سمت این موزه بروید، می‌توانید در ایستگاه مترو الفهیدی پیاده شوید و پس از ۵ دقیقه پیاده‌روی به موزه می‌رسی
  • چنانچه قصد دارید از منطقه دیره به موزه توهمات دبی بروید، پس از سوار شدن مترو باید به میدان بانیانس بروید.
پل توهم در موزه ایلوژن

موزه ایلوژن دبی به چه صورت است؟

سال 2018 بود که موزه توهم دبی در منطقه ال سیف تاسیس شد؛ این موزه 80 نمایشگاه تعاملی ازجمله توهمات نوری، استریوگرام‌ها و هولوگرام‌ها را به نمایش می‌گذارد.  اتاق‌های مختلف موزه یا نورپردازی‌های عجیب و تکنولوژی‌های خاص خود توهمات ذهن انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد تا آنها را با تصاویر عجیبی مواجه کند. 

در هر یک از اتاق‌های این موزه طرح رنگ و موقعیت گوناگونی وجود دارد. وجه مشترکی که بین تمام بخش‌های موجود در موزه توهم دبی وجود دارد، توهم به چالش کشیدن خطای دید است.

 زمانی که به این موزه خاص وارد می‌شوید، تمام چیزهای موجود در آن یک‌شکل تازه و خاص به خود می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود تا تجربه جدیدی از آن داشته باشید. پس فراموش نکنید که بدون دوربین به این موزه وارد نشوید؛ چرا که می‌توانید عکس‌های خاص و خاطره‌انگیزی را ثبت کنید.

بخش‌های مختلف و گوناگون موزه توهم دبی

موزه توهمات دبی شامل بخش های مختلف و گوناگونی است. موزه شامل نمایشگاه‌ها، بازی‌های فکری و اتاق‌های توهم مختلف است. هر کدام از اتاق های این موزه به شکل خاصی طراحی شده اند و تمام آنها تجربیات بصری جالبی را برای انسان ایجاد می‌کنند. این جاذبه گردشگری برای تمام افراد با هر سنی که دارند، کاملاً مناسب است. در حالت کلی تمام کودکان و بزرگسالان در زمان ورود با چیزهای عجیب زیادی روبرو می‌شوند. 

نمایشگاه‌هایی که در موزه ایلوژن برگزار می‌شود، با عناوین مختلف زیر دسته بندی شده اند:

  1. توهمات شدید
  2. توهمات بزرگ
  3. توهمات نوری
بخش های موزه ایلوژن دبی

هر کدام از این بخش ها، ساختار و شکل متفاوتی از دیگری دارند و هر کدام نوع توهم خاصی برای فرد ایجاد می کنند. مثلاً بخش های توهمات شدید، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و واقعیت مجازی به وجود آمده اند و توهمات عجیبی را ایجاد می کنند. اصلی‌ترین و محبوب‌ترین بخش‌های مختلف نمایشگاه موزه توهم دبی شامل موارد زیر می‌شوند: 

میزهای گردان

میزهای گردان موجود در موزه توهمات، بر اساس توهمات بصری ساخته شده‌اند. این میزهای گردان به طور همزمان می‌چرخند و  انواع ترفندهای ذهنی مختلف را ارائه می‌دهند. ترکیب شیرین کاری‌های مهیج با ترفندهای ذهنی، نمایشی باورنکردنی را ارائه می‌دهند.

توهم صندلی

در این اتاق یک صندلی قرار گرفته که وقتی کسی نزدیک آن می‌بیند، به نظر می‌رسد که فردی روی صندلی نشسته و خیلی کوچک‌تر از سایر افراد است.

اتاق ایمز (Ames room)

 این اتاق تمام تصور مهم شما را از قوانین موجود فیزیک نقض می‌کند. در هر گوشه‌ای از این اتاق قرار بگیرید، ابعاد شما کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. در یکی از گوشه‌های آن افراد مانند غول بزرگ به نظر می‌رسند و در گوشه دیگر نیز کاملاً کوچک و کوتوله هستند. در واقع توهم اختلاف اندازه، یکی از  انواع توهماتی است که در این موزه زیاد می بینید.

اتاق ضد جاذبه

 در این اتاق، تمام چیزهایی که وجود دارد کاملاً برعکس هستند. به این شکل که انگار به طور سر و ته روی سقف اتاق حرکت می‌کنید.

اتاق چرخشی

 طراحی این اتاق به صورتی انجام شده است که زمان راه‌رفتن روی زمین انگار در حال قدم زدن روی دیوارهای چرخان آن هستید. در این اتاق می‌توانید قانون گرانش را به چالش بکشید و دنیای اطراف را به‌صورت وارونه یا 180 درجه مشاهده کنید.

اتاق چرخشی در موزه

اطلاعات دقیق در رابطه با بازدید از موزه توهم دبی

 برای رفتن به این موزه باید بدانید که ساعت بازدید از آن چگونه است. در این رابطه باید توضیح دهیم که شما می‌توانید از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ و در روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۳ به این موزه مراجعه کنید. آخرین بلیطی که برای این موزه ارائه می‌شود، یک ساعت پیش از بسته شدن آن است؛ بنابراین بهتر است حداقل تا یک ساعت قبل از بسته شدن موزه برای دیدن آن اقدامات لازم را انجام دهید.

·         یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲

·         جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۳

ساعات بازدید از موزه توهم دبی

یک ساعت پیش از بسته شدن موزه

آخرین بلیط

جاهای دیدنی نزدیک به موزه توهم دبی کدام‌ها هستند؟

 زمانی که به موزه ایلوژن دبی می‌روید، قطعا پس از یک ساعت گشت‌وگذار در آن تصمیم می‌گیرید که به سایر جاذبه‌های گردشگری هم سر بزنید. اولویت تمام افراد در چنین شرایطی، رفتن به جاهایی است که به موزه توهمات دبی نزدیک هستند؛ چرا که می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید و جاذبه‌های بیشتری را ببینید. این جاهی دیدنی نزدیک عبارت‌اند از: 

  • محله باستاکیا
  • دیوار قدیمی دبی
  • موزه دبی و قلعه الفهیدی
  • خانه شیخ سعید آل مکتوم
  • موزه قهوه
  • موزه سکه در منطقه بور دبی
  • سافاری دبی
  • دبی کریک یا خوردبی
توهم گردشگران در موزه ایلوژن

کدام رستوران‌ها به موزه توهم دبی نزدیک هستند؟

 گذراندن وقت و تفریح در موزه توهم دبی قطعاً انرژی و هیجان زیادی از شما می‌گیرد؛ بنابراین پس از پشت سر گذاشتن این زمان احتیاج دارید تا یک غذای خوشمزه و نوشیدنی تازه میل کنید. اگر می‌خواهید به یکی از رستوران‌های نزدیک موزه ایلوژن دبی بروید و در کنار خانواده یا دوستان غذای مورد علاقه خود را میل کنید، بهتر است به رستوران‌هایی نزدیکی که در ادامه از آن‌ها نام می‌بریم مراجعه کنید:

  • رستوران حاتم طاعی
  • کافه چایخانه عربی
  • فست‌فود کی‌اف‌سی
  • رستوران فست میل

هتل‌های نزدیک به موزه ایلوژن دبی کدام‌ها هستند؟

 برای اینکه بتوانید دسترسی راحتی به موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری داشته باشید، می‌توانید هتل‌هایی را رزرو کنید که فاصله کمی با جاذبه‌های دیدنی شهر دبی دارند. در اطراف موزه توهم دبی هتل‌های مشهوری وجود دارند که شما می‌توانید برای دسترسی سریع‌تر به موزه، یکی از آنها را برای اقامت خود انتخاب کنید. برخی از این هتل‌ها عبارت‌اند از: 

  • هتل السیف دبی
  • روبین هاستل دبی
  • هتل کورتیارد اند اسپا
  • دبی هتل دلفین دبی

سفر به دبی با رامین گشت

اگر قصد دارید به دبی سفر کنید، حتماً بازدید از موزه توهمات دبی را در لیست گردشگری خود بگذارید. شما می‌توانید صحنه‌های خیال انگیز را در موزه ایلوژن دبی ببینید. در نزدیک این موزه رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید پس از رفتن به هر یک از اتاق‌های موزه ، برای صرف غذا یا نوشیدنی به آنجا مراجعه کنید.

 چنانچه قصد سفر به شهر دبی را داشتید، پیشنهاد می‌دهیم به سراغ آژانس مسافرتی بروید که بتواند بهترین شرایط ممکن را برای شما برقرار کند تا از نظر رزرو هتل و بازدید از جاذبه‌های معروف دبی با هیچ مشکلی روبرو نباشد. در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم خرید تور دبی خود را از آژانس مسافرتی رامین گشت انجام دهید؛ چرا که با بهترین شرایط ممکن تورهای فوق‌العاده منحصربه‌فردی برای شما در نظر می‌گیرد. پیشنهاد می‌دهیم که برای دریافت مشاوره‌های لازم با کارشناسان رامین گشت در ارتباط باشید تا بتوانند شرایط کلی تور با تمام ویژگی‌های آن را برای شما بیان کنند.

سوالات متداول

بله اما در بسیاری از مواقع باتوجه‌به اینکه ظرفیت از قبل پر شده است، موفق به انجام این کار نمی‌شوید. در هر صورت پیشنهاد می‌دهیم که به روش آنلاین برای خرید بلیت اقدام کنید.

 هر گروهی که به این موزه وارد می‌شوند، می‌توانند بین ۴۵ الی ۹۰ دقیقه تمام قسمت‌های آن را ببینند.

بله شما می‌توانید در بسیاری از قسمت‌ها به‌غیراز تونل گرداب، اتاق ایمز و اتاق ضد جاذبه با ویلچر وارد شوید.

کودکانی که سن آن‌ها زیر ۴ سال است احتیاجی به تهیه بلیط ندارند.

مقالات مرتبط

موزه آینده دبی
1402/05/01 11 دقیقه
گشت شهری دبی
1402/05/03 18 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت