لوکیشن‌ های جذاب عکاسی در دبی

لوکیشن‌ های جذاب عکاسی در دبی برای عکاسان و توریست ها
بهترین لوکیشن‌ های عکاسی در دبی 1.برج خلیفه 2.سکو تماشای sky views 3.برج پارک 4.خیابان السیف 5.صحرای دبی 6.ساحل جمیرا 7.بال فرشته دبی 8.موزه آینده دبی 9.باغ میراکل یا باغ معجزه‌ دبی 10.بازار موتور دبی جاهای دیدنی برای عکاسی در دبی عکاسی در لوکیشن های جذاب دبی با تور رامین گشت پرسش و پاسخ

طبیعت بیابانی در کنار برج‌های بلند، لوکیشن های جذاب برای عکاسی در دبی را به وجود آورده‌اند که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به‌تازگی، افراد بسیاری از جمله عروس و داماد‌ها از این لوکیشن‌ها برای عکاسی استفاده می‌کنند. شهری زیبا و مدرن است که بیشتر افراد آن را به آب‌وهوای گرم و خشک و آسمان‌خراش‌ها می‌شناسند. از لوکیشن های جذاب برای عکاسی در دبی می‌توان به عکس‌های خیابانی بی‌نظیر در کنار بهترین سازه‌های دبی، از جمله برج خلیفه، اسکای ویو یا حتی صحرای دبی اشاره کرد. اما سوالی که شاید برخی از افراد بپرسند این است که «بهترین مکان برای عکاسی در دبی کجاست؟» برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم تا انتهای متن همراه ما باشید تا جذاب‌ترین و بهترین لوکیشن‌های عکاسی در دبی را به شما معرفی کنیم.

بهترین لوکیشن‌ های عکاسی در دبی 

دبی یکی از شهرهای لوکس و مدرن امارات متحده عربی است که سالانه گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند. در این شهر چشم‌اندازها و مناطق بسیار زیبایی وجود دارد که علاوه‌بر تفریح و بازدید، برای عکاسی نیز بسیار مناسب هستند. با وجود این لوکیشن‌های جذاب برای عکاسی در دبی، عکاس‌ها نیز فرصت مناسبی برای بهبود رزومه کاری خود دارند. تعدادی زیادی از آن‌ها را می‌توان در فهرست جاهای دیدنی دبی پیدا کرد.

به‌طور کلی می‌توان این لوکیشن‌ها را به دسته‌بندی‌های مختلفی مانند: عکاسی در کویر، عکاسی از آسمان خراش های دبی و ساختمان‌ها و عکاسی در مکان‌های دیدنی تقسیم کرد. پیشرفت صنعت معماری و ساخت سازه‌های مدرن و شگفت‌انگیز در این شهر، نمای زیبایی به شهر بخشیده است. به‌ویژه تلفیق این ساختمان‌ها با منظر طبیعی و مصنوعی دبی، قاب‌های بی‌نظیری را شکل می‌دهند. نکته جالب این است که شما در رفت‌وآمد ساده درون شهر نیز می‌توانید با معروف‌ترین ساختمان‌های جهان یا بهترین ماشین های دبی عکس بگیرید، فقط باید توجه داشته باشید که عکاسی خیابانی در دبی، با حضور خانواده یا زنان بدون اجازه آن‌ها ممنوع است. 

در ادامه به برخی از لوکیشن های جذاب برای عکاسی در دبی اشاره می‌کنیم:

1.برج خلیفه

برج خلیفه در صدر لوکیشن‌ های جذاب برای عکاسی در دبی قرار دارد. این برج 830 متری، یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی است. البته توجه کنید که زاویه قرارگیری مدل، فاصله تا برج اهمیت زیادی دارد تا نمای کلی برج خلیفه مشخص شود، اما با توجه به ارتفاع این برج نیاز است که از عکاس‌های باتجربه با تجهیزات حرفه‌ای استفاده کنید.

آدرس برج خلیفه در دبی

برج خلیفه در امارات متحده عربی، دبی، بلوار شیخ محمد بن راشد واقع شده است. 

بهترین زمان برای عکاسی با برج خلیفه

بهترین زمان برای عکاسی در این لوکیشن جذاب غروب و طلوع خورشید است. با پرداخت مبلغی می‌توانید وارد برج شوید و از طبقات بالا، از نمای شهر نیز عکاسی کنید.

برج خلیفه، یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در دبی

2.سکو تماشای sky views

سکوی تماشای  sky view لوکیشن جذابی است که افراد بسیاری دوست دارند در آن عکاسی کنند. در این سکو می‌توان با پس‌زمینه برج خلیفه، عکس‌های فوق‌العاده‌ای گرفت. سر خوردن از طبقه 30 به 29 یکی از جاذبه‌های این سکو است که به ‌تازگی راه‌اندازی شده و هیجان بسیار زیادی دارد. تابه‌حال به عکاسی حین سُر خوردن فکر کرده‌اید؟

آدرس سکو تماشای sky views

امارات متحده عربی، دبی، داون تاون، منطقه میدان اعمار

بهترین زمان برای عکاسی در سکو تماشا

توجه داشته باشید این مکان به‌دلیل استقبالی که از آن می‌شود، بسیار شلوغ است، در نتیجه ساعات اولیه صبح بهترین زمان برای عکاسی است.

عکاسی گردشگران در سکو تماشای sky views

3.برج پارک

پارک اختصاصی برج خلیفه که به پارک برج (Burj Park) معروف است، یکی دیگر از لوکیشن‌ های جذاب برای عکاسی در دبی با پس‌زمینه برج خلیفه به شمار می‌رود. می‌توانید عکس‌های به‌یادماندنی را در این مکان ثبت کنید و با آسمان‌خراش‌های دبی عکس‌های بیشتری داشته باشید؛ زیرا منظره روبه‌روی شما برج‌های بلند دبی است. دقت داشته باشید که عکاسی در پارک برج با دوربین حرفه‌ای مجاز نیست و فقط می‌توانید از دوربین تلفن همراه خود استفاده کنید. البته در برج، عکاسانی نیز حضور دارند که در صورت تمایل، می‌توانید به آن‌ها برای عکاسی درخواست دهید. اگر درباره برج خلیفه نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، توصیه می‌کنیم مقاله برج خلیفه دبی: بلندترین سازه ساخته شده در جهان را در رامین گشت بخوانید.

آدرس برج پارک

دبی، خیابان شیخ زاید، بلوار شیخ محمد بن راشد، مجاورت برج خلیفه

بهترین زمان برای عکاسی در برج پارک

برج پارک، نسبت به سایر جاهای دیدنی دبی، خلوت‌تر است، در نتیجه، دست شما برای انتخاب زمان باز خواهد بود. 

برج پارک

4.خیابان السیف

خیابان السیف یکی از مکان‌های جالب و قدیمی‌ دبی که توانسته بافت تاریخی و سنتی خود را حفظ کند و محبوب عکاسان و افرادی است که به فضاهای تاریخی علاقه دارند. این منطقه جزو قدیمی‌ترین محله های‌ دبی به حساب می‌آید و به قدری جذاب است که یکی از شعبه‌های استارباکس دبی با دکوری سنتی در آن ساخته شده است. در مقاله راهنمای سفر به دبی، به این خیابان اشاره کرده‌ایم و اطلاعات کاملی را برای سفر به این شهر در اختیار شما قرار داده‌ایم.

در نتیجه اگر اهل پیاده‌روی در محله‌های قدیمی ‌هستید، این لوکیشن را برای عکاسی به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آدرس خیابان السیف

آدرس این خیابان زیبا در دبی، در مجاورت نهر دبی و محله الفهیدی، خیابان السیف است.

بهترین زمان برای عکاسی در خیابان السیف

السیف یکی از دیدنی‌ترین خیابان‌های دبی است و فرقی ندارد که در چه زمانی به این خیابان بروید. هم در روز و هم در شب، جذابیت بسیاری برای عکاسی دارد.

5.صحرای دبی

اگر به دبی سفر می‌کنید و سافاری دبی را در برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده‌اید، باید بگوییم که صحرای دبی، جزو لوکیشن‌ های جذاب برای عکاسی در دبی است و می‌توان عکس‌های بی‌نظیری را در آن ثبت کرد. عکاسی حین سافاری یا شترسواری و حتی شب‌مانی در دل کویر، مطمئنا خاطرات بسیاری را در آینده برایتان زنده می‌کند.

بهترین زمان برای عکاسی در صحرای دبی

هر زمانی که به صحرای دبی بروید می‌توانید از این لوکیشن جذاب برای ثبت عکس استفاده کنید، اما اگر منتظر غروب آفتاب بمانید، بهترین لحظه‌های عکاسی را تجربه خواهید کرد. درحقیقت، هرچه به غروب آفتاب نزدیک می‌شوید، می‌توانید عکس‌های بهتری را ثبت کنید.

در پاسخ به این سوال که «چطور می‌توان عکس‌های خوبی در دبی گرفت؟»، وبسایت Time Out Dubai، توصیه‌هایی برای شما دارد:

«در عکس‌های منظره، داشتن نور بسیار مهم است. ساعات طلایی بعد از طلوع یا پیش از غروب آفتاب، بهترین زمان برای عکاسی در طبیعت دبی است، به‌ویژه در صحرا. اگر بر درخت‌های نخل یا شترها فوکوس می‌کنید، به تعداد فرد آن‌ها توجه داشته باشید. نتیجه از لحاظ بصری و ترکیب‌بندی جذاب‌تر خواهد شد. برای عکاسی از طلوع یا غروب خورشید، آن را بر روی سه‌پایه قرار دهید و سرعت شاتر را کم کنید تا عکس شما به واقعیت نزدیک‌تر باشد.»

عکاسی توریست ها در صحرای دبی

6.ساحل جمیرا

در جستجوی لوکیشن های جذاب برای عکاسی در دبی، نباید بهترین سواحل دبی را از قلم انداخت. ساحل جمیرا که در عکس‌های بسیاری از این شهر دیده می‌شود، به‌دلیل چشم‌انداز برج العرب بسیار مشهور شده و افرادی زیادی به عکاسی در آن علاقه دارند. نمای جذاب و ساختمان برج العرب که شبیه به یک بادبان بزرگ کشتی است، گردشگرهای مختلفی را به سمت ساحل جمیرا جذب کرده است تا عکس‌های جذابی را ثبت کنند.

آدرس ساحل جمیرا

امارت متحده عربی، دبی، خیابان جمیرا، ام سقیم 3

بهترین زمان برای عکاسی در ساحل جمیرا

شما در هر زمانی می‌توانید به ساحل جمیرا بروید و حتی از سایر امکانات تفریحی آن نیز استفاده کنید. همچنین در تور دبی خود، در هتل های جمیرا اقامت داشته باشید. فهرستی از آن‌ها را در مقاله بهترین هتل های دبی مشاهده کنید. اما به‌طور کلی هنگام غروب، بهترین زمان برای ثبت عکس‌ در این ساحل است.

ساحل و برج جمیرا

7.بال فرشته دبی

هنگامی ‌که در دبی قدم می‌زنید با تندیس‌ها و نماد‌های خاص و مختلفی روبه‌رو می‌شوید. مجسمه یا همان تندیس بال فرشته دبی، یکی از جاذبه‌های عکاسی در این شهر است که می‌توان آن را یکی از بهترین لوکیشن‌ های جذاب برای عکاسی در دبی معرفی کرد.

آدرس بال فرشته دبی

در نزدیکی برج خلیفه و مرکز خرید دبی مال قرار دارد. اگر به این دو منطقه می‌روید، بهتر است که عکاسی در کنار این تندیس را از دست ندهید. 

بهترین زمان برای عکاسی با بال فرشته دبی

بهترین زمان برای عکاسی با تندیس بال فرشته، صبح زود است؛ زیرا خیابان خلوت‌تر بوده و راحت‌تر می‌توان در این منطقه عکاسی کرد. همچنین نور کافی برای عکاسی وجود دارد. نکته جالب در زمان عکاسی این است که برج‌خلیفه در پس‌زمینه، به عکس شما جلوه‌‌ زیبایی می‌بخشد.

عکاسی گردشگر با بال فرشته

8.موزه آینده دبی

موزه آینده جزو خاص‌ترین لوکیشن‌‌ها برای عکاسی در دبی است که می‌توان هم از فضای داخلی این موزه استفاده کرد و هم در محوطه به‌عنوان پس‌زمینه از نمای ساختمان برای عکاسی بهره برد. نمای موزه آینده دبی شبیه به یک بیضی است که با نوشته‌های عربی و خوشنویسی فوق‌العاده می‌تواند یک لوکیشن جذاب برای عکاسی در دبی باشد. جزئیات بیشتر درباره موزه آینده دبی را در  رامین گشت بخوانید. 

آدرس موزه آینده

دبی، بزرگراه شیخ زاید، مرکز تجاری 2، موزه آینده دبی

بهترین زمان برای عکاسی با موزه آینده دبی 

اگر می‌خواهید که از نمای بیرونی موزه برای عکاسی استفاده کنید، فرقی ندارد که چه زمانی از روز را انتخاب می‌کنید؛ اما برای اینکه بتوانید از این موزه هم دیدن کنید، بهتر است که اوایل صبح برای بازدید به موزه بروید تا با شلوغی کمتری مواجه شوید.

بازدید از موزه آینده دبی

9.باغ میراکل یا باغ معجزه‌ دبی

باغ میراکل دبی، بهشتی از گل‌های رنگارنگ، جزو بهترین و خاص‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در دبی است؛ زیرا می‌توان با گونه‌های مختلف گل‌ها و گیاهان که در قالب مجسمه‌ها و ماکت‌های بزرگی طراحی و اجرا شده‌اند، عکاسی کرد. درحقیقت، می‌توان گفت که میراکل گاردن دبی، علاوه‌بر بهشت گل‌ها، بهشت عکاس‌ها نیز هست؛ زیرا هزار‌ان قاب استثنائی را می‌توان در این باغ ثبت کرد.

آدرس باغ میراکل دبی

امارات متحده عربی، دبی، البرشا جنوبی، خیابان سوم

بهترین زمان برای عکاسی در باغ میراکل

برای اینکه از رنگ گل‌ها و گیاهان لذت ببرید و به عکس خود روح دهید، بهتر است که در طول روز به این باغ بروید. 

باغ میراکل گاردن در دبی

10.بازار موتور دبی

شاید فکر کنید که چه کسی در بازار موتور به‌دنبال عکاسی است؟ البته باید بدانید که موتور سیتی دبی، یک شهرک کامل شامل ساختمان‌های مسکونی، فضاهای تفریحی، پیست‌های ورزشی، فروشگاه‌ها و ... است که آن را به لوکیشنی جذاب برای عکاسی در دبی تبدیل کرده است. 

آدرس بازار موتور دبی

دبی، خیابان شیخ زاید، مجاورت شهر ورزشی دبی

جاهای دیدنی برای عکاسی در دبی 

علاوه‌بر لوکیشن‌ های جذاب برای عکاسی در دبی که تا الان به آن‌ها اشاره کردیم، جاهای دیدنی دیگری هم وجود دارند که بیشتر برای عکس‌های عروس و دامادها یا عکس‌های مدلینگ استفاده می‌شوند و عبارتند از:

  • محله بستکیه Al Bastakiya
  • د ویو در پالم The View at the Palm
  • هتل آتلانتیس پالم جمیرا Atlantis, The Palm
  • راس الخور دبی
  • بندر کریک

همچنین شهر شیشه ای یا اسکای ویو دبی یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای عکاسی است که با استقبال افراد زیادی روبه‌رو شده است. 

عکاسی در لوکیشن های جذاب دبی با تور رامین گشت

سفر به دبی، یک تیر و چندین نشان است؛ شما می‌توانید با خرید تور دبی، علاوه‌بر بازدید از بهترین شهر خاورمیانه، می‌توانید عکس‌های بی‌نظیری در این شهر بگیرید. برای این کار به یکی از لوکیشن های جذاب برای عکاسی در دبی که در این مقاله به تقصیل اشاره شد، مراجعه کنید و برای ثبت خاطرات خود عکاسی کنید. رامین گشت به‌عنوان ارائه‌دهنده تورهای مناسب و ارزان‌قیمت دبی، در کنار شما است تا بهترین تور را با توجه به هزینه‌های خود انتخاب کنید.

کارشناس‌های رامین گشت به‌صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آمادگی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان را دارند و به شما مشاوره رایگان می‌دهند. همچنین با رزرو تور دبی از رامین گشت می‌توانید خدمات مختلفی مانند: اخذ ویزا، بیمه مسافرتی، گشت شهری و انتخاب بهترین هتل‌ها را دریافت کنید. از طرفی هم اگر مایل به خرید حضوری تور دبی هستید، کافی است که به‌صورت حضوری به این مجموعه مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • باغ گل میراکل
  • برج العرب
  • برج خلیفه
  • موزه آینده
  • برج پارک
  • صحرای دبی
  • ساحل جمیرا
  • سکوی تماشا
  • بازار موتور دبی

در بسیاری از لوکیشن‌های دبی می‌توان از دوربین گوشی تلفن همراه استفاده کرد، اما برخی از لوکیشن‌ها اجازه عکسبرداری نمی‌دهند و باید از عکاس‌های آن لوکیشن برای عکاسی استفاده کرد که همراه با پرداخت هزینه خواهد بود.

بیشتر لوکیشن‌های دبی برای عکاسی مناسب هستند و می‌توان آن‌ها را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت، اما برج خلیفه و بال فرشته دبی جزو محبوب‌ترین لوکیشن‌ها هستند.

بهترین پارک برای عکاسی در دبی را می‌توان باغ گل میراکل نام برد که تنوع عکاسی بالایی دارد.

ماده 4.5 قانون رفتار دبی بیان می‌کند که عکس افراد به‌‌ویژه زنان و خانواده‌ها در مکان‌های عمومی ‌نباید بدون رضایت آن‌ها گرفته شود. از این‌رو عکاس‌هایی که علاقه به عکس‌های خیابانی دارند باید از مدل عکاسی خود اجازه بگیرند و قانون را رعایت کنند.

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
بهترین هتل های دبی
1402/05/01 15 دقیقه
آسمان خراش های دبی
1402/05/05 11 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت