بر دبی

منطقه توریستی بر دبی
بر دبی کجاست؟ نحوه دسترسی به منطقه بر در دبی چه جاهای مهمی در بر دبی واقع شده اند؟ پارک دلفیناریوم کروز با موزیک ایرانی موزه ایلوژن موزه دبی کروز‌ عربی مسجد بزرگ دبی منطقه تاریخی البستکیه اسکله ابرا موزه ماهیگیری امکانات محله بر دبی قیمت خانه در منطقه بر دبی هتل های نزدیک به بر دبی هتل رافلز هتل گراند حیات هتل الجذف سفر به منطقه بر دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

یکی از مناطق جذاب و توریستی امارات، بر دبی (Bur Dubai) به‌ شمار می‌رود و از آن به عنوان قلب تپنده شهر زیبای دبی نیز یاد می‌شود؛ زیرا بسیاری از جاهای دیدنی دبی در این قسمت قرار دارند. منطقه بر دبی همان سرزمین اصلی و ابتدایی شهر بوده و شامل تمام مناطق بین منطقه جمیرا دبی و قسمت غربی نهر است. آن سوی نهر نیز به عنوان دیره خوانده می‌شود.
کنار هم قرار گرفتن محله‌های قدیمی و جدید  در بر دبی، جذابیت خاصی به این منطقه بخشیده است و هنوز هم برخی از محلات آن همان سازه سنتی خود را حفظ کرده‌اند. اتصالات ترانزیت از  Bur dubai به دیگر نقاط آن در سطح بسیار ایده‌آلی قرار دارد و می‌توان خیلی راحت با اتوبوس، تاکسی، مترو، تاکسی آبی و غیره از بر دبی به دیگر مناطق شهر سفر کرد. در ادامه توضیحات مفصل‌تری درباره امکانات، موقعیت و جایگاه منطقه بر دبی ارائه خواهد شد.

بر دبی کجاست؟

اول باید بدانید که خور یا نهر دبی، شهر را به ۲ قسمت غربی (بر دبی) و شرقی (دیره) تقسیم کرده است و قسمت غربی و شرقی حدود ۲ کیلومتر از هم فاصله دارند‌. بر دبی در قسمت غربی دبی قرار دارد و مراکز گردشگری بسیار زیادی را در دل خود جای داده است. در واقع bur dubai یک منطقه قدیمی و تاریخی به شمار می‌رود و از چندین منطقه مهم و کوچک نظیر السیف، البستکیه، الکرامه و برجمان تشکیل می‌شود. در این مناطق علاوه‌بر مکان های توریستی مهم، تعداد زیادی ساختمان‌های فوق مدرن و آسمان خراش وجود دارد.
قسمت غربی دبی در کنار بافت قدیمی و آثار تاریخی مختلف، دارای خیابان‌های بسیار لوکس بوده و مملو از جذابیت‌های زندگی مدرن است. همچنین اطراف منطقه بر را آب‌های خور دبی متصل به خلیج فارس فراگرفته که منظره بسیار زیبایی دارد و شما می‌توانید ساعت لذت‌بخش و پر از آرامش را تجربه کنید. از این‌رو بر دبی، بهترین انتخاب برای شناخت زندگی اصیل عربی است.

مشخصات کلی منطقه بر دبی
ویژگی کلیاز مناطق جذاب و توریستی امارات است که در قسمت غربی دبی قرار گرفته. یک منطقه قدیمی و تاریخی است.
اماکن مهم در این منطقهپارک دلفیناریوم - موزه ایلوژن - موزه دبی - کروز‌ عربی - مسجد بزرگ دبی - منطقه تاریخی البستکیه - اسکله ابرا - موزه ماهیگیری
آدرسضلع غربی نهر دبی
امکانات محله

امکانات تفریحی، رفاهی، آموزشی و بهداشتی

غذاخوری و رستوران‌های معروف مثل کافه الفهیدی و بازار شلوغ مینا 

مهد کودک‌های مهم دبی

مدرسه‌هایی با برنامه درسی بین‌المللی

دانشگاه پزشکی محمدبن‌راشد (از دانشگاه‌های معتبر امارت متحده)
 

هتل های نزدیکهتل های پنج ستاره: رافلز، گراند حیات و هتل الجذف
قیمت خانه در منطقهخانه‌های لوکس و مدرن و گرانتر نسبت به منطقه دیره
قایق های بر دبی

نحوه دسترسی به منطقه بر در دبی

بسیاری از مراکز مهم خرید و توریستی مهم در نزدیکی بر دبی هستند و از این منطقه دسترسی به آنها بسیار راحت است. به عنوان مثال دبی مال در فاصله ۵ کیلومتری  bur dubai قرار دارد و می‌توان مسافت فوق را با مترو یا تاکسی طی کرد. دبی مارینا نیر در فاصله ۱۹ کیلومتری بر دبی واقع شده است و با صرف ۸ درهم هزینه و ۳۷ دقیقه زمان می‌توان از bur dubai به دبی مارینا رفت. البته با کشتی نیر می‌توان از محله بر، به دبی مارینا رفت.
همچنین بهتر است بدانید با استفاده از اتوبوس‌های خط ۲۷ می‌توان با پرداخت ۴ درهم در عرض ۱۳ دقیقه مسافت بخش غربی (بر دبی) و شرقی (دیره) را طی کرد. همین مسیر را از طریق مترو با پرداخت ۸ درهم در عرض ۵ دقیقه می توانید بروید.

چه جاهای مهمی در بر دبی واقع شده اند؟

بسیاری از مراکز مهم دبی در  منطقه بر دبی قرار دارند. به عنوان مثال شهر دانش، یکی از بهترین مراکز آموزشی شهر است که در دورترین نقطه غربی بر دبی قرار دارد. منطقه سطوه (محل تجمع و زندگی ایرانیان مقیم دبی) و دانشگاه مهم آمریکایی نیز از جمله مراکزی هستند که در محله Bur dubai قرار گرفته‌اند. دیگر جاهای مهم و دیدنی که در محله بر دبی قرار دارند، شامل موارد زیر هستند: 

پارک دلفیناریوم

پارک دلفیناریوم یکی از پارک‌های بسیار بزرگ و سرپوشیده دبی و حتی منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود که فضای بسیار مفرحی 
دارد. دلفیناریوم از بزرگترین اماکن تفریحی در شهر دبی به شمار می‌رود که یک مکان دولتی است و زیر نظر دولت امارت است. در آن سگ‌های آبی و دلفین‌های تربیت شده برای بازدید کنندگان نمایش‌های بسیار هیجان‌انگیز اجرا می‌کنند. به همین دلیل جزو مناطق توریستی و دیدنی بسیار جذاب دبی محسوب می‌شود و بازدید از آن برای همه سنین جذاب و هیجان‌انگیز است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره پارک دلفیناریوم داشته باشید، مقاله کاملی که درباره آن نوشته ایم را مطالعه کنید.

کروز با موزیک ایرانی

دیگر تجربه ناب در بر دبی، ۳ ساعت کروز در خور دبی به همراه موسیقی ایرانی و پذیرایی عالی است. گردشگران در کروز دبی می‌توانند تا ۳ ساعت از مناطق فوق‌العاده زیبای این منطقه بازدید کنند.

موزه ایلوژن

برخلاف تصور موزه ایلوژن هیچ ربطی به تاریخ، ادب و هنر ندارد و مکانی برای مشاهده و بازدید خلاقیت‌های هیجان‌انگیز برگرفته از خطای دید انسانی است. در برخی از اتاق‌های موزه ایلوژن با استفاده از گردابه‌‌های سرگرم کننده، خطوط نامساوی و مورب، واقعیت‌های جهان هستی به چالش کشیده می‌شود. این موزه بسیار منحصر به فرد جذاب و دیدنی است. به همین دلیل بیشتر گردشگران و تروریست‌ها بازدید از آن را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.

گردشگران در موزه ایلوژن بر دبی

موزه دبی

موزه دبی یکی از مهمترین و برجسته‌ترین جاهای دیدنی دبی است و در آن می‌توان دبی قدیم و حال را همزمان مشاهده کرد‌. اسناد و اطلاعات زیادی از گذشته دبی در این موزه وجود دارد که علاقمندان به تاریخ می‌توانند آنها را مشاهده کنند.

راهروی دیدنی و قدیمی موزه دبی

کروز‌ عربی

کروز‌های عربی در نزدیکی خور دبی قرار دارند و  از جمله جاهای دیدنی bur dubai هستند. کروز‌ عربی ۲ طبقه بوده و طبقه دوم آن روباز است. در طبقه دوم صرف غذا و نوشیدنی در شب حس و حال غیر قابل وصفی دارد. زیرا می‌توان همزمان از تماشای چشم‌انداز سازه و ساختمان‌های باشکوه دبی در زیر نور لذت برد. لنج سواری روی لنج‌های قدیمی خور دبی نیز از دیگر جذابیت‌هایی است که گردشگران می‌توانند در این منطقه آن را تجربه کنند.

کروز عربی در شب

مسجد بزرگ دبی

در منطقه بر دبی بین موزه و بازار نساجی، یک مسجد تاریخی بزرگ با مناره بسیار بلند (۷۰ متر) وجود دارد و تاریخچه آن به سال ۱۹۰۰ برمی‌گردد. البته مسجد تاریخی در سال ۱۹۶۰ تخریب و از اول بنا شده و در سال ۱۹۹۸ نیز مورد بازسازی قرار گرفته است. توریست‌ها و غیر مسلمانان از یکشنبه تا پنجشنبه به مدت یک ساعت و نیم و از ساعت ۹ الی ۱۱.۳۰ می‌توانند وارد مسجد شده و از آن بازدید کنند.

حیاط مسجد بزرگ دبی

منطقه تاریخی البستکیه

منطقه البستکیه یک روستای تاریخی است که خانه‌های بادگیر بزرگی دارد و اهالی آن هنوز هم به سبک سنتی زندگی می‌کنند. قدمت روستای البستکیه به سال ۱۶۹۰ برمی‌گردد و خانه‌های قدیمی آن سال ۲۰۰۵ بازسازی شده‌اند. ناگفته نماند که روستای البستکیه قرار است در آینده به عنوان دهکده توریستی در دبی استفاده شود.

منطفه تاریخی البستیکه در بر دبی

اسکله ابرا

اسکله ابرا در خور قرار دارد و یک مکان بسیار آرامبخش و زیبا است. در اسکله می‌توان برای تجربه لذت قایق سواری قایق چوبی اجاره کرد. همچنین از طریق قایق سواری می‌توان با صرف هزینه‌ای ناچیز در عرض ۵ دقیقه از بر دبی به محله قدیمی  دیره رفت. 

قایق های اسکله ابرا

موزه ماهیگیری

موزه ماهیگیری یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی به شمار می‌رود که در bur dubai قرار دارد. البته موزه ماهیگیری، در ابتدا به عنوان دفتر اداری ماموران انگلیسی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بعدها به موزه تبدیل شده است. 

امکانات محله بر دبی

در منطقه بر دبی امکانات تفریحی، رفاهی، آموزشی و بهداشتی مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال بسیاری از مجموعه‌های غذاخوری و رستوران‌های معروف شهر دبی در این منطقه هستند. کافه‌های الفهیدی، بازار شلوغ مینا از جمله مراکزی هستند که می‌توان در آنها به  انواع و اقسام خوراکی و غذاهای خوشمزه دسترسی پیدا کرد.
در منطقه بر دبی مراکز خرید، مغازه‌ها و فروشگاه‌های بسیار متنوعی برای خرید، مخصوصا خرید لباس و جواهرات وجود دارد. در برخی از فروشگاه‌ها پارچه‌های بسیار زیبا، جالب و گلدوزی شده به سبک سنتی به فروش می‌رسد. خیاط های ماهر نیز در این منطقه به وفور پیدا می‌شوند که می‌توان برای دوخت مدل‌های مختلف لباس سنتی، مدرن و مدل‌های خاص از آنها کمک گرفت‌‌.
از نظر امکانات آموزشی هم بر دبی، یک منطقه غنی بوده و بسیاری از مراکز آموزشی مهم دبی در آن قرار دارد. به عنوان مثال اکثر مدرسه‌هایی که برنامه‌های درسی بین‌المللی ارائه می‌دهد در bur dubai قرار دارند. همچنین مهد کودک‌های مهم دبی، نظیر مهدکودک چاق گونه، مهد کودک هوپ‌ مونته سوری، مهدکودک بریتیش باغ نیز در آنجا هستند. دانشگاه پزشکی محمدبن‌راشد یکی از دانشگاه‌های معتبر امارت متحده است که آن نیز در منطقه بر دبی قرار دارد. ساکنان و توریست‌ها در این منطقه به مراکز بهداشتی و درمانی باکیفیت مختلفی نظیر بیمارستان استر دسترسی دارند و بر دبی از نظر امکانات پزشکی و درمانی نیز هیچ چیزی کم ندار‌‌د. 
دیگر امکاناتی که در دسترس اهالی و همچنین گردشگران این منطقه قرار دارد، شامل تعداد زیادی فضاهای سبز زیبا و منحصر به فرد، ساحل خصوصی، اسکله تفریحی، امنیت بالا است. 

قیمت خانه در منطقه بر دبی

خانه‌های منطقه بر دبی اغلب لوکس و مدرن هستند و علاقمندان به زندگی لاکچری در آن می‌توانند خیلی راحت به خانه مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. بسیاری از آپارتمان‌های آن ۴ یا ۵ خوابه هستند و اکثر خانه‌ها و آپارتمان در بین فضاهای پارکی قرار گرفته‌اند.  به همین دلیل در منطقه بر دبی می‌توان زندگی آرام، دلپذیر و لاکچری را به راحتی تجربه کرد. منتهی قیمت خانه‌های این منطقه نسبت به دیره قیمت بالاتری دارند و کسانی که تمایل به خرید و حتی اجاره خانه در آن را دارند، باید هزینه بیشتری بپردازند.
به عنوان مثال آپارتمان‌های احمدکریک رزیدنس از جمله مجتمع‌های مسکونی بسیار مرفه و لوکس هستند که به همراه تمامی امکانات اجاره داده می‌شوند. منتهی قیمت اجاره آنها بالا است.
افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری در منطقه بر دبی اقدام به خرید ملک در آن می‌کنند. ناگفته نماند که تحت شرایط خاصی می‌توان از طریق خرید ملک، اقامت دبی را به دست آورد و خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت در آن بر حسب ارزش ملک متفاوت است. به عنوان مثال با خرید یک ملک با ارزش حداقل 750 هزار درهم و پرداخت وجه خرید به صورت نقدی، می‌توان تا ۲ سال در دبی اقامت کرد. همچنین بازنشستگان بالا ۶۵ سال می‌توانند با خرید یک ملک با ارزش بیشتری از 1میلیون درهم تا ۵ سال اجازه اقامت در دبی را بگیرند.

هتل های نزدیک به بر دبی

همانطور که در طول مطالب قبلی نیز عنوان شد محله بر دبی موقعیت بسیار عالی‌ و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. از این‌رو هر ساله پذیرای حجم زیادی مسافر از اقصی نقاط دنیا است. به همین دلیل تعداد زیادی از هتل‌های معروف و شناخته شده شهر دبی در این منطقه قرار دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهند شد.

هتل رافلز

هتل رافلز یک هتل پنج ستاره است که  سوئیت‌ها و اتاق‌های بزرگ و امکانات رفاهی متنوعی را دربر دارد و در نزدیکی محله عود مهتا واقع می باشد. یکی از ویژگی‌های جذاب این هتل می‌توان به اسپای بی‌نظیر آن اشاره کرد که این هتل را نسبت به دیگر هتل‌های دبی متمایز می‌کند.

هتل رافلز بر دبی

هتل گراند حیات

گراند حیات دیگر هتل ۵ ستاره دبی محسوب می‌شود که در نزدیکی شهر بهداشت درمانی و بزرگراه شیخ رشید قرار دارد. هتل گراند حیات بسیار بزرگ است و در آن ۶۸۲ سوئیت و اتاق، ۱۳ رستوران و ۳ استخر وجود دارد. همچنین در گراند حیات امکانات رفاهی و تفریحی بسیار مختلفی  به میهمانان ارائه می شود.

هتل معروف گراند حیات

هتل الجذف

هتل الجذف در دهکده فرهنگی هیلتون گاردن قرار دارد و یک هتل ۵ ستاره به شمار می‌رود. برخی از امکانات آن شامل ۳۲۶ سوئیت و اتاق، استخر، فضاهای جلسه، مرکز تناسب اندام، پارکینگ بزرگ، استخر روباز و غیره هستند.

نمای بیرونی هتل بزرگ الجذف

سفر به منطقه بر دبی با رامین گشت

بر دبی ویژگی‌های منحصر ‌به ‌فرد خود را دارد و یکی از بهترین مناطق دبی به‌شمار می‌رود. همچنین بسیاری از مراکز آموزشی مهم، هتل‌های ۵ ستاره، رستوران‌های خوب، خانه‌های لوکس، جاهای توریستی و تاریخی دبی در آن قرار دارند. به همین دلیل یکی مهمترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود و اکثر توریست در سفر به دبی بازدید از آن را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.
جهت بازدید از همه جاهای دیدنی منطقه بر دبی باید از قبل برای سفر خود یک برنامه مناسب آماده کرد. چیدن برنامه بی‌نقص، باید با اطلاعات و آگاهی کامل از bur dubai  انجام شود. از این‌رو یکی از مهمترین پیش نیازهای همه متقاضیان سفر به دبی و علاقه‌مند به بازدید از جاهای دیدنی بر دبی مشاوره با آژانس‌های مسافرتی نظیر رامین گشت است.
رامین گشت یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی است که همه هموطنان عزیز می‌توانند از طریق آن تور و بلیط پرواز دبی را به راحتی تهیه کنند. همچنین پشتیبانی این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات و درخواست‌های علاقه‌مندان سفر به دبی است.

سوالات متداول

آثار تاریخی و سازه‌های قدیمی زیادی در بر دبی قرار دارد و با این وجود بافت و نمای شهر کاملا مدرن و بروز است. همچنین بسیاری از هتل های ۵ ستاره، برج‌های آسمان خراش، مراکز فروش مدرن و سنتی شهر توریستی دبی در این منطقه هستند. همه موارد نام برده دست به دست هم داده و شرایطی را فراهم کرده‌اند که بر دبی تا حدود زیادی محبوب و ارزشمند شود.

بر دبی توسط نهر دبی از دیره جدا می شود و این دو منطقه حدود ۲ کیلومتر از هم فاصله دارند‌.

در این منطقه جاهای دیدنی زیادی نظیر کروز با موزیک ایرانی، مسجد بزرگ دبی، کروز‌ عربی، موزه دبی، موزه ایلوژن، منطقه تاریخی البستکیه، پارک دلفیناریوم، موزه ماهیگیری و اسکله ابرا وجود دارد.

دبی مال در فاصله ۵ کیلومتری بر دبی قرار دارد

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
جمیرا دبی
1402/09/26 9 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت