موزه آیا دبی (AYA Universe)

قیمت از: 130 درهم
خرید از طریق واتس اپ
بازدید و تفریح در موزه آیا دبی
چرا بازدید از موزه آیا دبی پیشنهاد می‌شود؟ اطلاعاتی درباره موزه آیا دبی معرفی بخش‌های موزه آیا دبی (AYA) آرورا یا همان شفق قطبی (AURORA) سورس یا همان منبع انرژی (THE SOURCE) ‌هارمونی (HARMONIA) فلورا (FLORA) استخر (THE POOL) رودخانه (THE RIVER) آبشارها (THE FALLS) ماه (LUNA) مد (TIDES) طوفان (CELESTI) خانه موجودات اثیری (OUTLAND) رانش (DRIFT) امکانات موزه آیا دبی (AYA Universe) ساعت بازدید و نحوه دسترسی به موزه آیا در دبی نحوه خرید بلیط موزه آیا دبی نکات مهم قبل از بازدید پارک فناوری آیا بازدید از موزه آیا دبی با آژانس گردشگری رامین گشت پرسش و پاسخ

اگر می‌خواهید به دنیای سیارات و کهکشان‌های دوردست سفر کنید، بازدید از موزه آیا دبی را از دست ندهید. موزه آیا دبی یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی دبی امارات به شمار می‌رود که هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

به‌احتمال زیاد فیلم آواتار 2023 را دیده‌اید؛ در این فیلم، جلوه‌های ویژه‌ای به کار گرفته شده است که لحظه‌های جذابی را برای آواتارهای ایجاد کرده و آواتارها بر روی سبزه‌ها و جنگل شگفت‌انگیز راه می‌روند و حس فوق‌العاده‌ای را دارند؛ بازدید از موزه آیا دبی این حس را برای افراد ایجاد می‌کند. موزه آیا دروازه‌ای برای ورود به سرزمین اسرارآمیز و کیهانی است که می‌تواند تجربه بی‌نظیری را برای افراد ایجاد کند.

این موزه تکنولوژی بالایی دارد و می‌توان عکاسی فوق‌العاده‌ای زیبایی را در فضای عجیب‌وغریب این مکان ثبت کرد، اما سوال اینجاست که آدرس موزه آیا دبی کجا است؟ چگونه می‌توان به این مکان دسترسی داشت؟ برای اینکه به این سوالات پاسخ دهیم و با موزه آیا بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید. 

چرا بازدید از موزه آیا دبی پیشنهاد می‌شود؟

افرادی که به موزه آیا می‌روند، یک موزه و یا پارک فناوری را از نزدیک مشاهده کرده و تجربه‌های شگفت‌انگیزی کسب خواهند کرد. در این موزه، جهانی دیگر را تجربه کرده و دیدن نور ستارگان پنهان شده، لذت زیادی را به شما خواهد داد. 

باتوجه‌به اینکه دبی یکی از شهرهای شگفتی‌آفرین است، موزه آیا هم در لیست جاهای دیدنی دبی قرار گرفته و فعالیت‌های آن هیجان زیادی را به همراه خواهد داشت. در حقیقت این پارک یا موزه، نور و صدا را با یکدیگر ترکیب کرده و به‌عنوان اولین پارک تفریحی همه‌جانبه در دبی شناخته می‌شود.

اطلاعاتی درباره موزه آیا دبی

موزه آیا یا همان پارک فناوری جزو عجایب دبی است که از آن به‌عنوان یک سرگرمی‌ کامل یاد می‌شود. افراد با هر سنی می‌توانند از قسمت‌ها و منطقه‌های این پارک استفاده کنند و تجربه‌های جدیدی داشته باشند. در این موزه می‌توانید کهکشان و ستاره‌ها را مشاهده کنید و چند ساعتی را در رویا باشید. موزه آیا دبی در سال 2022 راه‌اندازی شد و طراحی و ساخت این مکان بر عهده شرکت ‌هایپر اسپیس بود. این شرکت سرگرمی‌های مرتبط با آینده را به‌گونه‌ای طراحی می‌کند تا دنیای دیجیتال را به‌خوبی به تصویر بکشد.

در حقیقت در آیا یونیورس تلاش شده است که با تلفیق هنر و طراحی دیجیتال، فضایی را آماده کنند تا ترکیب صدا و نور جذابیت زیادی برای بازدیدکننده‌ها ایجاد کند. به‌طورکلی موزه آیا افرادی که جسور هستند و تمایل دارند که هیجان و جنب‌وجوش زیادی را تجربه کنند به 12 منطقه متمایز دعوت می‌کند.

معرفی بخش‌های موزه آیا دبی (AYA)

همان‌طور که اشاره شد، موزه آیا دارای 12 منطقه یا بخش است و جزو جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود که هر یک به تنهایی جذابیت‌های خاص خود را دارند. با ورود به دنیای فناوری موزه آیا، می‌توانید از طریق صدا و نور، حواس خود را تحریک کنید و ذهنتان را به نمایشی بی‌نظیر مهمان کنید. به طور حتم تجربه بازدید از موزه آیا دبی یکی از بهترین خاطراتی خواهد بود که در طول سفر به دبی خواهید داشت. همه چیز در این موزه زیبایی خاصی داشته و شما می‌توانید در کنار تمام این زیبایی‌ها از پیشرفته‌ترین سیستم صوتی در جهان بهره‌مند شوید. در ادامه بخش‌های مختلف موزه آیا را معرفی خواهیم کرد:

بخش های مهم و معروف موزه آیا دبی

آرورا یا همان شفق قطبی (AURORA)

یک اتاق 21 متری در موزه آیا است که تلفیقی از تعامل هنر بوده و حواس چندگانه انسان را درگیر می‌کند. در این منطقه استخرها با غبار کیهانی وجود دارند که انعکاس نور ستارگان را مشاهده کرده و امواج نور از سراسر زنون‌ها به نمایش گذاشته خواهند شد.  این اتاق حس خوب دیدن شفق‌های قطبی به بازدیدکننده‌ها می‌دهد. همچنین رنگین کمانی زیبا در این بخش وجود دارد که رقص زیبای آن شما را شگفت‌زده می‌کند.

سورس یا همان منبع انرژی (THE SOURCE)

سورس را می‌توان اولین تجربه افراد از بازدید موزه آیا دانست. این منطقه که حدود 302 متر مربع مساحت دارد. به‌صورت یک اتاق عرفانی طراحی شده است و با نام منبع انرژی هم معرفی می‌شود. همچنین حوضچه‌های دیجیتال و یک گنبد لمسی شعله‌ور در این منطقه وجود دارد که حواس چندگانه انسان را درگیر می‌کند. افراد با لمس هر یک از طرح‌های این منطقه می‌توانند جان تازه‌ای به فضا ببخشند و نمایش فوق‌العاده‌ای را تماشا کنند.

‌هارمونی (HARMONIA)

در بخش ‌هارمونی، نمایشگر بزرگی وجود دارد که از طریق آینه‌ها، نورهای نامتناهی را ساطع می‌کند و نمایش زیبایی از بازی نور ارائه خواهد کرد. در حقیقت، جلوه زیبایی در بخش‌ هارمونی وجود دارد که هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد.

فلورا (FLORA)

باغ فلورا یک درخت شبیه به ایوار با شکوه فوق‌العاده دارد. در این باغ موجودات مختلفی از طریق نور طراحی شده‌اند که بازدیدکننده‌ها را مجذوب زیبایی خود می‌کنند. نمایش در این بخش حدود 9 دقیقه است، اما بدون شک این 9 دقیقه متفاوت‌ترین تجربه زندگی‌تان خواهد بود.

استخر (THE POOL)

استخر یکی دیگر از بخش‌های جذاب موزه آیا دبی است. بازدیدکننده‌ها با ورود به این منطقه در رودخانه‌ای قدم خواهند گذاشت و پل‌های معلقی را خواهند دید. در ادامه منطقه گردابی وجود دارد که حواس افراد بازدیدکننده را درگیر کرده و تجربه فوق‌العاده‌ای را برای آنها ایجاد می‌کند.

رودخانه (THE RIVER)

منطقه رودخانه در موزه آیا حدود 185 متر مربع مساحت داشته و با هر قدمی ‌که بازدیدکننده‌ها برمی‌داند، طوفانی از رنگ ایجاد می‌شود. این منطقه با صفحه نمایش‌های LED و حسگرهای بی‌نظیر، حرکت بازدیدکننده‌ها را تشخیص داده و رقص عجیبی از نور را به نمایش می‌گذارد. 

آبشارها (THE FALLS)

در انتهای منطقه رودخانه‌ای، بخش آبشارها وجود دارد که با لمس آن‌ها قوانین گرانش تغییر می‌کند و برخلاف جاذبه زمین، آب به سمت بالا حرکت کرده و جلوه بی‌نظیری از یک تجربه و نمایش را شاهد خواهید بود.

ماه (LUNA)

در بخش ماه می‌توان فراتر از آسمان‌ها سفر کرد. در این منطقه تصویر زیبایی از روشنایی ماه به نمایش گذاشته می‌شود که شما می‌توانید فراتر از ستاره‌های آسمان رفته و آن را از نزدیک مشاهده کنید.

بازدید و تفریح در بخش ماه موزه آیا

مد (TIDES)

در منطقه مد یک نمایش هشت‌دقیقه‌ای اجرا می‌شود که نقطه کانونی آن از چهارفصل داستان‌سرایی برگرفته شده است. در کنار این نمایش یک اتاق آینه‌ای بی‌نهایت را مشاهده خواهید کرد. در این بخش، از توتم در LED ‌ها استفاده شده که به‌صورت یکپارچه، تعاملی از رقص نور را به نمایش خواهند گذاشت. 

توتم، به اجسامی ‌نمادی گفته می‌شود که به‌صورت عمودی نصب خواهند شد و در قاره‌های مختلف کاربرد‌های آیینی و بومی‌ دارد.  توتم یادگاری از افراد گذشته در برخی از طایفه‌ها است که انرژی حمایتگر و نیروی حفاظت‌کننده دارد. در حقیقت با رفتن به این منطقه، انرژی حمایت‌کننده‌ای را دریافت خواهید کرد.

طوفان (CELESTI)

در منطقه طوفان، رویداد‌های آسمانی را مشاهده خواهید کرد که در حقیقت با نقشه‌برداری از کیهان ایجاد شده‌اند. از طریق تعامل نور‌ها با یکدیگر می‌توان نمایش 13 دقیقه‌ای از رویداد‌های آسمانی را مشاهده کرد. 

خانه موجودات اثیری (OUTLAND)

خانه موجودات اثیری به سه بخش تقسیم می‌شود که هر یک رویارویی با شخصیت‌های مختلف آواتار را فراهم می‌کند. در این راهروی تخیلی می‌توان قدم زد و شخصیت‌های آواتار را مشاهده کرد. همچنین از طریق فناوری پیشرفته در این منطقه از موزه آیا می‌توان با آواتارها ناشناخته رقصید و هیجان زیادی را تجربه کرد.

رانش (DRIFT)

رانش یکی دیگر از مناطق موزه آیا دبی است که مساحت 185 متری داشته و شرایط سفر به مرکز پارک فناوری را فراهم می‌کند. در این منطقه کاوش‌هایی خواهید داشت که تا به حال آن‌ها را ندیده‌اید. به طور مثال: شما می‌توانید روی یک تپه سرسبز دراز بکشد و با شنیدن موسیقی لذت بخش بی وزنی و یک محیط آرام را تجربه کند.

به طور کلی اگر به بازدید از موزه‌ها علاقه دارید، توصیه می‌کنیم که از موزه آینده دبی هم دیدن کنید تا با پیشرفت‌ها و دیدگاه دبی به 50 سال آینده آشنا شوید.

تفریح در بخش رانش موزه ایا دبی

امکانات موزه آیا دبی (AYA Universe)

موزه آیا امکانات مختلفی را در این مجموعه فراهم کرده است تا به‌راحتی بتوانید چند ساعتی را به بازدید منطقه‌های مختلف موزه اختصاص دهید. مواردی که در جدول زیر آورده‌ایم،  مهم‌ترین امکانات این موزه هستند:

عنوان

توضیحات

رستوران

انواع غذاهای بین‌المللی مانند: آسیایی، خاورمیانه، و غربی در رستوران این موزه سرو می‌شوند.

پارکینگ

دارد

ویلچر و کالسکه

دسترسی وجود دارد.

سرویس بهداشتی

دارد

وای‌فای

رایگان

نمازخانه

دارد

فروشگاه 

دارد

توجه کنید، سوغاتی‌های مختلفی را می‌توان از بخش فروشگاه موزه آیا تهیه کرد تا بعد از سفر خود به عزیزان هدیه دهید یا به‌عنوان یادگاری برای خاطرات خوش این موزه، همراه خود به خانه ببرید.

ساعت بازدید و نحوه دسترسی به موزه آیا در دبی

موزه آیا یا پارک فناوری دبی جزو تفریحات دبی محسوب می‌شود و در طبقه اول وافی سیتی مال دبی قرار دارد. این مکان در منطقه "ام حریر" در جاده "عود متا" واقع شده است. شما می‌توانید با وسایل عمومی ‌و تاکسی به این موقعیت مکانی دسترسی داشته باشید. 

اگر از تاکسی یا خودروهای اجاره‌ای در دبی استفاده می‌کنید، به‌راحتی موقعیت وافی سیتی مال را جستجو کنید تا از طریق برنامه‌های مسیریاب به این موزه هدایت شوید. البته اگر قصد استفاده از مترو را دارید، باید در خط سبزرنگ سوار قطار شوید و در ایستگاه Dubai Healthcare پیاده شوید. بعد از پیاده شدن، با حدود 10 دقیقه پیاده‌روی به مرکز وافی مال خواهید رسید. 

البته قبل از مراجعه به این موزه باید از ساعات کاری آن اطلاع داشته باشید. ساعت فعالیت موزه آیا دبی به شرح زیر است:

  • دوشنبه تا جمعه 10:00 صبح تا 10:00 شب
  • شنبه و یکشنبه 10:00 صبح تا 12:00 صبح

توجه کنید که در برخی از روزها ممکن است که تغییراتی در بازگشایی درب‌های این موزه ایجاد شود، ازاین‌رو توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه اطلاعات تکمیلی داشته باشید. از این‌رو بهتر است که از برنامه گشت شهری دبی اطلاع داشته باشید و از این طریق برای تهیه بلیط اقدام کنید.

نحوه خرید بلیط موزه آیا دبی

بازدید از موزه آیا دبی تنها با خرید بلیط امکان‌پذیر است. افراد می‌توانند به‌صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت رسمی ‌این مجموعه، بلیط تهیه کنند و برای بازدید در ساعات کاری مجموعه حضور داشته باشند. توجه داشته باشید که هزینه بلیط برای کودکان زیر 3 سال رایگان است. همچنین توصیه می‌کنیم که بعد از بازدید از موزه آیا به قاب دبی هم سری بزنید و از زیبایی این سازه لذت ببرید.

نکات مهم قبل از بازدید پارک فناوری آیا

قبل از اینکه به‌طرف موزه آیا بروید، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا در آنجا با مشکل خاصی مواجه نشوید. مهم‌ترین نکات بازدید از موزه آیا دبی عبارت‌اند از:

  • یک نقشه برای بازدید از پارک فناوری دبی طراحی شده  که بهتر است آن را بردارید و با برنامه‌ریزی دقیق، مجموعه را بازدید کنید.
  • افرادی که با نور‌های چشمک زن و صداهای بلند مشکل دارند، موزه آیا دبی مکان مناسبی برای آنها نیست.
  • ورود افراد معلول به موزه آیا رایگان است.
  • عکاسی با نور فلش در منطقه‌های موزه ممنوع است.
  • ورود غذا و نوشیدنی‌ها از خارج محوطه موزه ممنوع است.

به طور کلی تمام مکان‌های دیدنی در دبی دارای قوانین خاصی هستند که باید از قبل درباره آن‌ها اطلاعات تکمیلی داشت. میراکل گاردن دبی هم یکی دیگر از جاهای دیدنی است که همانند موزه آیا، حساسیت‌های خاصی دارد. برای اینکه با این مکان دیدنی آشنا شوید، مطلب میراکل گاردن دبی را مطالعه کنید.

بازدید از موزه آیا دبی با آژانس گردشگری رامین گشت

موزه آیا دبی، یکی از مکان‌های جدید و جذاب در کشور امارات و شهر دبی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر با استقبال افراد زیادی روبه‌رو شده است. برای اینکه بتوانید از جاذبه‌های دیدنی و فناوری خاص این مجموعه دیدن کنید، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر به دبی داشته باشید. بهترین روش برای سفر به دبی و بازدید از موزه آیا دبی، خرید تورهای این شهر است.

مجموعه آژانس مسافرتی رامین گشت، به‌عنوان ارائه‌کننده انواع تورهای داخلی و خارجی شرایطی را فراهم می‌کند تا با کمترین هزینه به دبی سفر کرده و بهترین خدمات را دریافت کرد. در حقیقت کارشناس‌های آژانس مسافرتی رامین گشت در طول 7 روز هفته به‌صورت 24 ساعته در کنار شما هستند تا به سوالات و نیاز‌های شما درباره تور دبی پاسخ دهند. کافی است که از طریق شماره تماس‌های رامین گشت با کارشناس‌های این مجموعه در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کرده و براساس شرایطی که دارید، بهترین تور را به شما پیشنهاد دهند.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که توضیحاتی درباره بازدید از موزه آیا دبی ارائه کنیم تا با این مجموعه هیجان‌انگیز آشنا شوید. اگر همچنان درباره موزه آیا دبی و خرید تورهای این شهر سوال یا ابهامی ‌‌‌دارید که در این مطلب به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای متن و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های رامین گشت در کوتاه‌ترین زمان به سوالات شما عزیزان پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

در تمام روزهای هفته ساعت بازدید از این مجموعه از ساعت 10 صبح است.

در این مجموعه 12 منطقه وجود دارد که از طریق نور و صدا نمایش‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد.

این موزه در مرکز وافی مال واقع شده است.

برای بازدید از منطقه‌های پارک آیا حدود 2 ساعت زمان لازم است.

افرادی که به صدا‌های بلند و نور زیاد حساسیت دارند، نباید از این مجموعه بازدید کنند. 

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
هزینه سفر دبی
1402/09/26 11 دقیقه
تفریحات دبی
1402/10/03 33 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

قیمت از: 130 درهم
خرید از طریق واتس اپ
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت