موزه اتحاد

اطلاعات کامل درباره امارات متحده با موزه اتحاد دبی
مختصری درباره موزه اتحاد دبی نمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلف موزه اتحاد بخش اول؛ بنیانگذاران بخش دوم؛ رویای اتحاد بخش سوم؛ نقشه تعاملی امارات متحده عربی بخش چهارم؛ سال‌های اولیه (THE EARLY YEARS) بخش پنجم؛ راهی به سوی اتحاد بخش ششم؛ بذرهای وحدت بخش هفتم؛ تغییر و یکپارچگی بخش هشتم؛ متحد کردن امارات بخش نهم؛ قانون اساسی بخش دهم؛ امارات متحده عربی یک ملت، یک آینده آدرس موزه اتحاد کجاست؟ راه‌های دسترسی به موزه اتحاد قیمت بلیط موزه اتحاد چقدر است؟ بازدید از موزه اتحاد دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

یکی از مدرن‌ترین جاذبه‌های دبی موزه اتحاد (Etihad Museum) است که تاریخ و پیدایش این کشور در سال 1971 را نشان می‌دهد. این موزه در محلی به نام خانه اتحادیه قرار دارد که حاکمان هفت امارت کشور در آنجا دور هم جمع شده و پایه‌های کشور امارات امروزی را بنیان کردند. با پرداخت قیمت بلیط موزه اتحاد می‌توانید علاوه‌بر 10 نمایشگاه اصلی آن در داخل ساختمان اصلی، از برخی بخش‌های مختلف دیگر درون محوطه موزه دیدن کنید. در ادامه شما را بیشتر با موزه اتحاد دبی و بخش‌های مختلف آن آشنا می‌کنیم.

مسیر پلکانی موزه اتحاد دبی

مختصری درباره موزه اتحاد دبی

برای بازدید مدرن‌ترین و جذاب‌ترین موزه‌های دبی، به موزه اتحاد بروید. این موزه در سال 2017 افتتاح شد و یک تاریخ مصور از ایجاد امارات متحده عربی در سال 1971 محسوب می‌شود که جزئیات مختلف از شکل‌گیری این کشور را روایت می‌کند. ساختمان اصلی موزه یک شاهکار معماری به شمار می‌رود که توسط یک شرکت کانادایی به نام Moriyama & Teshima طراحی و ساخته شده است. سقف بنا طوری ساخته شده که کاغذ بیانیه اجتماع هفت امارت اصلی این کشور را نشان می‌دهد. اتحاد یکی از خیره کننده‌ترین موزه های دبی با مضمون تاریخی محسوب می‌شود که برای علاقمندان به این زمینه، می‌تواند بسیار جذاب است.

در راهرو ورودی هفت ستون طلایی قرار گرفته که نمادی از قلم‌های امضای بیانیه است. در بخش‌های دیگر محوطه ساختمان، بناهای دیگری از جمله یک مهمانخانه بازسازی شده قرار دارد که پیش از این، محل اقامت شیخ‌های هفت امارت بود. گالری‌های زیرزمینی و خیره کننده نیز در موزه اتحاد قرار دارند که از طریق پلکان‌های مرمری در راهروی ورودی، قابل دسترسی است. 

نمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلف موزه اتحاد

بازدید از موزه‌ها، یکی از گزینه‌های اصلی فعالیت‌های گردشگری و تفریحات دبی است که برای علاقمندان به تاریخ، جذابیت زیادی دارد. در موزه اتحاد می‌توانید از بخش‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی دیدن کنید که کل این مجموعه، رویدادهای مختلف در سال‌های 1968 تا 1974 را نشان می‌دهد. رویدادهای این سال‌ها همگی منجر به شکل‌گیری امارات امروزی شده‌اند و شما با بازدید از موزه، می‌توانید به آن سال‌ها سفر کنید. 10 بخش نمایشگاه اصلی موزه عبارتند از:

بخش اول؛ بنیانگذاران

همان‌طور که می‌دانید، آدرس موزه اتحاد در جایی است که چندین سال پیش، حاکمان امارت‌های مختلف در آن جمع شده و بیانیه تجمیع و شکل‌گیری امارات متحده عربی امروزی را امضا کردند. به همین دلیل، در اولین بخش موزه تصاویری از این افراد وجود دارد. کنار هر عکس، مانیتورهایی وجود قرار داده شده که از طریق آن می‌توانید زندگی‌نامه آن‌ها را مطالعه کنید. همچنین بخشی از لوازم شخصی امیران نیز در کنار تصویر آن‌ها نگهداری می‌شود.

بخش بنیانگذاران امارات متحده عربی در موزه اتحاد

بخش دوم؛ رویای اتحاد

دومین بخش از موزه تحت عنوان رویای اتحاد یا "Dreams of Unity" است. در این بخش، به کمک محتواهای صوتی و تصویری داستان اتحادیه امارات و رویدادهای حین تاسیس کشور امارات بازگو می‌شود.

بخش رویای اتحاد در موزه دبی

بخش سوم؛ نقشه تعاملی امارات متحده عربی

یکی از بخش‌های جذاب در موزه اتحاد نقشه‌ای است که در قسمت "UAE INTERACTIVE MAP" قرار دارد. این نقشه یک نمای قدیمی از کشور امارات را نشان می‌دهد.

بخش چهارم؛ سال‌های اولیه (THE EARLY YEARS)

در این بخش از موزه اتحاد می‌توانید به کمک محتواهای ویدئویی که نمایش داده می‌شود، مذاکرات مهمی که بین امارات و سایر کشورهای عربی همسایه و یا کشورهای خارجی دیگر صورت گرفته، را مشاهده کنید. 

بخش پنجم؛ راهی به سوی اتحاد

در این بخش از موزه می‌توانید تمام مراحل مهم و مؤثر در تأسیس امارات را مشاهده کنید. قسمتی که رویدادها را به شکل تصویری نمایش می‌دهد، از نظر زمانی به سه بخش تقسیم می‌شود که هر بخش شامل اطلاعاتی درباره وقایع تاریخی مانند تشکیل شورای دادرسی و موارد دیگر است. 

راهی به سوی اتحاد در موزه

بخش ششم؛ بذرهای وحدت

ششمین نمایشگاهی که در موزه اتحاد می‌توانید از آن بازدید کنید، بذرهای وحدت یا "Seeds of Unity" نام دارد. در این بخش، یک تصویر سه بعدی از ملاقات شیخ زاید بن سلطان آل نهیان و شیخ راشد بن سعید آل مکتوم نمایش داده می‌شود. تصویر به شکلی است که به نظر می‌رسد این افراد در همان فضا قرار دارند. 

بخش هفتم؛ تغییر و یکپارچگی

اگر به بازدید از موزه اتحاد بروید، می‌توانید یک بازی در آن انجام دهید. در این بازی، باید پیام‌هایی را با تراز کردن هفت مکعب مشخص کنید که هر مکعب یک موضوع مشخص دارد. 

معماری موزه اتحاد دبی

بخش هشتم؛ متحد کردن امارات

برای آشنایی با چالش‌هایی که بنیانگذاران امارات تا قبل از سال 1971 با آن مواجه بودند، می‌توانید از بخش "UNIFYING THE EMIRATES" بازدید کنید. تمامی جلسات رسمی و غیررسمی تا ایجاد ملت متحد امارات را در این بخش می‌توانید مشاهده کنید. 

بخش نهم؛ قانون اساسی

قانون اساسی امارات را می‌توانید در موزه اتحاد ببینید. قانون اساسی کشور تحت عنوان بیانیه اتحاد هم شناخته می‌شود که توسط امیران هفت امارت اصلی، امضا شده است. 

بخش دهم؛ امارات متحده عربی یک ملت، یک آینده

آخرین بخش در موزه اتحاد یک سالن نمایشگاه باز است که بازدید کنندگان می‌توانند از طریق نمایشگرهای تعاملی در آن، اطلاعات جالبی درباره موضوعات مهم از جمله پاسپورت‌های اماراتی به دست بیاورند. همچنین به طور خلاصه گذشته، حال و آینده اتحادیه امارات بررسی می‌شود. 

همان‌طور که می‌بینید، تقریباً در تمام بخش‌های اصلی موزه اتحاد از محتواها و جلوه‌های بصری استفاده شده است. این شیوه نمایش در اغلب نمایشگاه‌ها و موزه‌های بزرگ استفاده می‌شود و یک استاندارد کلی محسوب می‌شود. برای مثال، در موزه آیا دبی همه چیز تنها حول محور محتواهای بصری جذاب با جلوه‌های ویژه می‌گردد. برای درک بهتر آنچه که در وزه می‌بینید، می‌توان آن را با محتوای فیلم‌های تخیلی آواتار مقایسه کرد. به عبارتی، با رفتن به این موزه احساس می‌کنید که در فضای فیلم آواتار قرار دارید. 

نمای بیرون موزه اتحاد دبی

آدرس موزه اتحاد کجاست؟

شما هم با معرفی بخش‌های مختلف موزه اتحاد ترغیب شده‌اید که به بازدید از این مجموعه بروید؟ بیایید ببینیم که موزه در کجا واقع شده است. آدرس موزه اتحاد در خانه اتحادیه سابق قرار دارد که به نام جاده جمیرا شناخته می‌شود. اگر با تاکسی به این موزه می‌‌روید، بهتر به راننده بگویید که شما را به خانه اتحادیه یا "Union House" ببرد. درست در روبروی موزه، ساختمان جوایز الحدیبه قرار گرفته که از اماکن دیدنی مهم در نزدیکی موزه به شمار می‌رود.

آدرس: امارات، دبی، خیابان جمیرا 1، روبروی خیابان دسامبر (1 Jumeirah St - Al Mina - Dubai - United Arab Emirates)

راه‌های دسترسی به موزه اتحاد

حالا که می‌دانیم آدرس موزه اتحاد کجاست، بیایید روش‌های مختلف رسیدن به این موزه را بررسی کنیم. بهترین راه برای رفتن به موزه اتحاد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی است. البته ساده‌ترین راه می‌تواند رزرو گشت شهری دبی محسوب می‌شود. چنانچه با تور دبی به این شهر سفر کرده باشید، گشت‌های شهری خود تور شما را به بازدید از موزه خواهند برد.

در صورتی که سفر شما شخصی است از اتوبوس، تاکسی یا مترو استفاده کنید. استفاده از اتوبوس‌های شهری به نسبت بهتر بوده و ایستگاه آن فاصله کمی با موزه دارد. با سوار شدن به اتوبوس‌های خط 8، C10،  C9 و X13 به موزه می‌رسید. هزینه تاکسی احتمالا کمی گران‌تر باشد. اگر به دنبال روش ارزان‌تر هستید، می‌توانید از مترو استفاده کنید. نزدیک‌ترین خط مترو به این موزه، الغفالیه (Al-Jafaliya) در خط قرمز مترو دبی است که در فاصله 2.8 کیلومتری آن قرار دارد. می‌توانید برای اطلاع دقیق‌تر از ایستگاه نزدیک‌تر به خودتان، نقشه مترو دبی را بررسی کنید.  

قیمت بلیط موزه اتحاد چقدر است؟

همان‌طور که گفتیم، شما در سفر به امارات متحده عربی و دبی و بازدید از اماکنی نظیر موزه اتحاد می‌توانید هم به صورت فردی و هم به شکل گروهی اقدام کنید. مانند اغلب موزه‌های دبی مانند موزه آینده دبی و یا موزه‌های دیگر، هزینه ورودی شما برای تهیه بلیط گروهی نسبت به بلیط فردی ارزان‌تر است. هزینه ورودی و قیمت بلیط موزه اتحاد برای شما به صورت زیر خواهد بود:

  • بلیط برای افراد بزرگسال: 25 درهم
  • بلیط گروهی: 20 درهم
  • بلیط برای دانشجویان: 10 درهم

تهیه بلیط برای کودکان زیر 5 سال و افراد مشخص شده، رایگان است. می‌توانید بلیط را به شکل آنلاین و یا مستقیماً در ورودی موزه تهیه کنید. ساعات کار موزه اتحاد همه روزه از ساعت 10 صبح شروع می‌شود تا 8 بعد از ظهر ادامه دارد.

زیبایی و جذابیت معماری موزه اتحاد دبی

بازدید از موزه اتحاد دبی با رامین گشت

از مکان‌های دیدنی امارات، موزه اتحاد دبی است که تاریخ اتحاد این کشور را به نمایش می‌گذارد. قیمت بلیط موزه اتحاد دبی بسیار مناسب بوده و شما با خرید آن می‌توانید لحظاتی را به بررسی تاریخ اتحاد دبی اختصاص دهید.

برای بازدید از مکان‌های گردشگری دبی، بهترین راه خرید تور دبی از آژانس مسافرتی رامین گشت است و شما دیگر نیازی نیست نگران تهیه بلیط جاهای گردشگری دبی و یا حتی محل اقامت خود باشید؛ چرا که تمامی این کارها به وسیله آژانس انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید تور دبی می‌توانید با آژانس مسافرتی رامین گشت تماس حاصل فرمایید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

این موزه جزو مجموعه‌هایی است که با مضمون تاریخی تأسیس شده و رویدادهای تاریخی شکل‌گیری این کشور را روایت می‌کند.

موزه اتحاد در شهر دبی و در خیابان جمیرا، در محل خانه اتحاد سابق قرار گرفته است.

برای رفتن به موزه می‌توانید از خودروی شخصی و یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. ایستگاه‌های مترو و اتوبوس در نزدیکی موزه قرار دارد.

هزینه بلیط برای بازدید فردی از موزه به ازای هر فرد بزرگسال، 25 درهم و برای بازدیدهای گروهی، 20 درهم است.

ساختمان اصلی موزه شامل 10 نمایشگاه اصلی است که هر کدام از آن‌ها محتواهای متفاوتی را به نمایش می‌گذارند. علاوه‌بر ساختمان اصلی، برخی بخش‌های مجزا نیز در محوطه آن وجود دارد که امکان بازدید دارد.

مقالات مرتبط

موزه آینده دبی
1402/05/01 11 دقیقه
موزه توهم دبی
1402/11/09 7 دقیقه
موزه‌های دبی
1402/11/10 14 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت