تفریحات دبی برای کودکان

تفریحات دبی برای کودکان
شهربازی ‏آی ام جی (IMG Worlds of Adventure) پارک موضوعی موشن گیت دبی (Motiongate Dubai) شهر بازی متل پلی دبی (Mattel Play! Town) شهربازی مادهش ورلد دبی (Modhesh World) کیدزانیا دبی (KidZania - Dubai Mall) لگو لند دبی (Legoland® Dubai) دیزنی لند دبی (Disney land Dubai) باغ پروانه دبی (Dubai Butterfly Garden) سافاری پارک دبی (Dubai Safari Park) آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب (Dubai Aquarium & Underwater Zoo) موزه بازی تجربی دبی یا الی الی (oli oli) آکواریوم لاست چمبرز (Lost Chambers) سیاره سبز دبی (The Green Planet) پارک ترامپولین بانس دلفیناریوم دبی (Dubai Dolphinarium) شهر کودکان دبی (Childrens City) پارک جنگلی آونتورا (Aventura Park) گاردن گلو و باغ درخشان (Dubai Garden Glow) رزرو بلیط اماکن تفریحی دبی برای کودکان با آژانس مسافرتی رامین گشت پرسش و پاسخ

بازدید از تفریحات دبی برای کودکان از شگفتی‌های این شهر به شمار می‌روند. همچنین در این شهر مراکز تفریحی زیادی وجود دارد که مختص کودکان است و امکانات و قابلیت‌های مناسب و سرگرم کننده‌ای ارائه می‌دهند.
دبی با ارائه انواع فعالیت‌ها و جاذبه‌های تفریحی، مکانی عالی برای خانواده‌های دارای کودکان است. از پارک‌های آبی مثل وایلد وادی و آتلانتیس آکواونچر که پر از سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز و استخر‌های موج هستند، گرفته تا دبی آکواریوم و باغ وحش زیر آب که امکان تماشای موجودات دریایی را فراهم می‌آورد. برای کودکانی که به دنبال فعالیت‌های بیشتر آموزشی هستند، کیدزانیا، شهر کوچکی است که به کودکان امکان می‌دهد شغل‌های مختلف را تجربه کنند. علاوه بر این، دبی مجموعه‌ای از پارک‌های تفریحی موضوعی مانند IMG Worlds of Adventure را ارائه می‌دهد که پر از سواری‌های مهیج و جاذبه‌های چشم‌گیر است، مناسب برای تفریح و سرگرمی کودکان و خانواده‌ها.
از طرف دیگر در دبی برخی از پارک‌ها، شهربازی‌ها و سالن‌های بازی به صورت اختصاصی و با تم‌های متنوع طراحی شده‌اند که هرکدام از آنها دنیای متفاوت را برای کودکان به ارمغان دارد. همچنین والدین نیز می‌توانند پابه‌پای کودکان در شهربازی‌ها و پارک‌ها آبی دبی بازی کنند و لحظات شادی را همپای کودکان خود در اماکن تفریحی سپری کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین و مهیج‌ترین تفریحات برای کودکان دبی آشنا شوید.

شهربازی ‏آی ام جی (IMG Worlds of Adventure)

شهربازی ‏آی ام جی (IMG Worlds of Adventure)

شهربازی آی ام جی یک شهربازی پرهیجان است و بازی در آن یکی از تفریحات دبی برای کودکان محسوب می‌شود. کودکان می‌توانند به همراه خانواده‌های خود در شهربازی آی ام جی ساعات خوشی را سپری کنند.
این شهربازی، بزرگترین تم پارک سرپوشیده جهان محسوب می‌شود و برای کودکان چهار تم ماجراجویی جذاب و فوق العاده به همراه دارد. خانواده‌ها می‌توانند بر حسب روحیات کودک خود، بلیط یک یا چند مورد از تم‌های کارتون، نتورک، مارول و دره گمشده دایناسورها را تهیه کنند.‌ این شهربازی در پایانه شیخ محمد دبی واقع شده است و با مترو نیز می‌توان به آن دسترسی داشت. 

پارک موضوعی موشن گیت دبی (Motiongate Dubai)

پارک موضوعی موشن گیت دبی (Motiongate Dubai)

پارک موضوعی موشن گیت یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی برای کودکان شمار می‌رود و تجربه‌های فوق العاده را برای آنها به ارمغان دارد. پارک موضوعی موشن گیت دبی با الهام از سینمای هالیوود طراحی شده است و بازی‌های هیجان‌انگیزی را در بخش‌های مختلف به کودکان ارائه می‌دهد.
بلیط این پارک در بخش‌های لاینزگیت، دریم ورکس، دهکده اسمورف‌ها، پیکچرز، استودیو مرکزی و ترن هوایی ارائه می‌شود. پارک موضوعی موشن گیت دبی در اتوبان شیخ زاید و روبروی منطقه جبل علی قرار دارد.

شهر بازی متل پلی دبی (Mattel Play! Town)

یکی از جالب‌ترین تفریحات دبی برای کودکان شهربازی متل پلی دبی است. این شهربازی برای کودکان ۲ تا ۸ سال بخش‌های مختلفی نظیر پلی دبی با شخصیت‌های آنجلینا بالرین، بارنی و دوستان و سام آتش‌نشان دارد‌. شهر بازی متل در خیابان الصفا و مرکز خرید سیتی واگ واقع شده است.

شهربازی مادهش ورلد دبی (Modhesh World)

شهربازی مادهش ورلد دبی (Modhesh World)

یکی از تفریحات دبی برای کودکان شهربازی مادهش ورلد دبی است که در مرکز تجارت جهانی دبی قرار دارد و به کودکان بازی‌های بسیار هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهد. همچنین در لابه‌لای بازی‌ها و سرگرمی‌ها برخی از مفاهیم علمی نیز به کودکان آموزش داده می‌شود. البته باید متذکر شد که بازی و تفریح شهربازی مادهش ورلد دبی علاوه‌بر کودکان برای بزرگسالان نیز سرگرم کننده است.
بخشی از بازی‌های شهربازی مادهش ورلد به بازی‌های کامپیوتری اختصاص دارد و یک فضای مناسب برای علاقمندان به بازی‌های کامپیوتری محسوب می‌شود. این مجموعه تفریحی در اتوبان شیخ زاید و مرکز تجارت جهانی دبی قرار دارد.

کیدزانیا دبی (KidZania - Dubai Mall)

کیدزانیا دبی (KidZania - Dubai Mall)

مجموعه تفریحی کیدزانیا در دبی مال قرار دارد و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی برای کودکان محسوب می‌شود. شبیه سازی شهربازی کیدزانیا با الهام از ایده آموزش مهارت‌های شغلی انجام شده است. به همین دلیل بازی در این فضا برای کودکان فرصت مناسبی را جهت آموزش مهارت‌های شغلی به ارمغان دارد. 
به عبارت دیگر کودکان در این شهربازی به دنیای بزرگسالان راه پیدا می‌کنند با مسئولیت‌ها و مفاهیم شغلی بیشتر آشنا می‌شوند‌. همه کودکان ۲ تا ۱۶ سال می‌توانند برای تقویت مهارت‌های اجتماعی خود و همچنین آشنایی با مفاهیم شغلی بازی در این شهربازی را تجربه کنند. این مرکز تفریحی در اتوبان شیخ زائد و طبقه دوم مرکز خرید دبی مال قرار دارد.

لگو لند دبی (Legoland® Dubai)

لگو لند دبی (Legoland® Dubai)

از تفریحات دبی برای کودکان می‌توان به شهربازی لگولند اشاره کرد. این شهربازی با استفاده از لوگوهای رنگارنگ و متنوع به شگفت انگیزترین شکل ممکن طراحی شده است و بهترین مکان برای بازی و سرگرمی کودکان زیر ۱۲ سال به شمار می‌رود.
در این پارک سرپوشیده شهر دبی ۶ بخش هیجان انگیز و متنوع دارد و مجموعا در همه بخش‌ها بیش از ۲۰ میلیون قطعه لگو به کار رفته است. به همین دلیل کودکان و حتی بزرگسالان می‌توانند در بخش‌های متنوع شهربازی لگولند ساعات پرهیجان و سرگرم کننده‌ای را سپری کنند.
بلیط این پارک در بخش‌های متنوعی نظیر شهر لگوها، کارخانه دنیای ماجراجویی، قلمرو پادشاه، سالن تخیل و توهم و مدرسه قایقرانی به فروش می‌رسد. شهربازی لگولند در اتوبان شیخ زاید و روبروی منطقه جبل علی قرار دارد.

دیزنی لند دبی (Disney land Dubai)

دیزنی لند دبی (Disney land Dubai)

دیزنی لند بخشی از پارک اند ریزورت دبی محسوب می‌شود و جذاب‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات دبی برای کودکان را به همراه دارد. دیزنی لند از بخش‌های مختلفی نظیر فضاهای تفریحی مخصوص کودکان و خانواده‌ها، شهر آدمکی، شهر کوچک، منطقه مربوط به فیلم‌های مشهور دیزنی و غیره تشکیل شده است که هریک سرگرمی‌های خاص خود را ارائه می‌دهند.
دیزنی لند یکی از مقاصد گردشگری بین‌المللی دبی به شمار می‌رود و هر ساله خانواده‌های زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از آن به دبی سفر می‌کنند. همچین در مسیر مترو قرار دارد و با مترو می‌توان خیلی راحت به آن دسترسی داشت.
برخی از جشنواره‌ها و رویدادهای مهم دبی نظیر رویدادهای فصلی، جشنواره‌های موسیقی و غیره نیز در آن برگزار می‌شود. در این پارک زیبا برای کودکان ۳ تا ۱۱ سال و همچنین بزرگسالان امکانات و تفریحات بسیار متنوعی وجود دارد‌. دیزنی لند در خیابان القدرا، واحة دبی للاستجمام واقع شده است. 

باغ پروانه دبی (Dubai Butterfly Garden)

باغ پروانه دبی (Dubai Butterfly Garden)

باغ پروانه‌ها در کنار میراکل گاردن دبی قرار دارد و در آن انواع مختلفی از پروانه‌‌های رنگارنگ در حال پرواز هستند. بازدیدکنندگان این باغ می‌توانند به دنیای رنگارنگ پروانه‌ها سفر کنند و از بخش‌های متنوع آن لذت ببرند.
موزه و تالار پروانه‌ها به صورت سفارشی با گل‌های بسیار حیرت انگیز و زیبایی طراحی شده است و یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این باغ به شمار می‌رود.
در این باغ برای کودکان تورهای آموزشی متنوعی وجود دارد و کارشناسان موجود در آن اطلاعات علمی مختلف را در قالب داستان‌ها جذاب به کودکان آموزش می‌دهند. به عنوان مثال در این باغ کودکان می‌توانند شاهد چرخه زندگی پروانه‌ها باشند. باغ پروانه‌ دبی در جنوب ساحل ام سقیم و منطقه البرشا قرار دارد.

سافاری پارک دبی (Dubai Safari Park)

سافاری پارک دبی (Dubai Safari Park)

در پارک سافاری دبی بیش از ۳۰۰۰ حیوان از گونه پستانداران وجود دارد و این پارک یکی از فضاهای شگفت‌انگیز برای کودکان به‌شمار می‌رود. پارک سافاری از بخش‌های مختلفی نظیر دنیای پرندگان، سرزمین یوز پلنگ‌ها، سرزمین زرافه‌ها و غیره تشکیل شده است؛ همچنین کودکان در حال بازدید از بخش‌های مختلف، از انواع پستانداران و ویژگی‌های هرکدام از آنها نیز اطلاعات مفیدی به دست می‌آورند.

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب (Dubai Aquarium & Underwater Zoo)

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب (Dubai Aquarium & Underwater Zoo)

آکواریوم و باغ وحش زیر آب یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی برای کودکان است و کودکان می توانند در این باغ وحش، بزرگترین گونه کروکودیل دنیا را از نزدیک ببینند و با دنیای جانداران زنده اقیانوس‌ها و آب‌ها بیشتر آشنا شوند.
آکواریوم دبی بیش از ۱۰ میلیون لیتر ظرفیت دارد و بزرگترین باغ وحش زیرآبی جهان به شمار می‌رود. کودکان می‌توانند در این باغ وحش با پنگوئن‌های بازیگوش همنشین شوند و به تماشای حیات وحش حیوانات گرمسیری بنشینند. 

موزه بازی تجربی دبی یا الی الی (oli oli)

موزه بازی تجربی دبی یا الی الی (oli oli)

موزه بازی تجربی دبی طراحی متفاوت و کاملا خلاقانه‌ای دارد و برای کودکان یک فضایی بسیار مهیج و پرچالش محسوب می‌شود. در موزه بازی تجربی دبی ۸ تالار جداگانه وجود دارد و شامل سالن توپ‌های غیرمنتظره، سالن آینده، سالن هوا، سالن کودکان نوپا، سالن سراشیبی‌ها و ماشین‌ها و سالن تورهای توشی هستند.
کودکان در این سالن‌ها به کندوکاو پرداخته و می‌توانند با استفاده از تخیل، استعداد و حواس خود آثار هنری جذاب و منحصر به فردی را خلق کنند.

آکواریوم لاست چمبرز (Lost Chambers)

آکواریوم لاست چمبرز (Lost Chambers)

یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی برای کودکان آکواریوم لاست چمبرز است و ۶۵ هزار حیوان آبزی در آن وجود دارد. در حال حاضر  آکواریوم لاست چمبرز بزرگترین آکواریوم خاورمیانه محسوب می‌شود و در آن انواع مختلف موجودات آبزی نگهداری می‌شود.
در این آکواریوم علاوه‌بر تماشای موجودات آبزی از پشت شیشه آکواریوم می‌توان لباس غواصی به تن کرده و موجودات را از نزدیک لمس کرد و از شنا کردن همپای آنها لذت برد. این فرصت هیجان‌انگیز برای کودکان نیز بدون کوچکترین خطری فراهم است.

سیاره سبز دبی (The Green Planet)

سیاره سبز دبی (The Green Planet)

سیاره سبز و یا گرین پلنت از دیگر تفریحات دبی برای کودکان است و کودکان می‌توانند در آن به همراه جانورشناسان، گیاه‌شناسان و باغ‌بان‌های با تجربه از ۳۰۰۰ گونه گیاه، انواع مارها، جوجه‌تیغی‌ها، پرندگان، عنکبوت‌ها و جانوران فضایی بازدید کنند. کودکان با بازدید از این مکان می‌توانند با دنیای ناشناخته‌ها آشنا شوند و برخی واقعیت‌ها را بهتر کشف و درک کنند.
بزرگترین درخت مصنوعی دنیا در پارک سبز دبی واقع شده و بیش از ۲۵ متر ارتفاع دارد. هرچند که تمامی پوشش این درخت مصنوعی است، اما طراحی آن و پوشش‌های گیاهی روی آن کاملا طبیعی کار شده‌اند.
به همین دلیل جلوه‌ای بسیار خاص و دیدنی دارد. دیگر جذابیت سیاره سبز دبی که کودکان را به وجد می‌آورد، عبور از روی پل‌های معلق چوبی، شنیدن آواز دلنشین پرندگان، تماشای آبشار زیبا و مشاهده گونه‌های جانوری خاص و کمیاب است. 

پارک ترامپولین بانس

پارک ترامپولین بانس

پارک ترامپولین بانس از دیگر  تفریحات دبی برای کودکان است. این یکی از جذاب‌ترین و بزرگترین پارک‌های تفریحی برای کودکان بوده که در آن چالش‌های مختلفی نظیر حلقه‌ها و دیوار بولدرینگ برای پرش و دویدن کودکان روی دیوار طراحی شده است.
کودکان در این پارک می‌توانند انداختن توپ در حلقه، پرش دونفره در هوا، میدان پرش آزاد نینجا را نیز تجربه کنند و از حضور در این پارک نهایت لذت را ببرند. 

دلفیناریوم دبی (Dubai Dolphinarium)

دلفیناریوم دبی (Dubai Dolphinarium)

در دلفیناریوم دبی باهوش‌ترین و جذاب‌ترین موجودات دریایی زندگی می‌کنند و بازدیدکنندگان آن می‌توانند اوقات خوش ومهیجی را پشت سر بگذارند. یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های دلفیناریوم دبی که برای کودکان نیز بسیار جالب است، نمایش‌های ۴۵ دقیقه‌ای دلفین‌ها است. همچنین کودکان می‌توانند در این فضا با دلفین‌ها و خوک‌های آبی از نزدیک ارتباط بگیرند و حتی با آنها عکس یادگاری بگیرند.

شهر کودکان دبی (Childrens City)

شهر کودکان دبی (Childrens City)

در شهر بچه‌ها برای کودکان زیر ۶ سال بازهای مختلفی به اجرا درمی‌آید و آنها می‌توانند در این شهر از طریق فراگیری علوم نجوم به آسمان نیز سفر کنند. در واقع این مکان تفریحی، یک مرکز آموزشی محسوب می‌شود که دارای امکانات و فعالیت‌های متنوعی است. کودکان ۲ تا ۱۵ سال می‌توانند از شهر کودکان دبی بازدید کنند.]

پارک جنگلی آونتورا (Aventura Park)

پارک جنگلی آونتورا (Aventura Park)

پارک جنگلی آونتورا یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دبی برای کودکان است. کودکان عاشق هیجان و ماجراجویی هستند و به همین دلیل بازدید از پارک جنگلی آونتورا آنها را به وجد می‌آورد.
کودکان می‌توانند در این پارک از بازی با والدین در فضای آزاد و انجام فعالیت‌های مختلف لذت ببرند. پارک جنگلی آونتورا علاوه‌بر بر مناظر طبیعی فوق‌العاده زیبا، بخش‌های مهیج مختلفی نظیر زیپ لاین، بخش رنجرز و بخش اکسپلورادور را نیز در خود جای داده است.
در بخش زیپ لاین، پرواز به آسمان کودکان را هیجان‌زده می‌کند و آنها را به وجد می‌آورد. در بخش رنجرز برای کودکان ۱۹ چالش کوتاه با ارتفاع کم طراحی شده است که آنها می‌توانند بدون هیچ خطری این چالش‌ها را پشت سرگذاشته و لحظات پر از خنده و شادی را سپری کنند.
بخش اکسپلورادور نیز ۱۷ چالش دارد و کودکان می‌توانند در این بخش به همراه والدین خود با عبور از پل‌ها و زیپ‌لاین‌ها یک مسیر آموزشی و سرگرم کننده را پشت سر بگذارند.

گاردن گلو و باغ درخشان (Dubai Garden Glow)

گاردن گلو و باغ درخشان (Dubai Garden Glow)

گاردن گلو دبی به عنوان بزرگترین باغ درخشان و نورانی دنیا شناخته می‌شود و  در شب و ‌روز، ۲ تم جداگانه دارد. کودکان در این باغ می‌توانند با چالش‌های محیط زیست نظیر عواقب و دلایل گرم شدن زمین و ضرورت کاهش تولید گاز دی‌اکسید کربن بیشتر آشنا می‌شوند.

رزرو بلیط اماکن تفریحی دبی برای کودکان با آژانس مسافرتی رامین گشت

در طول مطالب عنوان شده انواع تفریحات دبی برای کودکان معرفی شدند. یکی از مهمترین نکاتی که همه خانواده در هنگام سفر خانوادگی باید به آن توجه داشته باشند، نیاز و خواسته‌های کودکان است.
در سفر، کودک تمایل بیشتری به بازی دارد و خانواده‌ها باید برنامه‌های سفر را به نحوی بچینند که کودکان نیز از این ایام لذت ببرند. جاذبه های گردشگری دبی برای کودکان بسیار متنوع و همچنین فراوان هستند و خانواده بر اساس سلیقه و روحیات کودکان خود می‌توانند از یک یا چند مکان تفریحی مناسب بازدید کنند.
خانواده‌ها برای رزرو بلیط پرواز و تور دبی باید به آژانس‌های مسافرتی قابل اعتماد مراجعه کنند. خوشبختانه در حال حاضر آژانس‌های مسافرتی قابل اعتماد نظیر رامین گشت خدمات خود را به صورت اینترنتی نیز ارائه می‌دهند.
 

سوالات متداول

در دبی تفریحات بسیار مختلف و سرگرم کننده‌‌ای نظیر کیدزانیا دبی، شهربازی مادهش ورلد دبی، شهر بازی مثل پلی دبی، پارک موضوعی موشن گیت دبی، شهربازی ‏آی ام جی، سافاری پارک دبی، آکواریوم لاست چمبرز، سیاره سبز دبی، پارک ترامپولین بانس، دلفیناریوم دبی و غیره برای کودکان وجود دارد.

شهربازی آی ام جی بزرگترین پارک سرپوشیده جهان محسوب می‌شود و برای کودکان چهار تم ماجراجویی جذاب و فوق العاده به همراه دارد.

در پارک سرپوشیده لگو لند دبی ۶ بخش هیجان انگیز و متنوع وجود دارد و مجموعا در همه بخش‌ها بیش از ۲۰ میلیون قطعه لوگو به کار رفته است

پارک کیدزانیا دبی با الهام از ایده آموزش مهارت‌های شغلی طراحی شده است. به همین دلیل بازی در این فضا برای کودکان فرصت مناسبی را جهت آموزش مهارت‌های شغلی به ارمغان دارد.

مقالات مرتبط

سافاری دبی
1402/04/29 19 دقیقه
آکواریوم دبی مال
1402/09/27 11 دقیقه
لگو لند دبی
1402/10/07 7 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت