سوغات دبی

سوغات دبی
بهترین سوغات دبی چیست؟ فرش و تابلو فرش پارچه و لباس شال پشمینه محصولات سفالی انواع عطر طلا و زیورآلات مجسمه برج خلیفه قلیان عربی فانوس عربی سخن پایانی پرسش و پاسخ

با ورود به دنیای فوق‌العاده و شگفت‌انگیز سوغاتی دبی، سفر به این شهر به یک تجربه جذاب و حماسی تبدیل می‌شود. از لحظه‌ای که وارد دبی می‎شوید، در دنیایی از شیرینی‌های متنوع، طعم‌های منحصر به فرد، و رنگ‌های زیبا غرق خواهید شد.
سوغات دبی، نه تنها روشی برای یادآوری‌های سفر شماست، بلکه یک راه برای تجربه عمیق‌تر و افزایش ارتباط با فرهنگ و تاریخ این شهر محسوب می‌شود. هیجان و شور خرید در بازارها و فروشگاه‌های دبی، شما را با خود به دنیایی از رنگ‌ها، عطرها می‌برد. شما با خرید هریک از سوغاتی‌های دبی برای عزیزان‌تان می‌توانید به آن‌ها یادآوری کنید که چقدر برای شما عزیز هستند و آن‌ها را خوشحال کنید.
در ادامه با ما همراه باشید تا با لیست بهترین سوغاتی‌های دبی آشنا شوید و بهترین هدایا را برای عزیزان‌تان خریداری کنید.

بهترین سوغات دبی چیست؟

در صورتی که قصد خرید سوغات لوکس و مشهور دبی را دارید، برای خرید آن باید به مراکز خرید بزرگ در دبی مراجعه کنید. اکثر مراکز خرید دبی در منطقه جمیرا واقع شده‌اند. اما در صورتی که قصد دارید خوراکی‌ها یا صنایع سنتی دستی را به‌عنوان سوغات تهیه کنید؛ باید به سمت بازارهای محلی در دبی بروید. در بازارهای سنتی دبی محصولات مختلف مانند عطر، عود، زیورآلات، انواع مجسمه، لباس محلی، فرش، پارچه‌های رنگارنگ، خوراکی‌های عربی، خرما، ادویه و غیره یافت می‌شوند.
هنگام بازدید از بازارهای سنتی یا مراکز خرید مدرن در دبی، شما به عنوان یک گردشگر می‌توانید از میان تنوع کالاهای ارائه شده، بهترین سوغات دبی را به عنوان هدیه سفر انتخاب کنید و آن را به عزیزان خود هدیه دهید. 
بازار سنتی دبی در منطقه دیره واقع شده است و اگر شما به دنبال سوغات ارزان قیمت دبی هستید، بهتر است سری به این بازار بزنید. هنگام بازدید از بازارهای سنتی دبی، شما با تنوع فراوانی از محصولات محلی و سوغات متنوع روبرو خواهید شد. از لوازم دستی محلی و فرش‌های فارسی گرفته تا عطرهای عربی و لوازم چرمی، این بازارها فرصتی عالی برای خرید سوغات‌های شگفت‌انگیز و یادگاری از سفر به دبی فراهم می‌کنند. از طرفی، مراکز خرید مدرن دبی نیز انواع محصولات لوکس و برندهای معروف را ارائه می‌دهند. در این مراکز، می‌توانید با کالاهای طراحی شده با ذوق و کیفیت بالا آشنا شوید و بهترین سوغات دبی را برای عزیزانتان خریداری کنید.

فرش و تابلو فرش

فرش و تابلو فرش

فرش‌های دبی بسیار حرفه‌ای بافته شده‌اند و نقش و نگار زیبایی روی آن نقش بسته شده است که همین مورد باعث می‌شود به‌عنوان یک اثر ارزشمند شناخته شود. فرش‌های دبی هنر دست مردم شهر نیست؛ بلکه در گذشت سالیان زیاد صنعتگران طرح‌ها و نقش‌هایی را روی آن‌ها بافته‌اند. البته در برخی از مناطق دبی شما می‌توانید فرش‌های ایرانی را هم مشاهده کنید.
توریست‌ها و گردشگرانی که به این شهر مسافرت می‌کنند، می‌توانند فرش‌هایی که دارای طرح و نقش‌های ظریف و جذاب هستند را خریداری کرده و به‌عنوان سوغات دبی تهیه کنند. فرش‌های امارتی یک نوع آثار هنری این شهر است که نسل به نسل میان مردم این سرزمین در جریان است؛ به همین دلیل به‌عنوان فرش‌های منحصربه‌فردی به فروش می‌رسند.
با توجه به اینکه ارزش فرش دستباف با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند، به‌عنوان آثار عتیقه شناخته می‌شوند، اکثر افراد این مورد را به‌عنوان سوغات دبی انتخاب می‌کنند. در صورتی که قصد دارید یک سوغاتی با قیمت بالا را خریداری کنید، محصولاتی مانند فرش و تابلو فرش‌های دستی گزینه عالی برای خرید به شمار می‌روند.

پارچه و لباس

پارچه و لباس

شهر دبی پارچه‌های بسیار زیادی را تولید می‌کند و اکثر تاجران پارچه در این شهر مشغول به تجارت و فعالیت هستند. در صورتی که به بازار پارچه دبی مراجعه کنید، می‌توانید انواع پارچه‌ها را در طرح و نقش‌های زیبا ببینید که با قیمت‌های بسیار مناسب عرضه شده‌اند. پارچه و لباس یک گزینه مناسب به‌عنوان سوغات دبی محسوب می‌شوند. این پارچه‌ها از جنس‌های مختلف از کشورهای تایلند، هند، کره، چین و غیره هستند.
چاپ انواع عکس و متن روی لباس و پارچه‌های دبی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است که قیمت بسیار مناسبی دارند. انواع لباس مردانه، زنانه و بچگانه در فروشگاه‌ها و مراکز خرید دبی با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌شوند. علاوه بر این، انواع پارچه، کفش، دمپایی‌های سنتی نیز در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود که جزو بهترین سوغات دبی شناخته شده‌اند. معمولاً قیمت پارچه و لباس‌ها در این شهر مناسب است و به‌عنوان سوغاتی‌های ارزان دبی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

شال پشمینه

شال پشمینه

در کشورهای خاورمیانه انواع شال پشمینه بسیار رایج شده است و به‌عنوان معروف‌ترین سوغات دبی محسوب می‌شود. جنس این مدل شال‌ها از ابریشم و پشم بز است و در طرح و رنگ‌های زیبایی تولید می‌شوند. اما توجه داشته باشید که این شال‌ها جزو سوغاتی‌های گران در دبی هستند. امروزه انواع محصولات تقلبی از شال‌های پشمینه در بازار به فروش می‌رسند که بهتر است قبل از خرید شال‌ها از قیمت و اصل بودن جنس آن‌ها اطمینان حاصل کنید. معمولاً تشخیص یک شال پشمی اصل از تقلبی از ترکیب و جنس آن به‌راحتی قابل تشخیص است.

محصولات سفالی

محصولات سفالی

کشورهای قدیمی سفالگران ماهری دارند که در عمارت و شهر دبی نیز می‌توان این سفالگران ماهر را مشاهده کرد. سفالگری جزو هنرهای سنتی مهم در دبی محسوب می‌شود و محصولات سفالی یکی از مواردی است که به‌عنوان سوغات دبی به فروش می‌رسند. در مناطق مختلف شهر دبی می‌توانید مغازه‌های زیادی را پیدا کنید که انواع محصولات سفالی را عرضه می‌کنند. این محصولات در کارگاه‌های ویژه و با استفاده از سفالگران ماهر محلی تهیه می‌شوند. انواع کاسه، کوزه، گلدان، مجسمه‌های مختلف در اندازه و طرح‌های گوناگون به‌عنوان نمونه‌هایی از محصولات سفالی در این مغازه‌ها در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود. محصولات سفالی جزو مهم‌ترین سوغاتی دبی است که قیمت بسیار مناسبی دارند.

انواع عطر

انواع عطر

یکی از پرطرفدارترین سوغاتی شهر دبی، انواع عطرها است که طرفداران مخصوص خود را دارد. توریست‌هایی که به عطرهای تند عربی علاقه‌مند هستند، برای خرید انواع عطرهای مشهور دبی می‌توانند به بازار سنتی این شهر مراجعه کنند. در این منطقه انواع عطرفروشی‌های سنتی وجود دارد که عطرهای بسیار گوناگونی را به‌عنوان سوغات دبی به مشتریان عرضه می‌کنند.
انواع عطرهای دبی دارای کیفیت و شهرت بسیار بالایی هستند و به حالت سنتی در شیشه‌های مخصوصی بسته‌بندی شده‌اند و به‌عنوان سوغاتی به فروش می‌رسند. در شهر دبی فروشگاه‌های متنوعی وجود دارد که برندهای معروفی از انواع عطرهای این شهر را عرضه می‌کنند؛ در نتیجه گزینه‌های انتخابی بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند که بر اساس علاقه و سلیقه خود می‌توانید خوشبوترین عطر را انتخاب کنید.
یکی از بهترین مراکزی که برای خرید عطرهای تند عربی پیشنهاد می‌دهیم، فروشگاه یوسف بهایی است. تنوع انواع عطر و قیمت‌های آن‌ها در بازار های دبی بسیار زیاد است و بر اساس نوع، حجم عطر و غیره می‌توانید بهترین سوغاتی شهر دبی را انتخاب کنید که بر اساس نیاز و بودجه شما تنوع بالایی دارند.

طلا و زیورآلات

طلا و زیورآلات

کشورهای عربی به طلا و زیورآلات علاقه بسیار زیادی دارند و همین موضوع باعث شده است که تنوع طلا و زیورآلات در بازارهای شهر دبی زیاد باشد. در نتیجه گردشگران با توجه به سلیقه و بودجه در دسترس خود می‌توانند بهترین طلا و زیورآلات را از بازارهای این شهر خریداری کنند. در صورتی که قصد دارید طلا و زیورآلات را از بهترین طلافروشی‌ها و مغازه‌های معروف در شهر دبی خریداری کنید، انواع گردن‌بندهای چشم نظر از جنس طلا و نقره به‌عنوان سوغات دبی بسیار مناسب هستند.
انواع طلا و زیورآلات دبی در طرح و وزن‌های مختلف در دسترس قرار دارند؛ به همین دلیل تنوع قیمت‌ها بسیار بالا است. در نتیجه هر فردی و با هر بودجه‌ای می‌تواند بهترین سوغاتی دبی را از بین این موارد انتخاب کند. شما برای خرید طلا و جواهرات در طرح‌ها و مدل‌های مختلف می‌توانید به مغازه‌های طلافروشی در بازار معروف شهر یعنی بازار مینا مراجعه کنید.
همچنین در منطقه دیره بازار طلا فروشان وجود دارد که بهترین محصولات را عرضه می‌کنند. امکان سفارش طلا و زیورآلات در طرح‌های دلخواه شما نیز وجود دارد که در این صورت می‌توانید ماندگارترین و زیباترین هدیه را برای عزیزان خودتان خریداری کنید.

مجسمه برج خلیفه

مجسمه برج خلیفه

دبی با برج خلیفه شناخته می‌شود و این برج در گذر زمان به‌عنوان یک نماد از شهر دبی معروف شده است. نمای این برج آسمان‌خراش با استفاده از شیشه طراحی شده است؛ به همین دلیل جذابیت آن بسیار زیاد است. انواع هتل، فروشگاه، استخر، مراکز تفریحی و خرید در این ساختمان عظیم وجود دارد. در حالت کلی می‌توان گفت برج خلیفه یکی از بزرگ‌ترین افتخارات در شهر دبی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل انواع ماکت و مجسمه‌ها را از این برج طراحی می‌کنند که به‌عنوان سازه‌های دست بشر شناخته شده‌اند و در فروشگاه‌ها و مراکز خرید به فروش می‌رسند.
این مجسمه‌ها تزیینی هستند؛ اما گاهی اوقات به‌عنوان محصولات دیگر مانند جاسوئیچی، چراغ‌خواب و غیره نیز طراحی می‌شوند. یکی از شاخص‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین سوغاتی دبی، مجسمه برج خلیفه است که شما می‌توانید به‌عنوان سوغات دبی برای عزیزانتان خریداری کنید.

قلیان عربی

قلیان عربی

قلیان عربی یکی از مواردی است که اعراب مانند ایرانی‌ها به آن علاقه‌مند هستند؛ البته اعراب بیشتر از ایرانیان به قلیان علاقه دارند. قلیان‌های عربی دبی در دنیا بسیار معروف‌اند. امروزه استفاده از انواع دخانیات در میان گردشگران اروپایی رایج شده است؛ به همین دلیل به‌عنوان سوغاتی شهر دبی قلیان‌های عربی را خریداری می‌کنند و آن‌ها را به عزیزان خود هدیه می‌دهند.
قلیان‌های عربی با مدل‌های ایرانی فرق دارند و بعضی از آن‌ها به‌عنوان وسایل تزیینی طراحی می‌شوند. قلیان عربی به‌عنوان سوغات دارای قیمت متنوع است و با هر بودجه‌ای می‌توانید بهترین مورد را خریداری کنید.

فانوس عربی

فانوس عربی

یکی از معروف‌ترین نمادهای ماه رمضان، فانوس‌های عربی هستند که در کشورهای مسلمان طرفداران بسیار زیادی دارند؛ مخصوصاً در کشورهای عرب زبان مانند امارت استفاده از این فانوس‌ها بسیار رایج است. پیشینه فانوس‌های عربی به مراکش باز می‌گردد و رفته رفته در اکثر کشورهای عربی تولید شده است. شما می‌توانید فانوس‌های عربی را به‌عنوان وسایل تزیینی برای دکوراسیون منزل خریداری کنید. به همین دلیل جزو محبوب‌ترین سوغات دبی برای افرادی هستند که به وسایل تزیینی بسیار علاقه دارند.
مراکز خرید مختلف مانند دراگون، کرامه و غیره جزو مراکز خریدی هستند که انواع فانوس‌های عربی را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند. قیمت این فانوس‌ها از قیمت‌های بسیار پایین تا بسیار بالا در نظر گرفته می‌شود و مدل‌های مجلل آن دارای قیمت‌های بسیار بالایی هستند. اگر قصد دارید سوغاتی شهر دبی را خریداری کنید که قیمت بالایی داشته باشد، می‌توانید فانوس‌های مجلل را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

هنگام گشت‌وگذار در بازارهای رنگارنگ دبی، خرید سوغات دبی را فراموش نکنید؛ زیرا از زمان‌های گذشته تا به امروز مسافران هنگام برگشت از سفر به همراه خود کادوهایی را به‌عنوان سوغاتی به عزیزان خود هدیه می‌دهند. به همین دلیل اطرافیان و بستگان هنگام بازگشت از سفر انتظار دریافت کادو و هدیه از شما را دارند. شما می‌توانید از مراکز خرید، بازار و فروشگاه‌های دبی انواع محصولات متنوع سنتی و محلی را خریداری کنید که به‌عنوان سوغات دبی شناخته شده‌اند. 
انواع فرش، تابلو فرش، طلا، زیورآلات، پارچه، لباس و غیره همه سوغاتی دبی هستند. اما قیمت انواع هدیه‌ها در دبی متنوع است و با توجه به نوع محصولی که انتخاب می‌کنید قیمت‌ها تعیین می‌شود؛ به همین دلیل هر فردی و با هر بودجه‌ای که دارد، می‌تواند بهترین هدیه را خریداری کند.

سوالات متداول

در دبی انواع شال پشمینه، عطر، جواهرات، عود و غیره ارزش بسیار زیادی دارند که به‌عنوان سوغاتی دبی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

دبی یکی از شهرهایی است که مراکز خرید بزرگ، فروشگاه‌های ارزان قیمت، مراکز صنایع‌دستی، مراکز فروش عمده و غیره را در خود جای داده است؛ به همین دلیل گزینه بسیار مناسب برای خرید به شما می‌رود.

با توجه به اینکه مالیات در امارات وجود ندارد، قیمت طلا در دبی ارزان‌تر است و توریست‌ها می‌توانند طلا را به‌عنوان یک سوغاتی ارزشمند خریداری کنند.

بله؛ در دبی انواع مراکز صنایع‌دستی وجود دارد که مجسمه‌ها و محصولات سفالی بسیار زیادی را به‌عنوان صنایع‌دستی و تولید به فروش می‌رسانند

شال پشمینه، فرش، زیورآلات و غیره جزو گران‌قیمت‌ترین سوغاتی‌ها هستند.

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
بازار طلای دبی
1402/05/14 7 دقیقه
بازار لباس دبی
1402/12/02 7 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت