خیابان شیخ زاید دبی

روشنایی و جذابیت خیابان شیخ زاید دبی
خیابان شیخ زاید دبی کجاست؟ زندگی در اطراف خیابان شیخ زاید دبی خروجی‌های اصلی بزرگراه شیخ زاید دبی نکات مهم درباره خیابان شیخ زاید دبی بهترین هتل‌های اطراف خیابان شیخ زاید دبی هتل کرون پلازا دبی هتل تاورز روتانا دبی هتل‌آپارتمان‌های گراند امارات هتل آدرس اسکای ویو دبی هتل شرایتون گرند دبی هتل میلینیوم پلازا دبی بهترین جاذبه‌های اطراف خیابان شیخ زاید برج خلیفه دبی مال جاده ساحلی جمیرا سوپرمارکت در خیابان شیخ زاید دبی کلیسا، معابد و مساجد خیابان شیخ زاید دبی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خیابان شیخ زاید دبی ایستگاه‌های مترو در خیابان شیخ زاید بازدید از خیابان شیخ زاید دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

در شهر دبی، خیابان شیخ زاید، تنها یک خیابان عادی نیست؛ در سفر به دبی با عبور از این خیابان مدرن حتما با برج‌های مدرن و سربه‌فلک‌کشیده اطراف آن مواجه می‌شوید که هرکدام از آن‌ها به‌عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های دبی شناخته می‌شوند.

خیابان شیخ زاید دبی تنها محدود به برج‌های بلند اطراف آن نیست؛ بلکه این خیابان به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که در هر قسمت از آن شاهد جاهای گردشگری دبی خواهید بود. بدون شک، با سفر به دبی و استفاده از خدمات تورهای گردشگری این شهر، می‌توانید ساعت‌ها و روزهای زیادی را در حول‌وحوش این خیابان گذرانده و از گشت‌وگذار در اطراف آن لذت ببرید.

تعداد بالای جاذبه‌های اطراف شیخ زاید دبی باعث شده که در هنگام بازدید از این منطقه سردرگم شوید و بسیاری از جاهای دیدنی را از دست بدهید. پس برای اینکه بتوانید از تماشای قسمت‌های مختلف خیابان شیخ زاید لذت ببرید، قبل از انجام هر کاری باید با زیروبم آن آشنا شوید.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که خیابان شیخ زاید دبی کجاست و در اطراف آن چه جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی وجود دارند. پس اگر قصد مسافرت به دبی را دارید، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

حرکت ماشین ها در اتوبان شیخ زاید دبی

خیابان شیخ زاید دبی کجاست؟

هنگامی که برای اولین‌بار اسم خیابان شیخ زاید را بشنوید و با ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن آشنا ‌شوید؛ ابتدا این سؤال برایتان پیش می‌آید که خیابان شیخ زاید دبی کجاست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که خیابان شیخ زاید با طول 558.4 کیلومتر، از خیابان الصیلاح ابوظبی آغاز شده و تا رأس‌الخیمه ادامه دارد. ساخت این خیابان از سال 1971 شروع و در سال 1980 تکمیل شد.

برای اینکه بیشتر با لوکیشن و بزرگی خیابان شیخ زاید دبی آشنا شوید، باید بگوییم که رأس‌الخیمه در شمال امارات متحده عربی و ابوظبی در شمال میانی این کشور قرار دارد.

جاده شیخ زاید به موازات سواحل دبی و خلیج فارس ساخته شده است؛ به همین دلیل از موقعیت استراتژیکی برخوردار بوده و بیشتر جاذبه‌های دبی را دربر می‌گیرد. یکی از نکات بسیار مهمی که باید درباره خیابان شیخ زاید بدانید، این است که در شهر دبی با نام‌های دیگری هم شناخته می‌شود. اگر در هنگام گشت‌وگذار در دبی و جستجو به دنبال این خیابان با نام‌های دیگری، مانند شیخ مکتوم ابن رشید، شیخ خلیفه ابن زاید، شیخ محمد ابن سالم و بزرگراه E11 مواجه شدید، اصلاً تعجب نکنید. در کشور امارات خیابان شیخ زاید را با این اسم‌ها نیز می‌شناسند.

همچنین لازم به ذکر است که خیابان شیخ زاید شهر دبی، بزرگ‌ترین بزرگراه کشور امارات است. این بزرگراه در ابتدا برای دفاع از شهر استفاده می‌شد؛ اما به‌مرور زمان و پیشرفت شهر دبی از لحاظ گردشگری، تبدیل به مکانی خاص برای جذب گردشگران و مسافران شد. برای مثال، اگر بخواهید از مراکز مهمی مانند برج خلیفه و دبی مال دیدن کنید، باید از این خیابان بگذرید.

زندگی در اطراف خیابان شیخ زاید دبی

با افزایش تمرکز دبی بر صنعت گردشگری، افراد بسیار زیادی این شهر را برای مسافرت انتخاب کرده و حتی در صورت امکان، ملکی را برای خود خریداری می‌کنند. ازآنجایی‌که اطراف خیابان شیخ زاید را انواع آسمان خراش های دبی و برج‌های مسکونی احاطه کرده‌اند، افراد با این سؤال مواجه می‌شوند که زندگی در اطراف این خیابان چگونه است؟ 

محبوبیت ساختمان‌های موجود در اطراف جاده شیخ زاید به یک اندازه است. یعنی شما هرکدام از مجتمع‌های مسکونی را که انتخاب کنید، تمام انتظارتان از امکانات رفاهی برآورده خواهد شد. لازم به ذکر است که در این منطقه با طیف وسیعی از خانه‌ها و آپارتمان‌های مجلل و مقرون‌به‌صرفه روبه‌رو خواهید شد تا بر اساس توان مالی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای مثال، برج دوقلوی دبی، معروف به برج جمیرا شامل برجی اداری و هتل جمیرا در منطقه تجاری و نزدیک مترو امارات تاورز مکانی مناسب برای سکونت است.

درحال‌حاضر، مجموعه ویلایی در اطراف جاده شیخ زاید وجود ندارد؛ اما در برج‌های آن می‌توان آپارتمان‌های 4خوابه و پنت‌هاوس‌های مجللی را انتخاب کرد.

از جمله بهترین امکانات این آپارتمان‌ها می‌توان به استخرهای شنا، مناطق بازی کودکان، اتاق‌های مجهز، مناطق باربیکیو، تهویه‌مطبوع، سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن، فروشگاه‌های بزرگ و پارکینگ اشاره کرد. لازم به ذکر است که قیمت آپارتمان‌های منطقه شیخ زاید دبی، از 49 هزار درهم آغاز شده و بر اساس نوع آپارتمان بالاتر خواهد رفت. اگر می‌خواهید یک آپارتمان لوکس با تمام امکانات اجاره کنید، سالانه حدود 198 هزار درهم برایتان هزینه خواهد داشت.  
به نقل از وبسایت Bayut

«مجتمع‌های مسکونی و تجاری بسیاری در اطراف شیخ زاید وجود دارند و دسترسی به اکثر جاذبه‌های گردشگری دبی نیز از طریق این بزرگراه امکان‌پذیر است. این خیابان برای افراد بسیاری، از جمله خانواده‌ها، صاحبین املاک، سرمایه‌گذاران و گردشگران محبوبیت دارد. اگر به‌دنبال اجاره آپارتمان یا هتلی اطراف خیابان شیخ زاید هستید، مطمئنا با قیمت‌های متنوعی روبه‌رو خواهید شد.»

خیابان شیخ زاید یکی از بزرگترین خیابان های دبی

خروجی‌های اصلی بزرگراه شیخ زاید دبی

با اینکه خیابان شیخ زاید در بیشتر اوقات سال شلوغ است؛ اما خروجی‌های متعدد آن باعث شده که ترافیک آن بسیارروان باشد. اگر می‌خواهید به دبی سفر و از این بزرگراه بازدید کتید، باید اطلاعات کاملی درباره خروجی‌های اصلی آن داشته باشید تا در هنگام رانندگی و یا گشت‌وگذار در آنجا، با مشکل خاصی مواجه نشوید. 

مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم، اصلی‌ترین و محبوب‌ترین خروجی‌های خیابان شیخ زاید دبی هستند: 

  • مرکز تجاری، مرکز شهر دبی یا داون تاون، دبی مال و برج خلیفه
  • منطقه القوز و منار
  • امارات مال، اینترنت سیتی، دبی مارینا، امارات هیل و جی ال تی
  • امارات مال، موزه طلا و الماس، پارک آبی وایلد وادی، برج العرب و ام سقیم
  • جاده حدیقه، جاده میدان، پارک صفا و جمیرا
خروجی های خیابان شیخ زاید دبی

نکات مهم درباره خیابان شیخ زاید دبی

خیابان شیخ زاید دبی به‌عنوان بزرگ‌ترین بزرگراه شهر دبی و کشور امارات، دارای ویژگی‌های خاصی است که بد نیست با آن‌ها آشنایی داشته باشید. این ویژگی‌های جالب، دلیل اصلی گردشگران و مسافران برای بازدید از مناطق مختلف این خیابان است. در ادامه این ویژگی‌ها و نکات مهم را بیان می‌کنیم: 

  • خیابان شیخ زاید دبی دارای 12 باند است که این امر باعث شده در هنگام عبور از آن، هیچ‌گونه ترافیکی را تجربه نکرده و راحت به مکان‌های مختلف آن بروید. 
  • در هنگان بازدید از این خیابان، می‌توانید گران‌قیمت‌ترین ماشین‌های دنیا را مشاهده کنید. 
  • این خیابان مشهور، بهترین و راحت‌ترین راه برای اتصال دبی به ابوظبی است. 
  • ساخت این بزرگراه حدود 9 سال طول کشید و با مرور زمان، تعداد باندها و طول آن بیشتر شد. 
  • در امتداد خیابان شیخ زاید، خط متروی قرمز وجود دارد که شامل چند ایستگاه مختلف است.
  • در مسیر شیخ زاید دبی، انواع وسایل نقلیه مانند تاکسی، اتوبوس و مترو قرار دارند تا در هنگام سفر به‌راحتی جابه‌جا شوید.

بهترین هتل‌های اطراف خیابان شیخ زاید دبی

اقامت در هتل‌های دبی اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید در سفر خود به این شهر زیبا مدنظر قرار دهید. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی خیابان شیخ زاید دبی این است که در اطراف آن، اغلب هتل های 5 ستاره  دبی وجود دارند که شما می‌توانید با رزرو آن‌ها، اقامت خود در دبی را رؤیایی‌تر کنید. از جمله بهترین و مشهورترین هتل‌های اطراف خیابان شیخ زاید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هتل کرون پلازا دبی

هتل کرون پلازا یکی از بهترین هتل های دبی در اطراف خیابان شیخ زاید است که شما می‌توانید آنجا را برای اقامت خود انتخاب کنید. امکانات بسیار عالی، در کنار بخش‌های متنوع آن، اقامت در این هتل را برایتان جذاب خواهد کرد.

انواع اتاق‌های مدرن با بهترین امکانات و ویو چشم‌نواز، یکی از ویژگی‌های جذاب هتل کرون پلازا است. از دیگر ویژگی‌های این هتل می‌توان به رستوران‌های بزرگ با منوی متنوع، فروشگاه‌های کوچک، استخر روباز، فضای مخصوص سیگار، تجهیزات لازم برای افراد معلول، اجاره اتومبیل، خدمات خشک‌شویی، گاوصندوق و ... اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که اقامت در هتل کرون پلازا باعث می‌شود که دسترسی آسانی به کلوپ شبانه، مرکز خرید امارات، پیست اسکیت، برج خلیفه، ساحل کایت و برج العرب داشته باشید. اگر هم به نمایش فوق‌العاده لاپرل دبی علاقه دارید که داستان قدیمی از دبی را به نمایش می‌گذارد می‌توانید از این هتل برای اقامت بهره‌مند شوید.

اقامت در هتل کرون پلازا به شما امکان استفاده از اینترنت رایگان، استخر روباز و سربسته، سونا، جکوزی، باشگاه بدنسازی و خدمات ورزشی را خواهد داد. همچنین بهتر است بدانید که در این هتل، موسیقی زنده اجرا می‌شود.

هتل کرون پلازا یکی از بهترین هتل های اطراف خیابان

هتل تاورز روتانا دبی

هتل‌‌های اطراف خیابان شیخ زاید، فقط به هتل های 5 ستاره دبی محدود نمی‌شود. در اطراف این بزرگراه، برخی از بهترین هتل های 4 ستاره دبی با امکانات عالی و قیمت مقرون‌به‌صرفه وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید. یکی از این هتل‌های محبوب، هتل تاورز روتانا است.

هتل تاورز روتانا، اقامتگاه مجللی است که انواع امکانات بسیار عالی را در اختیارتان قرار داده تا یک شب رؤیایی را در کنار خیابان شیخ زاید تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی هتل روتانا، قرارگرفتن در روبه‌روی برج خلیفه است. شما می‌توانید در اتاق‌های این هتل، ویوی زیبایی از بلندترین برج جهان داشته باشید.

از جمله امکانات بسیار عالی هتل تاورز روتانا دبی، می‌توان به رستوران‌های باکیفیت، استخر روباز، سونا، باشگاه بدنسازی، ترانسفر فرودگاهی، اتاق‌های مختلف با بهترین تجهیزات، منطقه مخصوص سیگار، اجاره خودرو، سوئیت ماه‌عسل، خدمات ارز، پذیرش 24 ساعته و... اشاره کرد. لازم به ذکر است که در این هتل خدمات مختلفی مانند کلاس یوگا، انواع خدمات زیبایی، فروش بلیت‌های رویدادهای هنری، پارک آبی و موسیقی زنده برایتان تدارک دیده‌اند تا یک شب به‌یادماندنی را تجربه کنید.

نمای هتل تاورز روتانا در دبی

هتل‌آپارتمان‌های گراند امارات

هتل‌آپارتمان امارات گرند یکی دیگر از اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه است که شما می‌توانید برای اقامت چندروزه خود، اتاق‌های مختلف آن را رزرو کنید. یکی از ویژگی‌ها و امکانات بسیار جذاب این هتل، استخر روباز آن است. در این هتل می‌توانید به استخر مجهز و بسیار زیبای آن رفته و لحظات مهیج و بانشاطی را تجربه کنید.

این هتل به سبک مدیترانه‌ای طراحی شده تا جذابیت آن بیشتر از پیش شود. شما در این هتل می‌توانید از اینترنت رایگان بهره برده و در اتاق‌های مجهز آن اقامت راحتی داشته باشید. از دیگر امکانات جذاب هتل‌آپارتمان‌های گراند امارات، می‌توان به سونا، جکوزی، رستوران‌های مختلف، مینی بار رایگان، پارکینگ، خدمات خشک‌شویی، سالن ماساژ، باشگاه بدنسازی و زمین تنیس اشاره کرد.

لوکیشن بسیار مناسب این هتل‌آپارتمان در خیابان شیخ زاید دوبی باعث شده که فاصله نزدیکی با جاذبه‌های گردشگری محبوب دبی داشته باشد. درواقع شما می‌توانید در فاصله بسیار کوتاهی خود را به این جاذبه‌های دینی رسانده و از بازدید آن‌ها لذت ببرید

هتل آپارتمان امارات گرند

هتل آدرس اسکای ویو دبی

بدون شک یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین هتل‌های اطراف خیابان شیخ زاید دبی، هتل اسکای ویو دبی است. این هتل بسیار عالی از دو برج بلند تشکیل شده که به‌وسیله یک پل سه‌طبقه به همدیگر وصل شده‌اند. امکانات و خدماتی که در این هتل 5 ستاره در اختیارتان قرار می‌گیرد، رؤیایی‌ترین روزهای شما در دبی را رقم خواهد زد.

در این هتل، بخش‌های بسیار جذابی در اختیار شما قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها، استخر فوق‌العاده‌ای است که در بالای برج‌ها و روی پل سه‌طبقه واقع شده است. این استخر در ارتفاعی بیش از 200 متر قرار دارد که با رفتن به آن، می‌توانید بهترین تفریح زندگی خود را انجام دهید. لازم به ذکر است که در برخی از اتاق‌های این هتل استخرهای خصوصی وجود دارند که امکان شنای خصوصی با دوستان و خانواده را برایتان فراهم می‌کند.

از دیگر بخش‌های مهم هتل اسکای ویو دبی، می‌توان به اتاق‌های مدرن با امکانات پیشرفته، سالن‌های ماساژ و اسپا، رستوران‌های بزرگ، کافه‌های و بارهای مدرن، سالن‌های ورزشی، سالن آرایش، وای‌فای رایگان، خدمات خشک‌شویی، کتابخانه و... اشاره کرد. نکته دیگری که باید درباره هتل اسکای ویو دبی بدانید، این است که تفریحات مهیج و جذابی را به مسافران و گردشگران ارائه می‌کند؛ راه‌رفتن روی لبه برج و سرسره شیشه‌ای، از جمله این تفریحات هستند که انجام آن‌ها حسابی آدرنالین شما را بالا خواهد برد. 

هتل اسکای ویو در دبی

هتل شرایتون گرند دبی

اگر به دنبال یک هتل 5 ستاره می‌گردید که در داخل اتاق‌های آن چشم‌انداز زیبایی از آسمان خراش های دبی داشته باشید؛ هتل شرایتون گرند دبی یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است.

یکی از ویژگی‌های این هتل فاصله 10 دقیقه‌ای (با پیاده) از مترو و مرکز تجارت جهانی است. شما با اقامت در این هتل، می‌توانید از استخر روباز با قابلیت کنترل دما و وای‌فای رایگان در تمام نقاط استفاده کنید.

از دیگر امکانات هتل شرایتون گرند دبی، می‌توان به رستوران‌های بزرگ با تنوع بالای غذا، کافه‌ها و بارهای مدرن، مرکز تناسب‌اندام، پارکینگ امن، نظافت روزانه اتاق‌ها، کارکنان و خدمه‌های حرفه‌ای، آبگرم و مرکز سلامتی، کلاس‌های یوگا، سرگرمی‌های شبانه، اتاق‌های مجهز در 51 طبقه مختلف، ملافه‌های ضدآلرژی، حمام‌های مجهز با ترکیب دوش و وان، انواع لوازم بهداشتی و... اشاره کرد.

جذابیت و ارتفاع هتل شرایتون گرند دبی

هتل میلینیوم پلازا دبی

یکی از جذاب‌ترین و عظیم‌ترین هتل‌های شهر دبی که در مجاورت برج خلیفه قرار دارد، هتل میلینیوم پلازا است. اگر می‌خواهید در خیابان شیخ زاید اقامت داشته باشید، این هتل 5 ستاره دبی هم یکی از گزینه‌های جذاب است.  
در این هتل زیبا و مجلل، انواع خدمات مختلف از جمله خدمات تور و بلیت، تبدیل ارز، راهنمای گردشگری، نگهداری از کودکان، اینترنت بی‌سیم رایگان در تمام محوطه، انواع سرویس‌های شستشو، اجاره ماشین، کافی‌نت و... به شما ارائه می‌شود.

در هتل میلینیوم علاوه‌بر دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری دبی، می‌توانید از امکاناتی مانند اتاق‌های مجهز، استخر، سونا، باشگاه بدنسازی، رستوران‌های مشهور، سرویس‌های دوش به سبک بارانی و وان، خوراکی‌های مختلف (با هزینه جداگانه)، سرویس پذیرایی در اتاق و گاوصندوق خصوصی استفاده کنید.

بهترین جاذبه‌های اطراف خیابان شیخ زاید 

در مجاورت خیابان شیخ زاید، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارند که هرکدام به‌تنهایی شما را شگفت‌زده خواهند کرد. پروژه‌هایی همچون سرسره شیشه‌ای دبی نیز در آینده، نام خیابان شیخ زاید را بیش‌ازپیش بر سر زبان‌ها خواهد انداخت مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی دبی در اطراف خیابان شیخ زاید دبی هستند.

برج خلیفه

امکان ندارد کسی به دبی سفر کند؛ اما بازدید از برج خلیفه یا همان برج دبی را در برنامه خود قرار ندهد. برج خلیفه به‌عنوان بلندترین برج دنیا، در کنار خیابان شیخ زاید دبی قرار گرفته که شما می‌توانید در هنگام بازدید از جاذبه‌های اطراف این خیابان، برج خلیفه و قسمت‌های مختلف آن را ببینید.

در برج خلیفه هرگونه امکاناتی که نیاز داشته باشید، پیدا خواهد شد. به همین دلیل، بسیاری از افراد، این برج را شهر عمودی نام‌گذاری کرده‌اند. از جمله امکانات برجسته این برج می‌توان به بلندترین مسجد جهان در طبقه 158، بلندترین استخر جهان در طبقه 76، بلندترین باشگاه شبانه در طبقه 144 و بلندترین رستوران جهان در طبقه 122 اشاره کرد.

از دیگر امکانات برج خلیفه می‌توان به بهترین و مجهزترین اتاق‌ها، سالن ماساژ و اسپا، سینما و تئاتر، باشگاه ورزشی، خدمات امنیتی، فضای سبز و پارک، رستوران‌ها و کافه‌های مدرن، هتل مجهز، ویو دیدنی از طبقات بالا و ... اشاره کرد. همچنین دسترسی به برج دوقلوی دبی و شهر شیشه ای دبی هم از طریق خیابان شیخ زاید امکان‌پذیر است.

برج خلیفه یکی از بلندترین آسمان خراش های دبی

دبی مال

دبی مال یکی دیگر از جاذبه‌های برجسته دبی است که در هنگام بازدید از خیابان شیخ زاید می‌توانید از آن بازدید کنید. این مرکز خرید در 4 طبقه ساخته شده و حدود 1200 فروشگاه مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. جالب است بدانید که دبی مال تنها یک مرکز خرید نیست؛ در این مرکز، انواع تفریحات و امکانات مختلف ایجاد شده تا نهایت لذت را از این جاذبه زیبا ببرید.

از جمله تفریحات و امکانات دبی مال می‌توان به بزرگ‌ترین آکواریوم سرپوشیده جهان، باغ‌وحش زیرآبی، قفس شناور در آکواریوم، قایق‌های کف شیشه‌ای، دایناسورهای استخوانی، سینما ریل، پیست اسکی روی یخ، پارک بازی کودکان و آب‌نمای دبی اشاره کرد. 

دبی مال در اطراف خیابان شیخ زاید دبی

جاده ساحلی جمیرا

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های دبی که در کنار خیابان شیخ زاید قرار دارد، جاده ساحلی جمیرا است. این مکان بسیار لوکس و دیدنی، شامل یک ساحل به طول 3 کیلومتر است که امکانات و بخش‌های متنوع آن، حسابی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

یکی از بهترین و دیدنی‌ترین مکان‌های جاده ساحلی جمیرا، جزیره نخل یا همان پالم جمیرا است. در این جزیره انواع تفریحات آبی، هتل‌های لوکس، مراکز تفریحی جذاب و رستوران‌های بزرگ با تنوع غذایی بالا وجود دارند.

لازم به ذکر است که امکانات مجهز ساحل جمیرا فقط به جزیره نخل محدود نمی‌شود. در سراسر این منطقه می‌توانید امکانات و بخش‌های مختلفی مانند پارک‌ها و فضای سبز، استخرهای روباز، مراکز خرید، مناطق اقامتی، کافه، رستوران، بار و سواحل شنی زیبا را مشاهده کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

به طور کلی از طریق خیابان شیخ زاید می‌توان به مکان‌های دیدنی مختلفی مانند: گاردن گلو دبی هم دسترسی داشت و از تفریحات مختلف بهره‌مند شد. همچنین بیشتر جاهای دیدنی دبی از طریق این خیابان دسترسی دارند، در نتیجه بهتر است که آشنایی کاملی با نقاط شیخ زاید داشت.

سوپرمارکت در خیابان شیخ زاید دبی

سوپرمارکت یکی از ضروری‌ترین مکان‌هایی است که در طول روز به آنجا مراجعه می‌کنید. پیداکردن سوپرمارکت در خیابان شیخ زاید دبی زیاد سخت نیست؛ اما اگر می‌خواهید مایحتاج خود را از بهترین سوپرمارکت‌های اطراف خیابان شیخ زاید تهیه کنید، موارد زیر بهترین گزینه‌های ممکن هستند: 

  • سوپرمارکت آل مایا
  • سوپرمارکت برج یونیک
  • سوپرمارکت نیو دلمان
  • سوپرمارکت سیتی
  • سوپرمارکت اسپینی
  • سوپرمارکت West Zone Fresh
سوپرمارکت های خیابان شیخ زاید دبی

کلیسا، معابد و مساجد خیابان شیخ زاید دبی

بازدید از دبی، تنها به بازدید از مکان‌های تفریحی و برج‌های سربه‌فلک‌کشیده منتهی نمی‌شود. در این شهر و اطراف خیابان شیخ زاید دبی، انواع کلیسا، معبد و مساجد مختلفی وجود دارند که افراد می‌توانند از آن‌ها بازدید کرده و در صورت تمایل عبادت‌های مخصوص خود را انجام دهند. در ادامه انواع کلیسا، معبد و مساجد اطراف خیابان شیخ زاید دبی را معرفی خواهیم کرد:

  • کلیساهای عود مهتا، کلیسای مریم مقدس، کلیسای قبطی، کلیسای جامع ارتدکس
  • معبد شیوا و کریشنا
  • مسجد خلیفه بن داعن، مسجد عبدالرحمن القاسمی، مسجد جمعه رمضان
مسجد زیبا و تمیز خلیفه بن داعن در اطراف شیخ زاید

بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خیابان شیخ زاید دبی

در هنگام سفر به دبی و بازدید از خیابان شیخ زاید باید اطلاعات کاملی درباره بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها داشته باشید تا در هنگام گشت‌‌وگذار در این مکان و مواجه با مشکل خاصی، بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را حل کنید. موارد زیر مهم‌ترین مراکز درمانی اطراف خیابان شیخ زاید دبی هستند:

  • پلی‌کلینیک الیت استایل
  • کلینیک پادرا
  • بیمارستان ارتوپدی و ستون فقرات مدکر
  • بیمارستان زنان و کودکان مدکر
  • بیمارستان جراحی پیشرفته برجیل
بیمارستان اطراف خیابان شیخ زاید

ایستگاه‌های مترو در خیابان شیخ زاید

مکان‌های جذاب اطراف بزرگراه شیخ زاید باعث شده که در طول روز مجبور به جابه‌جایی‌های متعددی شوید. برای اینکه بتوانید بدون هیچ زحمتی از مکان خاصی به مکان دیگری بروید، باید با ایستگاه‌های مترو در اطراف خیابان شیخ زاید آشنا باشید. موارد زیر مهم‌ترین ایستگاه‌ها در نقشه مترو دبی در این خیابان هستند:

  • ایستگاه مرکز تجارت جهانی
  • ایستگاه برج‌های امارات
  • ایستگاه برج خلیفه و دبی مال
  • ایستگاه برج‌های دریاچه‌های جمیرا
  • ایستگاه مرکز خرید ابن بطوطه
ایستگاه متروهای نزدیک به خیابان

بازدید از خیابان شیخ زاید دبی با رامین گشت

باتوجه‌به توضیحاتی که درباره خیابان شیخ زاید دادیم، متوجه شدید که این خیابان چه امکانات و بخش‌های جذابی دارد. خیابان شبخ زاید دبی، به‌عنوان شریان اصلی در شهر، ئسترسی به جاذبه‌های دیدنی بسیاری را ممکن می‌کند. تعدد این جاذبه‌ها ممکن است شما را سردرگم کرده و نتوانید از بهترین و جذاب‌ترین مکان‌های اطراف این خیابان در سفر چندروزه خود بازدید کنید.

برای اینکه بتوانید سفری کامل و جذاب را در هنگام بازدید از خیابان شیخ زاید تجربه کنید، بهتر است که سفر خود را به همراه آژانس‌های گردشگری معتبر تجربه کنید. در ایران، آژانس‌های مسافرتی زیادی وجود دارند که رامین گشت، یکی از بهترین و خوشنام‌ترین آن‌هاست. رامین گشت بهترین برنامه‌ریزی ممکن را برای تور دبی انجام می دهد تا شما خیابان شیخ زاید انجام داده را به کمک تور لیدرهای حرفه‌ای این آژانس  در روزهای بسیار مهیج و بانشاط سفر به دبی ببینید. 

در این مطلب به شما گفتیم که خیابان شیخ زاید دبی کجاست و چه جاذبه‌های دیدنی در اطراف این خیابان وجود دارند. اگر همچنان درباره خیابان شیخ زاید سؤالی دارید، با کارشناسان حرفه‌ای رامین گشت تماس بگیرید. این کارشناسان آماده هستند تا در طول هفته به‌صورت 24 ساعته به سؤالات شما پاسخ دهند.

منابع: 

سوالات متداول

خیابان شیخ زاید دبی با طول 558.4 کیلومتر، بزرگ‌ترین بزرگراه در کشور امارات است.

سرعت مجاز در جاده شیخ زاید دبی 100 الی 120 کیلومتر بر ساعت است.

برج خلیفه، دبی مال و ساحل جمیرا مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های خیابان شیخ زاید دبی هستند که انواع تفریحات و امکانات جذاب را می‌توان در آنجا بازدید کرد. 

در این خیابان برای اینکه جابه‌جایی مسافران راحت‌تر انجام بگیرد؛ تاکسی، اتوبوس و مترو وجود دارد. 
 

هتل اسکای ویو دبی، هتل کرون پلازا، هتل تاورز روتانا، هتل شرایتون گرند، هتل میلینیوم پلازا و هتل‌آپارتمان گراند امارات بهترین هتل‌های اطراف خیابان شیخ زاید دبی هستند. 

 

مقالات مرتبط

کشتی لوتوس دبی
1402/04/29 7 دقیقه
مترو دبی
1402/05/20 15 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
ماشین ‌های دبی
1402/05/19 7 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

سارا حسین زاده
1402/06/16

خیابان شیخ زاید در دبی واقعاً یک تجربه خاص و شگفت‌انگیزه. تصور کنید یک خیابان پر از برج‌های آسمان‌خراش شیک و مدرن که در شب به ویژگی‌های فوق‌العاده نورپردازی شدن. علاوه بر اون به عنوان مرکز تجاری و خرید هم معروفه، پس اگه دنبال خریدهای لوکس و تجربه شهری خاص هستید، خیابان شیخ زاید بهتون حتما میچسبه.
زهرا خانمی
1402/06/04

خیابان شیخ زاید دبی به اماکن دیدنی اصلی مثل برج خلیفه هم متصله؟
مدیریت
1402/06/05

سلام زهرا عزیز؛ خیابان شیخ زاید به جاهای دیدنی اصلی مثل برج خلیفه هم متصل است. شما می‌توانید از متروی دبی (Dubai Metro) هم برای بازدید از جاذبه‌های اصلی استفاده کنید که ایستگاه‌هایی در امتداد این خیابان وجود داره که می‌تونید برای راحتی بیشتر استفاده کنید.
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت