روز ملی دبی

تاریخچه امارات متحده با روز ملی دبی
تاریخچه روز ملی دبی اولین رئیس‌جمهور امارات متحده عربی جذاب‌ترین برنامه‌های دبی در روز ملی آتش‌بازی در دبی نمایش نور برج خلیفه مراسم‌های باغ سوهو (SOHO GARDEN) کمپ سونارا (Sonara) باغ معجزه دبی (MIRACLE GARDEN) قاب دبی (Dubai Frame) دهکده جهانی دبی (Global Village) تماشای کنسرت‌های روز ملی امارات رژه کارناوال دبی نمایشگاه هوایی دبی رژه‌ها خرید از مراکز مختلف دبی تجربه بازدید از روز ملی دبی با آژانس گردشگری رامین گشت پرسش و پاسخ

تاریخ برگزاری روز ملی دبی چه زمانی است؟ چرا این روز را برای روز ملی دبی انتخاب کرده‌اند؟ در این تاریخ چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟ اینها سوالات رایج و پرتکراری هستند که معمولاً برای افراد علاقه‌من به دبی با آنها مواجه می‌شوند و برای تجربه این جشن زیبا به دنبال جواب‌های دقیقی می‌گردند. 

دبی از آن دسته شهرهای محبوب در بین گردشگرها محسوب می‌شود که از هر اتفاقی برای برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌‌های هیجان‌انگیز استفاده می‌کند. یکی از این اتفاق‌های مهم و بسیار ارزشمند، روز ملی دبی است. در این روز کشور امارات اتحاد رسمی خود را اعلام کرد و به این بهانه، جشن‌های مختلفی در سراسر کشور امارات برگزار می‌شوند. 

اگر در روز ملی دبی به این شهر سفر کنید، تنوع برنامه‌ها آن‌قدر زیاد بوده که فرصت نمی‌کنید تمام آنها را از نزدیک مشاهده کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم روز ملی دبی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و سپس بهترین و جذاب‌ترین برنامه‌های این روز را معرفی کنیم.

تاریخچه روز ملی دبی 

روز ملی دبی یا روح اتحادیه (spirit of union) مهم‌ترین روز در تاریخ امارات متحده عربی محسوب می‌شود؛ درست زمانی که قبایل مختلف امارات امیدی به صلح نداشتند، کشور بریتانیا برای حل اختلاف آنها و متحد ساختن تمام قبایل پا به میدان گذاشت. بعد از مدت زمان کوتاهی کشور بریتانیا متوجه ضررهای مالی شد و بدون هیچ دستاورد خاصی میدان را ترک کرد. 

بعد از اینکه بریتانیا از صلح قبایل امارات ناامید شد، برخی از حاکمان قبایل امارات تصمیم گرفتند که خودشان صلح بین قبیله‌ها را برقرار کنند و سرانجام یک کشور متحد را تشکیل دهند. در تاریخ 2 دسامبر 1971 تمامی حاکمان قبایل ابوظبی، عجمان، دبی، شارجه، ال قوین و العین با هم متحد شدند و استقلال خود را از کشور بریتانیا اعلام کردند. از آن پس امارات متحده عربی به وجود آمد و تمامی قبایل به یک کشور واحد تبدیل شدند.

البته هفتمین قبیله امارات یعنی راس الخیمه بعدها (10 فوریه 1972) به این اتحاد پیوست تا تمامی قبایل به طور صددرصد متحد شوند. یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین نکات روز ملی امارات این است که تمام قبایل بدون هیچ جنگ و خونریزی متحد شدند.

تاریخچه روز ملی دبی

اولین رئیس‌جمهور امارات متحده عربی

اولین قدم بعد از اعلام روز ملی امارات، انتخاب پرچم فعلی امارات بود. پس از آن شیخ زاید بن سلطان آل نهانیان که امیر ابوظبی (ثروتمندترین قبیله امارات)، به‌عنوان اولین رئیس جمهور امارات متحده عربی معرفی شد.

روز ملی دبی تعطیل رسمی است و تمامی مردم در خانه‌های خود دور هم جمع می‌شوند و این روز باشکوه را به همراه دوستان خود جشن می‌گیرند. اگر در خیابان‌های دبی قدم بگذارید، در تمام مکان‌ها پرچم امارات را مشاهده می‌کنید که در بالای خانه‌ها، جلوی مغازه‌ها، سواحل دبی و سایر مکان‌های تفریحی شهر خودنمایی می‌کند.

مردم در داخل شهر پرچم‌های دبی و عکس حاکم شهر را نشان می‌دهند و در مراکز تفریحی بنرهای بزرگی را برای این روز طراحی می‌کنند. برگزاری کارناوال‌ها، آتش‌بازی و مراسم‌های جذاب و دیدنی در برنامه مردم دبی قرار دارد. 

جذاب‌ترین برنامه‌های دبی در روز ملی 

در روز ملی دبی انواع برنامه‌های مختلف در سطح شهر برگزار می‌شوند که شما می‌توانید در این بازه زمانی از آنها دیدن کنید. تعداد برنامه‌های مخصوص روز ملی دبی زیاد هستند، اما مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و محبوب‌ترین آنها به شمار می‌آیند:

آتش‌بازی در دبی

آتش‌بازی‌های دبی یکی از زیباترین و رویایی‌ترین صحنه‌ها را به شما ارائه می‌کند؛ در روز ملی دبی آتش‌بازی‌های مهیجی در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شوند که زیباترین آنها را می‌توانید در مکان‌های زیر مشاهده کنید:

  • مرکز خرید فستیوال دبی
  • جزیره دست‌ساز بلوواترز (Bluewaters Island)
  • منطقه السیف در کنار نهر دبی (Al Seef Dubai Creek)
  • ساحل جی بی آر دبی (GBR)
آتش بازی در آسمان های دبی

نمایش نور برج خلیفه

برج خلیفه در روز ملی دبی یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین مکان‌های شهر است که تقریبا تمامی گردشگرها و مردم شهر از آن بازدید می‌کنند. در روز ملی امارات برج خلیفه با نورپردازی‌های زیبا تزیین می‌شود و با استفاده از این نورپردازی پرچم امارات را روی آن نمایش می‌دهند. همچنین در این روز باشکوه موسیقی‌های محلی را در کنار نورپردازی پخش می‌کنند تا حال و هوای برج خلیفه نسبت به سایر روزهای سال متفاوت‌تر باشد. 

مراسم‌های باغ سوهو (SOHO GARDEN)

از بهترین فستیوال‌های روز ملی دبی، فستیوال باغ سوهو  است که بسیاری از گردشگران از آن استقبال می‌کنند. این باغ شامل رستوران‌ها و بارهای مختلفی می‌شود که آماده پذیرایی از گردشگران هستند. همچنین انواع برنامه‌های موسیقی با بهترین خواننده‌ها و دی جی‌ها آماده شده است تا هیجان فستیوال بیشتر شود. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مشهورترین خواننده‌ها و دی جی‌های باغ سوهو برای روز ملی دبی هستند:

  • انریکو سانگیلولیانو (ENRICO SANGIULIANO) خواننده مشهور ایتالیایی
  • کورولووا (KOROLOVA) خواننده زن اوکراینی
  • پکی گو (PEGGY GOU) خواننده کره‌ای

کمپ سونارا (Sonara)

برای روز ملی دبی، رفتن به صحرا و حضور در کمپ سونارا یک انتخاب بسیار عالی است که شما را با تجربه‌ای جدید مواجه می‌کند. در این کمپ زیبا انواع برنامه‌های مختلف مانند شترسواری، والیبال، تیراندازی با کمان، ماسه‌بازی، نمایش شاهین، طرح‌های حنا، خوشنویسی عربی و رقص برگزار می‌شود. همچنین برای رفتن به این کمپ باید به جاه العین بروید.

کمپ سونارا در صحرای زیبای دبی

باغ معجزه دبی (MIRACLE GARDEN)

باغ معجزه دبی یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های شهر محسوب می‌شود که در روزهای گرم و شرجی شما را دل طبیعت می‌برد. در روز ملی دبی باغ معجزه یک مکان بسیار دیدنی و سراسر جذابیت است که می‌توانید آن را در برنامه خود قرار دهید. قیمت بلیط باغ معجزه دبی برای بزرگسالان 95 درهم و برای کودکان 80 درهم است.

قاب دبی (Dubai Frame)

قاب دبی از آن دسته جاذبه‌های بسیار دیدنی شهر است که در روز ملی مورد توجه دولت دبی قرار می‌گیرد و با نورانی کردن آن افراد زیادی را در این مکان مهم دور هم جمع می‌کند. برای دیدن نورپردازی قاب دبی امارات باید هنگام غروب به این مکان زیبا بروید. 

دهکده جهانی دبی (Global Village)

دهکده جهانی دبی با غرفه‌های بسیار زیاد خود و قسمت‌های متنوعی که برای بازدیدکننده‌ها فراهم می‌کند، حال و هوای روز ملی دبی را جذاب‌تر خواهد کرد. در طول بازدید خود از دهکده جهانی دبی، منتظر نمایش‌های صحنه، موسیقی زنده، رقص‌های محلی، آتش‌بازی و سرگرمی‌های فرهنگی باشید.

نمای کامل دهکده جهانی دبی از بالا

تماشای کنسرت‌های روز ملی امارات

در روز ملی دبی انواع کنسرت‌ها در مکان‌های اصلی شهر برگزار می‌شوند که تمامی آنها گزینه‌ای فوق‌العاده جذاب برای لذت بردن از این روز باشکوه هستند. هنرمندان برتر اماراتی مانند حسین الجسمی، عیضه المنهالی و محمد الشهی بین 1 تا 3 دسامبر اجرا خواهند کرد. این خواننده‌ها آهنگ‌های وطن‌پرستی را به زیباترین حالت برای مردم دبی می‌خوانند و آنها هم به همراه خواننده تکرار می‌کنند. 

رژه کارناوال دبی

در شب دوم دسامبر، یک رژه کارناوال بزرگ در دهکده جهانی با حضور بیش از 500 مجری و هنرمند مشهور دبی برگزار می‌شود. در این کارناوال، رژه یا پیاده روی با لباس‌های سنتی عربی برگزار خواهد شد که این امر جذابیت رژه را بیشتر می‌کند. 

رژه کارناوال روز ملی دبی یک  رویداد جذاب برای خانواده‌هایی است که علاقه زیادی به گروه‌های موسیقی، راهپیمایی  و آهنگ‌های محبوب اماراتی دارند. برای شرکت در این کارناوال و دیدن برنامه‌های مختلف آن باید تا قبل از ساعت 5:30 خود را به محل برگزاری برسانید. 

نمایشگاه هوایی دبی

از دیگر رویدادهایی که در روز ملی دبی اتفاق می‌افتد، می‌توان به نمایشگاه هوایی دبی اشاره کرد. قبل از مراسم آتش‌بازی، هواپیماهای نیروی هوایی کشور و حتی برخی از خطوط هوایی آسمان شهر را پر می‌کنند. در این روز تیم Aerobatic Al Fursan و خلبانان نمایشی رنگارنگ و شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارند که شما را حیرت‌رده می‌کنند. این نمایش هوایی بین راس الخیمه و ابوظبی برگزار می‌شود و شما می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

نمایشگاه هوایی در آسمان دبی

رژه‌ها

رژه در روز ملی امارات از جمله رویدادهایی است که  هرگز نباید آن را از دست بدهید. در این روز رژه‌های مختلفی برگزار می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بلوار رشید: رژه در بلوار رشید، بزرگ‌ترین رژه‌ای است که در روز ملی دبی برگزار می‌شود. این رژه شامل پلیس دبی، ماشین‌هایی از ادارات مختلف دولتی و رقصندگانی است که لباس‌های سنتی بر تن دارند.
  • ال سیف: در ال سیف، می‌توانید گروه راهپیمایی پلیس دبی را تماشا کنید. در این راهپیمایی تمامی بخش‌های پلیس دبی حضور دارند.
  • پارک‌ها و استراحتگاه‌های دبی: اگر می‌خواهید به دنبال چیزی کمی باشکوه‌تر و شلوغ‌تر بروید، پارک‌ها و اقامتگاه‌های دبی بهترین انتخاب برای شما هستند. رژه سیرک همراه دوچرخه سواران، یک تجربه عالی برای کودکان و بزرگسالان به ارمغان می‌آورد.
رژه مردمان عرب با لباس محلی در روز ملی امارات

خرید از مراکز مختلف دبی

در روز ملی دبی بسیاری از مراکز خرید، فروشگاه‌ها و خرده‌فروش‌ها تخفیفات بسیار خوبی را روی محصولات و اجناس خود اعمال می‌کنند. با اینکه خرید از فروشگاه‌های دبی همواره یکی از بخش‌های مهم سفر به شمار می‌آید، اما خرید وسایل موردنیاز با قیمت کمتر، قطعا حس و حال بهتری را به شما می‌دهد. در روز ملی دبی تمامی مراکز خرید دبی تخفیفات 60٪ تا 90٪ را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. همچنین در این روز فعالیت‌های فرهنگی در فروشگاه‌ها و مراکز خرید مختلف برگزار می‌شود که می‌توانید از آن لذت ببرید.

مرکز خرید فستیوال سیتی مال دبی در دسته بهترین‌ها است؛ زیرا در اینجا می‌توانید آتش‌بازی‌های شگفت‌انگیز را بدون هزینه تماشا کنید. دبی مال از دیگر مراکز خرید مشهور دبی به شمار می‌رود که در روز ملی مهمان نوازی سنتی امارات را با خرما و قهوه برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین نمایشی از شیوه‌های فرهنگی مانند نمایش‌های برداشت مروارید، نقاشی حنا و بسیاری موارد دیگر در این مرکز خرید برگزار خواهد شد.

تجربه بازدید از روز ملی دبی با آژانس گردشگری رامین گشت

بدون شک سفر به دبی در روز 2 دسامبر و شرکت در جشن‌ها و رویدادهای روز ملی دبی، بهترین و جذاب‌ترین خاطرت را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای اینکه بتوانید نهایت لذت را از حضور خود در دبی ببرید، باید سفر خود را با آژانس‌های مسافرتی انجام دهید تا بازدید از جشن‌ها را برایتان برنامه‌ریزی کنند. 

رامین گشت یکی از بهترین و معتبرترین آژانس‌های مسافرتی است که انواع تورهای دبی را با مناسب‌ترین قیمت برگزار می‌کند؛ این آژانس مسافرتی در کنار برنامه‌ریزی کامل سفر، خدمات کاملی را ارائه می‌کند تا خیالتان بابت محل اقامت، بلیت رفت‌وبرگشت، تور لیدر و… راحت باشد. 

سوالات متداول

2 دسامبر 1971 به‌عنوان روز ملی دبی نام‌گذاری شده است. در این تاریخ قبایل امارات، اتحاد خود را اعلام کردند و کشور امارات متحده عربی را تشکیل دادند. 

اولین رئیس‌جمهور امارات متحده عربی شیخ زاید بن سلطان آل نهیان امیر ابوظبی است.

 

مرکز خرید فستیوال دبی، جزیره دست‌ساز بلوواترز، منطقه السیف در کنار نهر دبی و ساحل جی بی آر دبی (GBR) از جمله مهم‌ترین مکان‌های شهر برای دیدن آتش‌بازی هستند.

برج خلیفه، باغ معجزه دبی، قاب دبی و دهکده جهانی ازجمله مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های مشهور دبی در روز ملی هستند. 

شتر سواری، والیبال، تیراندازی با کمان، ماسه‌بازی، نمایش شاهین، طرح‌های حنا، خوشنویسی عربی و رقص بهترین برنامه‌های این کمپ برای روز ملی دبی هستند.

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت