جاهای دیدنی دبی با مترو

بازدید از جاهای دیدنی دبی با مترو
کارت نول برای دسترسی به مترو دبی نحوه دسترسی به جاهای دیدنی دبی با مترو دسترسی به برج خلیفه با مترو دسترسی به مارینا با مترو دسترسی به منطقه ساحلی JBR با مترو دسترسی به بلو واترز آیلند با مترو دسترسی به پالم جمیرا با مترو دسترسی به قاب دبی با مترو مسیر باغ گل دبی با مترو دسترسی به دهکده جهانی دبی با مترو دسترسی به موزه آینده با متر دبی نتیجه گیری پرسش و پاسخ

رفتن به جاهای دیدنی دبی با مترو، نقش موثری در کاهش هزینه های سفر دارد؛ بنابراین اگر می خواهید در سفر خود به شهر مدرن دوبی با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان از جاهای دیدنی، توریستی و معماری های مدرن آن دیدن کنید، باید جاهای دیدنی نزدیک ایستگاه‌های مترو را شناسایی کرده و از قبل برای سفر خود برنامه بچینید.

خطوط مترو دوبی به نحوی طراحی شده اند که از طریق ایستگاه های مختلف می توانید خیلی راحت به جاهای دیدنی معروف مثل برج خلیفه، دبی مارینا، قاب دبی، باغ گل دبی، دهکده جهانی، موزه آینده و … دسترسی داشته باشید. حتی با متروی دبی می توانید به برخی از جاذبه های گردشگری که در خارج از شهر قرار دارند هم دسترسی پیدا کنید. بازدید از اینهمه جاذبه دیدنی، بدون استفاده از مترو هزینه بسیار زیادی را روی دست شما می گذارد؛ چون هزینه های کرایه تاکسی در این شهر لوکس، خیلی بالا است.

از طرف دیگر طراحی داخلی ایستگاه ها و خطوط مترو دبی کاملا مدرن و زیبا هستند و برای راحتی مسافران تجهیزات مختلفی را به همراه دارند. از اینرو استفاده از خطوط مترو این شهر زیبا تجربه ای متفاوت، راحت و از لحاظ اقتصادی بصرفه را برای شما به ارمغان خواهد آورد. جاهای دیدنی دبی که با مترو می توانید بروید به همراه خط و ایستگاه آنها را در ادامه مطلب به شما معرفی خواهیم کرد.

کارت نول برای دسترسی به مترو دبی

برای دسترسی به خدمات مترو، حتما باید نول کارت تهیه کنید. نول کارت یک نوع کارت هوشمند است که با تهیه آن از اداره حمل و نقل عمومی دبی (RTA)، می توانید علاوه‌بر مترو از خدمات دیگر سرویس های حمل و نقل شهری، نظیر اتوبوس، تراموا و تاکسی نیز استفاده کنید.
کارت نول در ۳ نوع طلایی، نقره‌ای و قرمز وجود دارد. کارت نول قرمز ۲ درهم قیمت و قابلیت شارژ مجدد دارد. البته قابل ذکر است که شما تنها می‌توانید برای یک نوع وسیله از آن استفاده کنید. کارت نول نقره ای ۱۹ درهم شارژ دارد و با قیمت ۲۵ درهم به فروش می رسد و ۵ سال اعتبار دارد‌. با کارت نول نقره ای می توانید از وسایل نقلیه عمومی مختلف برای سفر به چند مکان استفاده کنید.
قیمت کارت نول طلایی 19 الی 25 درهم است و تا ۵ سال اعتبار دارد. کارت نول طلایی امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی متنوع، برای سفر به جاهای مختلف و دیدنی شهر دبی را برای شما فراهم می کند. همچنین با آن می توانید سوار کابین های گلد کلس تراموا و مترو دبی شوید. منتهی هزینه سفر با کارت طلایی نسبت به کارت نقره‌ای، تقریبا ۲ برابر است.

شکل کارت نول مترو دبی

نحوه دسترسی به جاهای دیدنی دبی با مترو

دبی شهر مراکز خرید مدرن، آسمان ‌خراش‌های بلند و رستوران‌ های لوکس است. همچنین تعداد زیادی جاذبه های گردشگری در داخل و اطراف آن وجود دارد.

اگر شما هم علاقمند سفر به دبی هستید، فراموش نکنید که با بازدید از جاهای دیدنی دبی با مترو می توانید یک سفر مقرون به صرفه تر را تجربه کنید. زیرا در دبی نیز همانند همه جای دنیا ارزان ترین و سریع ترین وسیله حمل و نقل شهری، مترو است. از طرف دیگر بسیاری از جاهای دیدنی دبی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، خط مترو دارند. 

از نزدک‌ترین جاهای دیدنی دبی با مترو عبارت‌اند از:

  • برج خلیفه
  • مارینا
  • منطقه ساحلی JBR
  • بلو واترز آیلند
  • بهیالم جمیرا
  • قاب دبی
  • باغ گل دبی
  • دهکده جهانی دبی
  • موزه آینده

در ادامه بیشتر این مکان‌های گردشگری دبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دسترسی به برج خلیفه با مترو

کی از جاهای دیدنی دبی که با مترو می توانید بروید، برج خلیفه یا بلندترین برج دنیا است. برج خلیفه یکی از مهمترین جاذبه های توریستی دبی به شمار می رود و هر ساله توریست های زیادی برای بازدید از آن به این شهر سفر می کنند. به همین دلیل مسؤولان شهر دبی جهت دسترسی راحت، سریع و ارزان گردشگران به برج خلیفه، برای آن ایستگاه مترو در نظر گرفته اند. برای بازدید از برج آسمان خراش ۸۰۰ متری خلیفه با مترو، باید از خط قرمز مترو دبی استفاده کنید تا به ایستگاه برج خلیفه / دبی مال برسید.

با خروج از ایستگاه مترو با برج خلیفه مواجه خواهید شد و مطمئنا معماری بی‌نظیر و زیبایی خیره کننده آن شما را حیرت زده خواهد کرد.

نمای برج خلیفه دبی

دسترسی به مارینا با مترو

مارینا هم در لیست جاهای دیدنی دبی با مترو قرار دارد و برای رفتن به ایستگاه مارینا باید از خط قرمز مترو استفاده کنید. به عبارت دیگر با مترو خیلی راحت می توانید به دبی مارینا بروید. برای این منظور فقط کافی است که سوار خط قرمز مترو شوید و به جنوب حرکت کنید.
مارینا یکی از مناطق برجسته دبی است و رستوران ها، اماکن تجاری، مراکز خرید و هتل های بسیاری زیبایی در این منطقه وجود دارد. جزیره پالم جومیرا، فروشگاه های آئوتلت و برج خلیفه نیز از جمله مراکز دیدنی و توریستی دبی هستند که در نزدیکی مارینا قرار گرفته اند و از طریق ایستگاه مترو مارینا به این مراکز نیز خیلی راحت دسترسی خواهید داشت.

برج های کنار مارینا

دسترسی به منطقه ساحلی JBR با مترو

از دیگر جاهای دیدنی دبی با مترو می توان به منطقه JBR اشاره کرد. این منطقه فاصله کمی با ایستگاه مترو Jumeirah Lake Towers دارد. برای دسترسی به منطقه JBR، باید از خط قرمز استفاده کنید. پس از خروج از ایستگاه مترو باید کمی به سمت شرق پیاده روی کنید تا به منطقه ساحلی و ساحل شنی JBR برسید. در این ساحل رویایی فروشگاه ها، فضاهای تفریحی، کافه ها و رستوران های زیادی در انتظار شما هستند.

دسترسی به بلو واترز آیلند با مترو

مجموعه تفریحی و فرهنگی بلوواتر آیلند یک جزیره بسیار زیبا و یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی با مترو محسوب می شود که مراکز تفریحی، فروشگاه ها، هتل و رستوران های زیادی را در قلب خود جایی داده است. برای رفتن به این جزیره مهیج با مترو می توانید هم از خط قرمز و هم خط آبی استفاده کنید. ابتدا باید از لاین قرمز به ایستگاه Jumeirah Lake Towers بروید و سپس از ایستگاه Jumeirah Lake Towers با خط آبی به سمت ایستگاه DMCC حرکت کنید.

در نزدیکی این ایستگاه می توانید از برج‌های زیبا و آسمان خراش DMCC هم بازدید کنید؛ اما برای رسیدن به جزیره باید به سمت یک ایستگاه دیگر بروند و از خط آبی مترو خود را به ایستگاه Sharaf DG برسانید. ایستگاه اتوبوس های رایگان جزیره بلوواترز آیلند در نزدیکی ایستگاه مترو Sharaf DG قرار دارد که پس از خروج از ایستگاه مترو می توانید با اتوبوس و بدون صرف هزینه به سمت دروازه ورودی جزیره حرکت کنید. 

دسترسی به پالم جمیرا با مترو

از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی با مترو می‌توان به نخل جمیرا اشاره کرد. این ساحل ۳ کیلومتر طول دارد و به ۳ بخش مرکزی، غربی و ساحلی تشکیل شده است. در بخش مرکزی می توانید از تفریحات آبی مهیج نظیر اسکی روی آب لذت ببرید و در بخش‌های شرقی و غربی می‌توانید غواصی و شنا در جزیره رویایی دبی را تجربه کنید. برای رفتن به ساحل جمیرا از طریق مترو باید وارد خط قرمز شوید و در ایستگاه 23 یا 22 پیاده شوید.

عکس هوایی از پالم جمیرا دبی

دسترسی به قاب دبی با مترو

قاب دبی یا دبی فریم که در پارک زعبیل قرار دارد نیز از جاهای دیدنی دبی است که با مترو می توانید بروید. در قاب دبی می توانید همزمان در طول یک ساعت منظره های ۶۰ درجه ای دبی جدید و قدیم را مشاهده کنید و ببینید که دبی نسبت به قبل تا چه اندازه تغییر پیدا کرده است. برای رفتن به قاب دبی باید با خط قرمز به ایستگاه MAX Fashion بروید و پس از ۱۸ دقیقه پیاده روی به پارک زعبیل و قاب دبی خواهید رسید.

طراحی زیبای قاب دبی

مسیر باغ گل دبی با مترو

باغ گل یا میراکل گاردن یکی از شگفت انگیزترین باغ های گل طبیعی منطقه خاورمیانه و جهان است که در آن بیش از ۱۲۰ گونه و ۱۵۰ میلیون نوع گل وجود دارد. برای دسترسی به باغ گل باید از خط قرمز به ایستگاه امارت مال بروید و سپس از طریق خط ۱۰۵ ایستگاه اتوبوس خود را به محل این باغ زیبا و رویایی برسانید. البته باید از ایستگاه اتوبوس تا محل باغ، ۷ دقیقه پیاده روی کنید.

دهکده پوشیده از گل دبی

دسترسی به دهکده جهانی دبی با مترو

از دیگر جاهای دیدنی دبی با مترو می توان به دهکده توریستی و تفریحی جهانی اشاره کرد. برای رفتن به دهکده جهانی دبی نیز باید به خط قرمز مترو بروید و در ایستگاه مترو سیتی سنتر که نزدیک ترین ایستگاه به این منطقه است از مترو خارج شوید. سپس مسیر باقی مانده را با تاکسی یا دیگر وسایل نقلیه طی کنید.

دسترسی به موزه آینده با متر دبی

یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های توریستی دبی موزه آینده است که هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای بازدید از آن راهی شهر دبی می شوند. ساختمان موزه آینده معماری بسیار زیبا، چشم نواز و مدرنی دارد و طراحی خلاقانه نمای بیرونی آن هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.
در این موزه تصاویری از آینده بشر با فناوری های پیشرفته به نمایش گذاشته شده است. به جرات می توان گفت که با بازدید از موزه آینده یکی از خاص ترین تجربه های سفر خود را رقم خواهید زد. برای دسترسی به موزه آینده باید ابتدا با خط مترو  به خط قرمز بروید. سپس خود را به  Emirates Towers برسانید. در نهایت پس از ۳ دقیقه پیاده روی می‌توانید به موزه برسید.

دسترسی به موزه آینده دبی با مترو

نتیجه گیری

بازدید از جاهای دیدنی دبی با مترو علاوه‌بر کاهش هزینه های سفر، شرایط دسترسی به مناطق گردشگری ‌و توریستی را هم راحت تر و سریع تر می کند؛ بنابراین اگر می خواهید بهترین استفاده را از سفر خود ببرید و زمان زیادی را در مسیر رفت و آمد از دست ندهید حتما از مترو استفاده کنید.
به جرات می توان از شهر دبی به عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی و گردشگری جهان یاد کرد. زیرا دبی طی چند سال گذشته در حوزه های مختلف با توسعه ای عظیم به همراه بوده است. همچنین  دبی در منطقه خاورمیانه پیش رو ترین سیستم حمل و نقل عمومی و ایستگاه های مترو را در اختیار دارد. به همین دلیل با انتخاب مترو دلیل خیلی راحت و سریع می توانید به بسیاری از جاهای دیدنی این شهر دسترسی پیدا کنید. 
جاهای دیدنی دبی که با مترو می توانید بروید، شامل موارد مختلفی نظیر به‌پالم جمیرا، بلوواترز آیلند، منطقه JBR، مارینا، برج خلیفه و دیگر مواردی که در طول مطالب عنوان شدند هستند. می توانید همین حالا برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه و همچنین رزرو تور دبی از طریق پل های ارتباطی موجود در این زمینه با پشتیبانی آژانس مسافرتی رامین گشت  تماس بگیرید.

سوالات متداول

ایستگاه دبی مال در خط قرمز مترو دبی، نزدیکترین ایستگاه به برج خلیفه است؛ این مرکز خرید در مجاور آن قرار دارد.

  • آدام جویدن، آشامیدن و خوردن در محیط مترو ممنوع اعلام شده. (جریمه 100 درهم)
  • کشیدن ترمز دستی اضطراری بدون دلیل. (جریمه 1000 درهم)
  • گذاشتن پا روی صندلی‌‌های مترو (جریمه 500 درهم)
  • چرت زدن و خوابیدن در مترو ممنون اعلام شده است. (جریمه 500 درهم)

برای اینکه بتوانید با استفاده از مترو به نخل جمیرا برسید، می‌بایست در ایستگاه نخل (Nakheel) پیاده شوید.

برخی از جاذبه‌های دیدنی دبی همچون، ورودی برج العرب، پارک آبی وایلد وادی، مدینه الجمیرا، هتل آتلانتیس و ... را نمی‌توانید با مترو بروید و به همین علت باید تاکسی را انتخاب نمایید.

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
مترو دبی
1402/05/20 15 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت