بلک لیست ویزای دبی

قرار گرفتن در بلک لیست ویزای دبی به صورت مادام العمر
اخذ ویزای دبی انواع ویزای دبی منظور از بلک لیست ویزای دبی چیست؟ مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای دبی نقص یا ایراد در مدارک تشابه اسمی اقامت بیشتر در سفر‌های قبلی سابقه ریجکتی ویزای دبی داشتن سوء‌سابقه در سفرهای قبلی دلایل کلی قرار گرفتن در بلک لیست ویزای دبی پیگیری ویزای دبی اخذ ویزای دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

آیا نیاز است برای سفر به امارات با بلک لیست ویزای دبی آشنایی داشته باشیم؟ امارات متحده عربی، یکی از ثروتمندترین کشور‌های عربی است که برای ورود مهاجر، گردشگر و افراد خارجی، شرایط خاصی را در نظر گرفته است. بلک لیست ویزای دبی یکی از مهم‌ترین مواردی است که پیش از سفر به امارات یا شهر دبی باید با آن آشنا باشید. درحقیقت، اخذ ویزای دبی کلید ورود شما به این شهر است و مهم است که دلایل ریجکتی ویزای دبی را بررسی کرد. برای اینکه با شرایط اخذ ویزای دبی و دلایل ریجکتی آن بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

اخذ ویزای دبی

دبی با صدور ویزای توریستی، شرایط سفر به این شهر را راحت‌تر کرده و افراد می‌توانند برای مدت مشخصی، به‌عنوان گردشگر در دبی اقامت داشته باشند. برای این کار می‌توانید به‌صورت آنلاین اقدام کرده یا در صورت رزرو تور دبی از رامین گشت، فرایند اخذ ویزایتان را به آژانس بسپارید. فرد متقاضی ویزا باید مدارک خود را کامل کرده و به کارگزار امارات ارسال کند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. اگر مدارک کامل نباشد یا مشکلاتی در احراز هویت و مدارک رخ دهد، به‌طور حتم، ویزا برای شما صادر نمی‌شود. 

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای آنلاین دبی عبارتند از:

  • اسکن کارت ملی فرد متقاضی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت متقاضی
  • عکس پرسنلی ۴ * ۳ با پس‌زمینه سفید
  • اسکن شناسنامه
  • فرم درخواست آنلاین ویزا

نکته مهمی‌ که باید به آن توجه کنید این است که ویزای دبی از زمان صدور تا 60 روز اعتبار دارد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دبی مارات

انواع ویزای دبی

همان‌طور که اعلام شد، امارات شرایط ورود مهاجران به این کشور را با ارائه انواع ویزا تسهیل می‌کند، البته در این زمینه سخت‌گیری‌های بسیاری نیز وجود دارد. پس اگر به زندگی در دبی فکر می‌کنید، علاوه‌بر ویزای توریستی دبی که خود به دو صورت اقامت کوتاه‌مدت و اقامت بلند مدت، یک‌بار ورود و چندبار ورود صادر می‌شود، سایر انواع ویزای دبی به شرح زیر هستند:

برای آنکه با جزئیات موارد گفته‌شده بیشتر آشنا شوید، به مقاله راهنمای ویزای دبی در رامین گشت سری بزنید.

منظور از بلک لیست ویزای دبی چیست؟

اداره مهاجرت کشور امارات، اطلاعات افراد متقاضی که برای دریافت ویزا اقدام کرده‌اند را جمع‌آوری می‌کند و مشخصاتی مانند اثر انگشت، تصویر شبکیه چشم و اسکن کف دست آن‌ها را ذخیره خواهد کرد. این کار از آن جهت انجام می‌شود تا اگر فرد متقاضی جرمی ‌مرتکب شده یا کار غیرقانونی کرده باشد، اجازه ورود به او داده نشود. 

حتی در برخی از مواقع ممکن است که فرد در امارات یا دبی حضور داشته باشد و مرتکب کاری غیرقانونی شده باشد، در این صورت، دیپورت شده و نام وی در بلک لیست ویزای دبی قرار می‌گیرد. در نتیجه، این فرد دیگر نمی‌تواند مجوز یا اخذ ویزای دبی را دریافت کند.

اگر به دبی سفر کرده باشید ممکن است شاهد این صحنه باشید که برخی از افسرهای اداره مهاجرت در فرودگاه های دبی حضور دارند و شبکیه چشم برخی از مسافرها را بررسی می‌کنند. درحقیقت، این کار برای جلوگیری از ورود افرادی انجام می‌شود که در بلک لیست ویزای دبی قرار دارند. در این شرایط، اگر فردی را با لیست و مشخصات ثبت‌شده شناسایی کنند، بلافاصله به کشور مبدا دیپورت می‌شود و حتی در برخی از مواقع، ممکن است که فرد را دستگیر کرده و زندانی کنند.

قرار گرفتن در بلک لیست ویزای دبی به صورت تمام مدت

مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای دبی 

شاید برای شمایی که تا به حال به دبی سفر نکرده‌اید، سوال باشد که چه دلایلی باعث می‌شود تا ویزای شما ریجکت شود یا در بلک لیست ویزای دبی قرار بگیرید؟ دلایل مختلفی وجود دارد تا درخواست ویزای شما ریجکت شود که مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه عنوان خواهیم کرد.

نقص یا ایراد در مدارک

در صورتی که مدارک ارائه‌شده برای اخذ ویزا کامل نبوده و کسری داشته باشد، یا برخی از مدارک مخدوش شده باشند، ویزای شما ریجکت خواهد شد.

تشابه اسمی

تشابه اسمی از مسائلی است که شاید بی‌اهمیت و حتی عجیب به‌نظر برسد؛ اما اگر چنین مشکلی رخ دهد، فرد متقاضی باید برای درخواست ویزا به اداره پلیس رفته و مشکلات احتمالی در احراز هویت را بررسی و رفع کند. سپس می‌تواند برای دریافت ویزای دبی، اقدامات لازم را انجام دهد.

اقامت بیشتر در سفر‌های قبلی

شما با دریافت ویزای دبی می‌توانید برای سفر اقدام کنید و تا مدت‌زمان اعتبار ویزا در خاک امارات و دبی بمانید؛ اما اگر تاریخ اعتبار ویزای شما تمام شده باشد و هنوز در خاک دبی باشید، علاوه‌بر اینکه جریمه خواهید شد، در بلک لیست ویزای دبی هم قرار می‌گیرید. 

درحقیقت، ترک نکردن خاک امارات مطابق با مدت‌اعتبار ویزای دبی، ممکن است که برای سفر‌های بعدی شما دردسر ایجاد کند و یکی از دلایل ریجکتی ویزای دبی باشد. اگر می‌خواهید که از سفر‌های بعدی به دبی محروم نشوید، به تاریخ‌اعتبار ویزای خود دقت کنید. 

سابقه ریجکتی ویزای دبی

دقت داشته باشید که ریجکت شدن ویزا به این معنا نیست که دیگر به شما ویزا داده نمی‌شود، بلکه برای بررسی سابقه ریجکتی، باید حدود 14 روز کاری صبر کنید. اما اگر متقاضی چندروز بعد از ریجکت شدن ویزای دبی برای اخذ ویزای مجدد اقدام کند، درخواست او رد می‌شود. 

داشتن سوء‌سابقه در سفرهای قبلی

افرادی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، باید به قوانین آن کشور احترام بگذارند. رعایت قوانین رانندگی، اجتناب از دعواهای خیابانی و حتی دریافت دارو با نسخه جزو قوانین دبی هستند. اگر شما قوانین را رعایت نکنید، جریمه خواهید شد و به‌عنوان سوپیشینه در پرونده شما ثبت می‌شود.

در نتیجه داشتن سوءسابقه یکی از دلایل ریجکتی ویزای دبی است و با درخواست متقاضی برای دریافت ویزا موافقت نمی‌شود.

دلایل کلی قرار گرفتن در بلک لیست ویزای دبی

تا به اینجای متن، مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای دبی را بررسی کرده‌ایم؛ اما به‌طور کلی دلایل دیگری نیز وجود دارند که باعث می‌شود ویزای دبی برای شما صادر نشود. برخی از دلایل ریجکتی ویزای دبی به شرح زیر هستند:

  • فردی که قوانین کشور امارات و شهر دبی را رعایت نکرده باشد و مشمول جریمه است.
  • متقاضی ویزا، به‌عنوان یک مجرم بین‌المللی شناخته شود.
  • فرد متقاضی، دارای پرونده کیفری در یکی از کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس یا از یکی از این کشورها اخراج شده باشد. 
  • متقاضی که بدهی مالی در تسویه وام بانکی یا موارد دیگر دارد.
  • افرادی که به دنبال پناهندگی هستند.
  • در گزارش‌های پزشکی، متقاضی بیماری واگیردار داشته باشد.
  • متقاضی در گذشته بر علیه دولت امارات اقداماتی انجام داده باشد.
  • در برخی از مواقع اگر اسمی‌ با کلمه «سید» شروع شود، ممکن است که در فرایند اخذ ویزا مشکل‌ساز شود.
دلایل ریجکتی ویزای دبی امارات

پیگیری ویزای دبی

متقاضی ویزای دبی ممکن است که با تاخیر در صدور ویزا یا ریجکت شدن ویزای دبی روبه‌رو شود. اما مهم است بدانید که در صورت مواجهه با چنین شرایطی باید چه پیگیری‌هایی انجام دهید یا از چه طریقی برای پیگیری ویزا اقدام کنید.

برای اینکه بتوانید پیگیری‌های لازم را انجام دهید، باید از طریق کارگزار پیگیر ویزای خود باشید. به‌طور مثال، در صورت بروز هرگونه مشکل باید با کارشناس‌های کارگزاری در ارتباط بوده و از آن‌ها دلیل ریجکتی را سوال کنید. در صورتی که ویزای دبی شما رد شود، پس از یک هفته، نتیجه درخواست شما بررسی و اعلام می‌شود. دقت داشته باشید که برای درخواست جدید اخذ ویزای دبی نیاز است که حداقل 14 روز از درخواست قبلی شما گذشته باشد.

مراجعه به سفارت یا هماهنگی با یک وکیل برای پیگیری کارها نیز راه‌حل دیگری برای رفع این مشکل است. اگر هم فردی را در امارات می‌شناسید، می‌توانید با ارسال مدارک خود، می‌توانید از او بخواهید تا ریجکتی ویزای دبی شما را از طریق اداره مهاجرت بررسی کند.

اخذ ویزای دبی با رامین گشت

اگر شما به‌عنوان مسافر قصد سفر به دبی را دارید نیاز است که از قبل برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنید یا در صورت پیدا کردن کار در دبی، باید به‌دنبال سایر انواع ویزا باشید. در هر صورت، شرایط بلک لیست ویزای دبی را باید پیش از درخواست ویزا حتما بررسی کنید.

رامین گشت به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات تورهای مختلف داخلی و خارجی شرایطی را فراهم کرده است تا به‌راحتی بتوانید برای سفر توریستی خود اقدام کنید. درحقیقت، با تهیه تور دبی می‌توانید از خدمات رامین گشت که عبارتند از: اخذ ویزا، بیمه مسافرتی، رزرو اقامت هتل و تفریحات مختلف بهره‌مند شوید. همچنین اگر می‌خواهید که خودتان برای اخذ ویزا اقدام کنید، کافی است توصیه‌هایی که برای دریافت ویزا و شرایط چک کردن دلایل ریجکتی ویزای دبی عنوان کرده‌ایم را بررسی کنید.

اگر سوالی درباره بلک لیست ویزای دبی دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید تا در زمان کوتاهی به سوالات شما عزیزان پاسخ داده شود. 

سوالات متداول

بله برای اینکه بتوانید به شهر دبی یا کشور امارات سفر کنید نیاز است که ویزا دریافت کنید.

دلایل مختلفی وجود دارد که ویزا دبی ریجکت شود. اما مهم‌ترین دلایل برای ریجک شدن ویزا عبارتند از:

  • تشابه اسمی‌
  • سابقه ریجکتی ویزا
  • اقامت بیشتر در سفر قبلی
  • داشتن سوسابقه
  • ویزای توریستی
  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی

مراجعه به کارگزاری، مراجعه به سفارت، استخدام وکیل، اداره مهاجرت دبی

حداقل 14 روز بعد از پیگیری و اعلام ویزای ریجکتی باید برای ویزای جدید اقدام کرد.

مقالات مرتبط

ویزای دبی
1402/05/15 14 دقیقه
زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
مهاجرت کاری به دبی
1402/07/19 14 دقیقه
راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت