شرایط کار در دبی

کار در دبی، شهری در امارات با اقتصاد جهانی
مزایای کار در دبی معایب کار در دبی چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟ استفاده از سایت های کاریابی در دبی شرکت در رویدادهای بزرگ استفاده از آژانس‌های کاریابی استفاده از وب‌سایت شرکت‌ها استفاده از موقعیت دوستان و خانواده نکات مهم برای پیداکردن کار در دبی انواع ویزاهای کار در دبی ویزای کار استاندارد ویزای سبز دبی ویزای طلایی یا ویزای افراد خاص ویزای ثبت شرکت در دبی شرایط اخذ ویزای کار دبی میزان درآمد و حقوق در شهر دبی هزینه‌های زندگی در دبی بازنشستگی و بیمه عمر در دبی مهم‌ترین شرایط کار در دبی تحولات تأثیرگذار بر بازار کار دبی ساعات کاری در دبی آشنایی با شرایط مهاجرت کاری در دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

جایگاه دبی در اقتصاد جهانی و پیشرفت‌های روزافزون، کار در دبی را به فرصتی ایدئال برای مهاجران تبدیل کرده است. کار در دبی به‌دلیل شرایط بسیار عالی این شهر برای زندگی و ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد با درآمدهای نسبتا بالا، آن را علاوه‌بر مقصد توریستی، در صدر مقاصد کاری جهان قرار داده است. کسانی که در حوزه خاصی تخصص و مهارت بالایی دارند، می‌توانند برای موقعیت کاری در دبی اقدام کرده و با اخذ ویزای این شهر، به‌راحتی فرایند مهاجرت خود را آغاز کنند. 

معمولاً بیشتر افرادی که قصد مهاجرت کاری به دبی را دارند، با این سؤال مواجه می‌شوند که چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که برای پیداکردن کار ابتدا باید شرایط لازم را کسب کرده و سپس با انواع ویزاهای دبی و نحوه اخذ آن‌ها آشنا شوید. 

داشتن اطلاعات کامل درباره شرایط کاری دبی، مشاغل موردنیاز، انواع ویزاهای مهاجرتی، نحوه پیداکردن کار، هزینه‌های اخذ ویزا و اقامت کاری در دبی به شما کمک خواهد کرد تا راحت‌تر و سریع‌تر در دبی مشغول فعالیت شوید. شما می‌توانید اطلاعات کامل درباره هزینه‌ها و شرایط اخذ ویزای دبی در یک مقاله مفصل رامین گشت بخوانید.

مردان و زنان کارمند در دبی

مزایای کار در دبی

یکی از دلایل بسیار مهمی که شما را به پیداکردن کار در دبی ترغیب می‌کند، مزایای فوق‌العاده عالی مهاجرت به این کشور است. با اینکه بیشتر ثروت دبی از راه فروش نفت به دست می‌آید، اما توجه بسیار زیاد حاکمان این شهر به حوزه‌های فناوری، تکنولوژی، گردشگری و... باعث شده که پیشرفت آن بیشتر و سریع‌تر اتفاق بیفتد. 

توسعه شهر دبی در زمینه‌های مختلف باعث شده که کارکردن در این شهر مزایای بسیار زیادی برای متخصصان حوزه‌های مختلف به همراه داشته باشد. از جمله مزایای کارمندی یا کارگری در دبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شهر دبی قانون مالیات ‌بر درآمد ندارد؛ یعنی هیچ درصدی از حقوق و دستمزد خود را به‌عنوان مالیات به دولت نمی‌دهید. 
  2. خانه‌ها و آپارتمآن‌های لوکسی در شهر دبی وجود دارند که کیفیت زندگی شما را تا حد زیادی افزایش خواهند داد. 
  3. امکانات رفاهی شهر دبی بسیار کامل و مدرن هستند. بدون شک، کیفیت زندگی در این شهر با بسیاری از شهرهای مدرن جهان رقابت می‌کند. 
  4. در دبی انواع کلوپ‌های شبانه وجود دارند که شما می‌توانید اوقات شاد و به‌یادماندنی را در آنجا سپری کنید. وجود این کلوپ‌ها زندگی شبانه دبی را شهری پرجنب‌وجوش کرده است. 
  5. سیستم بهداشت و درمان دبی بسیار مدرن و پیشرفته است. دولت این کشور برای پیشرفت مداوم در این زمینه، همواره از توانایی بهترین متخصصان جهان استفاده می‌کند. 
  6. فرهنگ دبی بسیار غنی و متنوع است. بیش از 80 درصد جمعیت شهر را مهاجران و افراد خارجی تشکیل می‌دهند. طبیعتاً تعداد بالای مهاجران باعث تنوع فرهنگی و راحت شدن زندگی در این شهر خواهد شد. 
  7. در دبی می‌توانید به‌راحتی شرکت خود را ثبت کرده و یک کسب‌وکار عالی راه‌اندازی کنید. 
  8. میزان حقوق و دستمزد در دبی بسیار عالی بوده و به ‌دلیل پرداخت ‌نکردن مالیات، می‌توانید مقدار زیادی از آن را پس‌انداز کنید (درباره افتتاح حساب بانکی در دبی بیشتر بدانید).
مزایای کار در شهر دبی

اگر شما به‌عنوان یک خانم بخواهید در دبی کار کنید، احتمالا درباره شغل‌های مناسب، پردرآمد و حتی امنیت دبی سوالاتی داشته باشید. در وهله اول باید بدانید که دبی یکی از امن‌ترین شهرهای جهان برای زنان است. اما به گزارش وبسایت Grab Jobs، شغل‌های پردرآمد برای زنان در دبی عبارتند از:

  • دندان‌پزشک
  • متخصص پوست
  • کارشناس رشد کودک
  • مدیر ارتباط با بیماران
  • مشاور نوجوانان
  • برنامه‌نویس درسی
  • مربی یوگا
  • طراح داخلی
  • معلم خصوصی
  • پرستار

معایب کار در دبی

با اینکه کار در امارات مزایای خوبی برایتان به همراه خواهد داشت، اما بهتر است بدانید که مهاجرت به دبی و پیداکردن کار در این شهر، معایبی نیز دارد. از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین معایبی که اقامت کاری در دبی به همراه دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از آنجایی‌که شرایط دبی برای مهاجرت بسیار عالی و مناسب است، میزان تقاضا برای اخذ ویزای این شهر بسیار زیاد است. این افزایش تقاضا باعث شده که اخذ ویزای دبی و پیداکردن شغل مناسب مقداری سخت و زمان‌بر باشد. 
  • آب ‌و هوای دبی در برخی از مواقع سال (مخصوصاً ژوئن و آگوست) بسیار گرم و مرطوب است. در این مواقع از سال، کار و زندگی در دبی بسیار سخت و اذیت‌کننده است. 
  • دبی شهری لوکس و گران‌قیمتی است. هزینه‌های این شهر تقریباً با شهر مدرن و پیشرفته‌ای مانند لندن برابری می‌کند. شهریه مدارس و وسیله حمل‌ونقل شخصی از جمله مواردی هستند که هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهند کرد. 

برای مهاجرت به کشور و شهری دیگر، باید تمام جوانب به‌خوبی سنجیده شوند. از آنجا که کشورهای حاشیه خلیج فارس، این روزها به مکانی مناسب برای مهاجرت افراد تبدیل شده‌اند، شاید مقایسه دبی با شهرهای محبوب دیگر به شما در انتخاب مقصد مهاجرتی کمک کند. در مقاله دوحه یا دبی رامین گشت می‌توانید با جزئیات کار و زندگی در این دو شهر آشنا شوید.

با توجه به این مسائل، عده‌ای معتقد هستند که کشورهایی همچون ترکیه یا قطر نیز ممکن است برای کار مناسب باشند. در مقاله دبی یا استانبول رامین گشت، این موضوع را از ابعاد مختلف بررسی کرده‌ایم.

چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟

مهاجرت کاری به دبی شما را با دغدغه‌های مختلفی مواجه می‌کند؛ یکی از آن‌ها، نحوه پیداکردن کار در دبی است. برای اینکه بتوانید در دبی کار پیدا کنید؛ راه‌های متنوعی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌باره به مقاله شرایط مهاجرت کاری به دبی در سایت رامین گشت مراجعه کنید.

استفاده از سایت های کاریابی در دبی

یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن در دبی کار پیدا کنید؛ استفاده از سایت های کاریابی در دبی است. امروزه پورتال‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، از میان درخواست‌های متنوع، کار مدنظر خود را انتخاب کنید. 

این وب‌سایت‌ها و پورتال‌ها اطلاعات مختلفی را درباره موقعیت‌های شغلی دبی ارائه و به شما کمک می‌کنند که در حوزه موردنظر خود بهترین شغل را پیدا کنید. از جمله بهترین و محبوب‌ترین وب‌سایت‌های کاریابی در دبی، می‎‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • GulfTalent.com
  • Bayt.com
  • Naukrigulf.com

با این وبسایت‌ها می‌توانید در مقاله سایت های کاریابی در دبی بیشتر آشنا شوید. لازم به ذکر است که برای پیداکردن شغل موردنظر خود در این سایت‌ها، باید ابتدا پروفایل خود را ایجاد کرده و رزومه‌تان را آپلود کنید. انجام این کار شانس استخدام شما را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

سایت های کاریابی در دبی

شرکت در رویدادهای بزرگ

در شهر دبی رویدادهای بسیار مهمی با موضوعات مختلف برگزار می‌شود. اگر در حوزه خاصی تخصص و مهارت بالایی دارید، می‌توانید در این رویدادها و کنفرانس‌ها شرکت کرده و در آنجا کارفرماهای مختلف را از نزدیک ملاقات کنید. این ملاقات‌ها می‌توانند امکان کار در دبی را برای شما فراهم کرده و حتی با بهترین شرکت‌ها قرارداد امضا کنید. 

استفاده از آژانس‌های کاریابی

یکی دیگر از بهترین و مناسب‌ترین راه‌های پیداکردن کار در دبی این است که به آژانس‌های کاریابی مراجعه کنید. درحال‌حاضر آژانس‌های کاریابی بسیار زیادی در سطح شهر دبی فعالیت می‌کنند که اطلاعات کاملی درباره فرصت‌های شغلی دبی دارند. با مراجعه به این آژانس‌ها می‌توانید شغل موردنظر خود را پیدا کنید. برخی از معروف‌ترین آژانس‌های کاریابی دبی عبارتند از:

  • Guildhall Agency
  • BAC Middle East
  • Mindfield Resources
  • Salt Recruitment
آژانس های کاریابی دبی

استفاده از وب‌سایت شرکت‌ها

شرکت‌های مختلفی در دبی وجود دارند که استخدام نیروهای کارشان را با روش‌های متعددی انجام می‌دهند. یکی از این روش‌ها، نمایش‌دادن فرصت‌های شغلی در وب‌سایت شرکت است. برای اینکه بتوانید از این شانس عالی استفاده کنید، باید ابتدا شرکت‌هایی که در حوزه کاری شما فعالیت دارند را شناسایی کرده و سپس سایت‌های آن‌ها را چک کنید. 

استفاده از موقعیت دوستان و خانواده

پیداکردن کار در دبی به‌وسیله دوستان و خانواده هم امکان‌پذیر است. اگر در دبی فرد خاصی را می‌شناسید، از طریق او می‌توانید با شرکت موردنظر و یا کارفرمای اماراتی ارتباط برقرار کنید. 

نکات مهم برای پیداکردن کار در دبی

همان‌طور که گفتیم، راه‌های پیداکردن کار در دبی متنوع هستند، اما برای اینکه بتوانید این کار را به‌درستی انجام دهید، باید نکات بسیار مهمی را رعایت کنید که عبارتند از: 

  1. مشخص کنید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید. مهارت و تجربه شما در چه زمینه‌ای است؟ آیا در صنعت انتخابی شما شغلی وجود دارد؟ آیا میانگین حقوق با سبک زندگی دلخواه شما مطابقت دارد؟
  2. هرچه رزومه شما قوی‌تر و به‌روزتر باشد، شانس بالاتری برای پیداکردن کار و استخدام در شرکت‌های معتبر دارید. پس سعی کنید که هنگام ارسال رزومه یا cv، آن را به‌روز کنید. 
  3. تحقیقات کاملی درباره بزرگ‌ترین سازمان‌های دبی، فرهنگ و شهرت آن‌ها انجام دهید و درباره استخدام نیرو توسط این شرکت‌ها اطمینان حاصل کنید. 
  4. با مشاوران استخدام تماس بگیرید و به توصیه‌های آن‌ها گوش دهید. معمولاً مشاوران آژانس‌های کاریابی اطلاعات کاملی درباره فرصت‌های شغلی متنوع دارند.
نکات مهم پیداکردن کار در دبی

انواع ویزاهای کار در دبی

حال که با مزایا، معایب و نحوه پیداکردن کار در دبی آشنا شدید، وقت آن فرارسیده تا انواع ویزاهای کاری دبی را به‌خوبی بشناسید. دولت دبی برای اینکه فرایند مهاجرت را برای افراد آسان‌تر کند، ویزاهای مختلف کار را برای آن‌ها تعریف کرده تا بر اساس شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنند. از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین ویزاهای کار دبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

ویزای کار استاندارد 

ویزای کار استاندارد دبی تحت حمایت کارفرما بوده و اخذ آن بسیار راحت و بدون دردسر است. برای اینکه بتوانید این نوع از ویزای کار را اخذ کنید، باید ابتدا از طرف یک کارفرمای اماراتی حمایت شوید و یک پیشنهاد کار دریافت کنید.

ویزای استاندارد به شما اجازه می‌دهد تا به مدت 2 الی 3 سال در دبی کار کنید. بعد از اینکه مدت ویزا به پایان رسید، کارفرمای شما برای تمدید یا لغو آن تصمیم می‌گیرد. نکته بسیار مهمی که باید درباره اخذ این ویزا بدانید، این است که نیاز به قرارداد کاری و تأییدیه منابع انسانی دارد. 

برای اینکه بتوانید ویزای استاندارد را دریافت کنید، ابتدا به کمک پیشنهاد شغلی کارفرما مجوز ورود به دبی را اخذ کرده و سپس کارهای اخذ ویزا و اقامت کاری دبی را پیگیری خواهید کرد. 

ویزای سبز دبی

در چند سال گذشته کشور امارات حمایت بیشتری از فریلنسرها و افراد خوداشتغال نشان داده است. در اکتبر 2022 بود که امارات متحده عربی ویزای سبز را برای این دسته از افراد تعریف کرد. 

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی ویزای سبز این است که نیازی به حمایت کارفرما ندارد. شما بدون اینکه از طرف کارفرمای خاصی حمایت شوید، می‌توانید مجوز ورود به دبی را اخذ کرده و کارهای اخذ ویزای سبز را انجام دهید. کار در دبی با ویزای سبز راحت‌تر و طولانی‌تر خواهد بود. این ویزا امکان اقامت در این کشور برای 5 سال را فراهم خواهد کرد. 

بهتر است بدانید که ویژگی‌های ویزای سبز تنها به این موارد ختم نمی‌شود. اخذ این ویزا مزایای دیگری هم به همراه خواهد داشت که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود. 

  • توانایی حمایت از بستگان درجه یک و انتقال آن‌ها به امارات متحده عربی
  • دادن مهلت ۶ماهه پس از انقضا یا لغو ویزا 

ویزای طلایی یا ویزای افراد خاص

همان‌طور که از اسم این ویزا معلوم است، تمامی افراد نمی‌توانند برای اخذ آن اقدام کنند. ویزای طلایی برای کسانی تعریف شده که دارای شهرت جهانی یا استعداد شاخصی در حوزه فعالیت خود هستند. معمولاً مخترعان، ورزشکاران، پزشکان متخصص، هنرمندان، دانشمندان و... برای مهاجرت به دبی از این ویزا استفاده می‌کنند. 

یکی از مزیت‌های بسیار عالی ویزای طلایی که آن را به نسبت سایر ویزاهای کاری متمایز می‌کند، امکان اقامت کاری در دبی به مدت 10 سال است. همچنین لازم به ذکر است که برای اخذ این ویزا نیازی به هیچ‌گونه حامی مالی نیست. از دیگر مزایای بسیار عالی ویزای طلایی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بیمه درمانی انحصاری
  • حمایت نامحدود اعضای خانواده
  • سپری‌کردن زمان نامحدود در امارات بدون تأثیر در ویزا
ویزای طلایی برای کارمندان دبی

ویزای ثبت شرکت در دبی

در صورتی که برای کار کردن در دبی ثبت شرکت را انتخاب کرده باشید، می‌توانید برای فرزند و همسرتان، ویزای همراه دریافت کنید. همچنین با ثبت شرکت در دبی شرایط اخذ اقامت امارات هم فراهم می‌شود و می‌توان از تجارت و درآمدهای بالا در دبی بهره‌مند شد.

شرایط اخذ ویزای کار دبی

در بیشتر موارد، کارفرمای اماراتی اکثر کارهای اخذ ویزا را انجام داده و شرایط کار در دبی را برایتان ساده‌تر خواهد کرد. البته برای اینکه بتوانید ویزای موردنظر را اخذ کنید، باید یک‌سری از شرایط و مدارک را داشته باشید. با اینکه شرایط اخذ هرکدام از ویزاها باهم فرق دارد؛ اما برخی از شرایط برای تمام ویزاهای کار دبی ثابت هستند. از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرایط اخذ ویزای دبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست اخذ ویزا 
  • عکس پاسپورتی
  • اصل و کپی پاسپورت 
  • کپی کارت شرکت معتبر 
  • مجوز تجاری معتبر شرکت 
  • مجوز استخدامی صادره از وزارت کار 
  • هزینه درخواست
شرایط اخذ ویزای دبی

میزان درآمد و حقوق در شهر دبی

یکی از مزایای اقامت کاری دبی، افزایش میزان درآمد شما است؛ حال سؤال اینجاست که این درآمد تا چه اندازه می‌تواند بالا برود؟ سطح میزان درآمد همواره یک دغدغه بسیار مهم برای مهاجران است، اما بهتر است بدانید که عوامل زیادی دست‌به‌دست هم خواهند داد تا میزان حقوق شما تعیین شود. 

اولین و مهم‌ترین عاملی که روی میزان حقوق و دستمزد افراد در دبی تأثیر می‌گذارد، تجربه یا سابقه کار است. معمولاً تمامی کشورهای توسعه‌یافته برای اینکه بهترین و مناسب‌ترین نیروهای کار را جذب کنند، ابتدا تجربه و سابق کار آن‌ها را بررسی می‌کنند. طبیعتاً هرچه میزان تجربه و سابقه کار بیشتر باشد، حقوق و دستمزدتان به همان اندازه بالاتر خواهد رفت. 

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که سابقه شما تنها ملاک تعیین دستمزدتان نیست؛ فاکتورهای دیگری مانند مدرک تحصیلی، میزان مهارت، نوع شغل، نوع شرکت، ساعت کاری و... تأثیر مستقیمی روی میزان حقوق و دستمزد شما در دبی خواهد گذاشت. 

طبق آخرین آمار به‌دست‌آمده؛ میانگین حقوق و درآمد افراد در دبی حدود 143 هزار درهم خواهد بود. البته این عدد بر اساس فاکتورهای اعلام شده، می‌تواند بالاتر و یا پایین‌تر هم برود. برای مثال، حقوق سالانه یک مهندس عمران یا پزشک متخصص، طبیعتاً نسبت به یک حسابدار بیشتر خواهد بود. 

میزان درآمد شغل ها در دبی

هزینه‌های زندگی در دبی 

برای کار در دبی باید ابتدا شغل مناسبی را پیدا کرد، اما در کنار این موضوع مهم، باید اطلاعات کاملی درباره هزینه‌های زندگی در این شهر به دست آورده و سپس آن‌ها را با میزان درآمد خود مقایسه کنید. 

به‌طورکلی هزینه‌های زندگی در دبی بستگی به سبک زندگی و تعداد اعضای خانواده دارد. اگر بخواهید در مکان‌های لوکسی مانند مارینا، ساحل پالم، شهر قدیمی و... خانه اجاره کنید؛ باید درآمد بالایی داشته باشید. این دسته از مکان‌های دبی به‌دلیل بهره‌مندی از امکانات مختلف، قیمت بالایی دارند. البته شما می‌توانید با خرید خانه نیز اجازه اقامت در این شهر را کسب کنید. اطلاعات کامل آن در مقاله خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت آمده است.

نکته دیگری که کار در دبی و هزینه‌های آن را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد، داشتن فرزندان محصل است. ازآنجایی‌که مدارس دولتی فقط برای مردم امارات است، شما باید فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت‌نام کنید. انجام این کار طبیعتاً هزینه زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت. 

در طرف مقابل سیستم حمل‌ونقل دبی بسیار مدرن و مجهز بوده و هزینه کمی هم برایتان به همراه دارد. شما با استفاده از وسایل حمل‌ونقل مختلفی مانند مترو، اتوبوس، تاکسی، تراموا و... می‌توانید با هزینه کمی جابه‌جا شوید.

بازنشستگی و بیمه عمر در دبی

با اینکه کار در دبی یک فرصت بسیار عالی برای مردم ایران است؛ اما باید مهاجرت به این شهر را از زوایای دیگری هم بررسی کنید. موضوع بازنشستگی و بیمه عمر یکی از مسائل مهم و ارزشمندی است که تمامی کارگران و کارمندان به آن توجه می‌کنند. 

به‌طورکلی، بازنشستگی و بیمه عمر به‌عنوان بخشی از بسته‌های استخدامی ارائه نمی‌شوند، اگرچه این موضوع تا حدودی با «مزایای پایان خدمت» جبران می‌شود. هنگامی که خدمت شما در شرکت موردنظر به اتمام برسد؛ مبلغی یکجا در پایان کار دریافت می‌کنید. این مبلغ معمولاً بر اساس سال‌های خدمت شما محاسبه می‌شود.

بازنشستگی و بیمه عمر دبی

مهم‌ترین شرایط کار در دبی 

شرایط کار در دبی، یکی دیگر از موارد بسیار مهم و ضروری است که باید قبل از مهاجرت کاری به این شهر، آن را حتما بررسی کنید. دولت دبی برای اینکه بهترین و مناسب‌ترین نیروهای کار را استخدام کند، یک‌سری شرایط مهم را تعیین کرده است که یکی از آن‌ها، رسیدن به سن قانونی است. 

درواقع برای پیداکردن کار در دبی، باید سن شما در بازه 18 الی 65 سال باشد. البته دولت دبی قانون خاصی برای حداکثر سن وضع نکرده است. شرکت‌ها می‌توانند افراد بالای 65 سال را هم استخدام کنند، اما باید حقوق بیشتری بپردازند. از دیگر شرایط کار در دوبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.:

  • باید صلاحیت آموزشی و تجربه کاری لازم برای شغل موردنظر را داشته باشید.
  • باید با فرهنگ ارزش‌های محلی، سنت‌ها و آداب‌‌ورسوم دبی آشنا بوده و به آن‌ها احترام بگذارید.
  • پوشش زنان در دبی باید مناسب باشد و به عقاید مردم این کشور مخصوصاً در مکان‌های مذهبی احترام بگذارید. 
  • با اینکه زبان رسمی دبی عربی است؛ اما زبان رسمی تجارت آن انگلیسی است. شما برای کار در دبی باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. طبیعتاً هرچه تسلط شما به زبان‌های خارجی بیشتر باشد؛ شانس بیشتری برای استخدام خواهید داشت. 

تحولات تأثیرگذار بر بازار کار دبی

بازار دبی در طول زمان بر اساس قوانین تعیین شده از سوی دولت با تغییرات خاصی مواجه خواهد شد. در سالیان اخیر سیاست‌های شهر دبی باعث شده که تحولات خاصی در بازار کار ایجاد شود. این تحولات در برخی از موارد به ضرر مهاجران و در برخی به سود آن‌ها تمام می‌شود. از جمله تحولاتی که در سالیان اخیر بازار کار دبی را تحت‌تأثیر قرار داده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با اینکه مالیات‌بردرآمد دبی همواره صفر بوده است، اما جدیداً دولت دبی قصد دارد این عدد را به 5 درصد برساند. انجام این کار باعث می‌شود که تقاضا برای استخدام متخصصان حوزه حسابداری و فناوری اطلاعات (برای سازگارشدن با سیستم مالیات) افزایش یابد. 
  • افزایش تعداد برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی باعث شده که دبی با عرضه بیش از حد املاک مواجه شود. این کار باعث کاهش قیمت اجاره‌ خانه در سراسر شهر می‌شود. 
  • دولت دبی در سالیان اخیر توجه خاصی به استارت‌آپ‌ها داشته و بودجه خاصی هم برای آن‌ها کنار گذاشته است. اهمیت بالای این موضوع باعث شده که راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در دبی، به یک روش بسیار عالی برای مهاجرت تبدیل شود. لازم به ذکر است که افزایش تعداد استارت‌آپ‌ها به معنی افزایش تقاضا برای نیروهای متخصص کار هم است. 
  • افزایش تعداد گردشگرهای دبی باعث شده که وابستگی این کشور به فروش نفت کمتر شده و بازارهای آن در سایر حوزه‌های مهم رونق بیشتری پیدا کند. 

ساعات کاری در دبی

ساعت  کار در دبی بسته به خط‌مشی شرکت موردنظر بین 40 تا 48 ساعت تعیین می‌شود. بهتر است بدانید که ساعات اداری معمولاً از 8.30 یا 9.00 صبح شروع شده و تا 5.30 یا 6.00 بعدازظهر ادامه دارد. 

برخی از شرکت‌ها نیز روز کاری را به دو قسمت تقسیم می‌کنند؛ معمولاً بخش اول از ساعت 8:00 تا 1:00 و بخش دوم از ساعت 4:00 تا 7:00 بعدازظهر ادامه دارد.

هیچ تفاوتی بین ساعات تابستان و زمستان وجود ندارد. در ماه رمضان، روز کاری به شش ساعت کاهش‌یافته و از نظر قانونی باید برای همه کارکنان اعمال شود. البته  بسیاری از شرکت‌ها این قانون را فقط برای مسلمانانی اعمال می‌کنند که در روزه می‌گیرند.

ساعت کاری برای کار در دبی

آشنایی با شرایط مهاجرت کاری در دبی با رامین گشت

کار در دبی آرزوی بسیاری از ایرانیان است. کیفیت بالای زندگی، امکانات رفاهی مدرن، حقوق و دستمزد بالا، فرصت‌های شغلی متنوع و... از جمله دلایلی هستند که کار در امارات و شهر دبی را جذاب‌تر می‌کنند. معمولاً افرادی که قصد مهاجرت کاری به دبی را دارند، با این سؤال مواجه می‌شوند که چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟ با توجه به موارد گفته‌شده، یکی از روش‌ها، شرکت در رویدادها یا مراجعه به آژانس‌های کاریابی است. شما می‌توانید با خرید تور دبی از رامین گشت، طی یک سفر چندروزه، شرایط را از نزدیک بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید. 

در این مقاله به‌طور کامل کار در دبی را از زوایای مختلف بررسی کردیم تا با اطلاعات کامل‌تری فرایند مهاجرت را آغاز کنید. اگر همچنان درباره کار در دبی سؤال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا شما را در اسرع وقت راهنمایی کنیم. 

سوالات متداول

برای کار در دبی باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.

ویزای استاندارد، سبز و طلایی از جمله بهترین و محبوب‌ترین ویزاهای کار دبی هستند. 

پیداکردن کار در دبی با روش‌های مختلفی از جمله سایت‌های آنلاین، مراجعه به آژانس‌های کاریابی، شرکت در رویدادهای دبی، استفاده از وب‌سایت شرکت‌ها و کمک‌گرفتن از دوستان و خانواده خود در دبی قابل‌انجام است.

مشاغل مورد‌نیاز در دبی شامل پزشکی، مهندسی، معلمی، متخصص امور مالی، متخصص فناوری، کارشناس گردشگری، مدیر فروش، متخصص بازاریابی، کارگر ساختمانی و کارمند اداری هستند.

شاغلان حداقل ۳۰ روز مرخصی سالانه با حقوق دارند. البته افراد باید حداقل یک سال کار کنند تا این قانون شامل حالشان شود. طبیعتاً افرادی که سابقه کمتر از یک سال دارند؛ مرخصی‌های کمتری دارند.  

مقالات مرتبط

ویزای دبی
1402/05/15 14 دقیقه
زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
واحد پول دبی چیست؟
1402/04/31 10 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت