تفریحات دبی

لذت و هیجان تفریحات دبی در طول سفر به شهری اماراتی
سفر به دبی با انواع تفریحات دبی آشنا شوید سفر به اعماق زندگی دریایی با آکواریوم های دبی آکواریوم و باغ وحش دبی آکواریوم لاست چمبرز فرار از گرما در پارک‌های آبی دبی پارک آبی آکواونچر پارک آبی لگولند پارک آبی وایلد وادی تفریح در سواحل دبی ساحل جمیرا (Jumeirah Beach) ساحل لامر (La Mer Beach) ساحل کایت (Kite Beach) ساحل مارینا (Marina Beach) ساحل الصفوح (Sufouh Beach) گردش در پارک‌ها و باغ‌های دبی میراکل گاردن دبی (Miracle Garden) سیاره سبز دبی (The Green Planet) باغ پروانه دبی (Dubai Butterfly Garden) دبی گاردن گلو (Dubai Garden Glow) پارک صفا (Safa Park) پارک مشرف (Mushrif Park) پارک زعبیل (Zabeel Park) پارک واقعیت مجازی دبی مال (VR Park) اونچرا پارکس (Aventura Parks) پارک تفریحی برادران وارنر دبی (Warner Bros World Abu Dhabi) تجربه هیجان در شهربازی های دبی شهربازی آی ام جی (IMG Worlds of Adventure) شهربازی لگو لند (Legoland® Dubai) تفریحات مهیج و فوق‌العاده مختص به دبی دهکده جهانی دبی (Global Village) چتربازی در دبی شهر متل پلی (Mattel Play! Town) مجتمع تفریحی تریل زون (Thrill Zone Entertainment Centre) تونل باد دبی کیدزانیا در دبی مال (KidZania) دنیای پنگوئن های برفی چرخ و فلک عین دبی (Ain Dubai) شهربازی موشن گیت (Motion Gate) آب نمای دبی (The Dubai Fountain) خانه تسخیرشده هیستریا (Hysteria Haunted Attraction) اسکای ویو دبی (Sky View) راه رفتن روی یک سطح شیشه‌ای در برج خلیفه شترسواری در بیابان اسکی دبی (Ski Dubai) در اطراف پالم جمیرا با یک قایق تندرو تفریح کنید اجاره کشتی شخصی با کاپیتان تفریحات لوکس و لاکچری دبی بازدید از مسابقات اسب‌سواری چشیدن طعم بستنی با روکش طلا ماساژ کل بدن با طلای 24 عیار پس از حمام عربی لذت بردن از یک وعده غذایی لذیذ در Dinner In The Sky پرواز با هلی‌کوپتر بر فراز شهر پرواز با بالون بر فراز صحرا استخدام مشاور برای خریدهای شخصی گلف بازی کردن در شهر آسمان‌خراش‌ها تفریحات فرهنگی دبی موزه آینده دبی (Museum of The Future) AYA Universe مادام توسو در دبی (Madame Tussauds Dubai) موزه وهم دبی (Museum Of Illusions) موزه هنر دبی، دنیای سلفی‌های سه‌بعدی (3D World Selfie Museum Dubai) مراکز خرید دبی رزرو تورهای تفریحی دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

از آغاز قرن بیست‌ویکم با تدوین سیاست‌های جدید، تفریحات دبی روزبه‌روز بیشتر شده‌اند. این شهر یک استراتژی فوق‌العاده در زمینه گردشگری را طراحی کرده است تا حدود 25 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کند که در طی این سال‌ها، این برنامه‌ریزی به‌خوبی محقق شده است. تفریحات دبی شامل بازدید از آسمان خراش های دبی، برج‌های بلند آن، جاذبه‌های توریستی، پارک‌های مختلف مناسب برای خانواده و ایجاد سرگرمی‌های متنوع، به یک شهر فوق‌العاده از نظر نوآوری، فناوری و گردشگری تبدیل شده است. 

در عین حال شهر دبی، علاوه‌بر فعالیت‌های مدرن، تاریخ و هویت این شهر و مردمش را نیز حفظ کرده است. برای اینکه از مکان‌های تفریحی دبی اطلاعات بیشتری داشته باشید باید با مکان‌های تفریحی این شهر بزرگ آشنا شوید. ما در این مطلب سعی داریم درباره تفریحات دبی صحبت کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. پس با ما تا انتهای متن همراه باشید.

سفر به دبی

یکی از پرطرفدارتربن مقاصد گردشگری جهان، دبی به‌عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا نیز شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید به این شهر زیبا سفر کنید، نگران هزینه‌های آن نباشید؛ ما در مقاله هزینه سفر دبی به شما در برنامه‌ریزی بهتر کمک کرده‌ایم. 

همه افراد می‌توانند با استفاده از تورهای تفریحی دبی از جاذبه‌های این شهر دیدن کنند و ماجراجویی‌های خاص خود را داشته باشند. پس اگر شما هم به‌دنبال تفریحات سرگرم‌کننده و فراموش‌نشدنی در دبی هستید، باید با جاهای دیدنی دبی بیشتر آشنا شوید.به‌طور حتم، برای برنامه‌ریزی سفر خود به این شهر کویری به کمک نیاز دارید. رامین گشت با ارائه انواع تورهای تفریحی دبی به شما در تجربه یک سفر خاطره‌انگیز کمک می‌کند.

تفریح در شهر آسمان خراش ها، دبی

با انواع تفریحات دبی آشنا شوید

دبی شهری است با جاذبه‌های مختلف، مانند تفریحات ساحلی، پارک‌های آبی، انواع آکواریوم، پارک‌ها و شهربازی‌ها و مراکز خرید مختلف که برای گردشگر‌ها در نظر گرفته شده است. هر گردشگر با توجه به سلیقه و علاقه‌ای که دارد می‌تواند از میان انواع تفریحات دبی، تور مدنظر خود را انتخاب کرده و سفر خود را بیش‌ازپیش خاطره‌انگیز کند. 

تعداد زیادی از مکان‌های تفریحی که در ادامه معرفی می‌شوند، زیرمجموعه پروژه عظیم دبی لند هستند که پس از کش‌وقوس‌های فراوان درحال تکمیل شدن است.

Tourscanner، فهرستی از 101 تفریح شگفت‌انگیز در دبی را تهیه کرده که یکی از آن‌ها عبارتست از:

«اگر به‌دنبال فضایی عاشقانه برای عکاسی هستید، میراکل گاردن دبی، بهشت شماست. فضایی 7200 متر مربعی، بزرگ‌ترین باغ گل جهان، دارای 50 میلیون گل و 250 میلیون گیاه فوق‌العاده زیبا در دکورها و شکل‌های گوناگون، فضایی رویایی را رقم زده‌اند»

حاکمان و سیاست‌گذاران دبی با استفاده از پتانسیل‌های طبیعی این شهر تفریحاتی را برای گردشگران در نظر گرفته‌اند؛ مانند آب‌های خلیج فارس برای شنا و تورهای کشتی‌رانی، سواحل دبی برای استراحت و آفتاب گرفتن، صحرای دبی برای سافاری و کمپینگ و .... باقی تفریحات دبی نیز برای جذب بیشتر تماشاگران به‌صورت مصنوع طراحی شده‌اند؛ مانند اسکی دبی ، پارک‌های آبی، آکواریوم و ....

به‌صورت کلی می‌توان تفریحات دبی را به تفریحات آبی، تفریح در طبیعت، تفریحات فرهنگی و تفریحات هیجان‌انگیز برای بزرگسالان و کودکان تقسیم کرد. برخی از تفریحات دبی عبارتند از:

سفر به اعماق زندگی دریایی با آکواریوم های دبی

دبی به‌عنوان یک شهر گردشگری، امکانات ویژه‌ای را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده که برخی از آن‌ها را تنها در این شهر می‌توان مشاهده کرد. از جمله آن‌ها می‌توان دو آکواریوم بزرگ دبی را نام برد که هریک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند.

تفریح و بازدید از آکواریوم دبی

آکواریوم و باغ وحش دبی

در تورهای تفریحی دبی می‌توان از آکواریوم دبی مال دیدن کرد. این آکواریوم، یک مخزن آب 10 میلیون لیتری با  33000 جانور آبزی متنوع است که غول‌پیکرترین کروکودیل جهان در آن زندگی می‌کند.

در این آکواریوم، موجودات دریایی مختلفی را می‌توان از سطح زیرین تونل 11 متری آن که 48 متر طول دارد، مشاهده کرد. اگر شما هم به ماهی‌ها و جانوران آبزی علاقه دارید، آکواریوم دبی و باغ وحش آن یکی از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دبی محسوب می‌شود. همچنین اگر تا این حد جسارت دارید که در کنار این حیوانات و به‌ویژه کوسه‌ها در آب شنا کنید، شرایط غواصی کنار آن‌ها نیز برای شما فراهم شده است.

این آکواریوم یکی از جذاب‌ترین مکان‌ های تفریحی دبی است که می‌توان آن را با برنامه بازدید از برج خلیفه ترکیب کرد. اطلاعات مورد نیاز درباره آکواریوم دبی عبارتند از:

  • ساعات بازدید از آکواریوم دبی در روزهای دوشنبه تا چهار‌شنبه 10:00 تا 22:00 و در روزهای جمعه و پنج‌شنبه 10:00 تا 24:00 است.
  • هزینه بازدید از آکواریوم دبی در سال 1402 با قیمت حدود 200 درهم امارات شروع می‌شود. (هزینه بازدید از بخش‌های مختلف، متفاوت است)
  • آدرس آکواریوم دبی در خیابان شیخ زاید، خیابان دوحه، مرکز خرید دبی مال است.

آکواریوم لاست چمبرز 

آکواریوم لاست چمبرز در منطقه تفریحی و اقامتگاهی آتلانتیس قرار دارد و در خاورمیانه و آفریقا، بزرگ‌تر از این آکواریوم وجود ندارد. در این مجموعه می‌توانید از طریق تورهای تفریحی دبی به امکانات دیگری مانند ساحل، کافه، رستوران و ... دسترسی داشته باشید. همچنین در آکواریوم لاست چمبرز حدود 65 هزار جانور دریایی از گونه‌های مختلف دیده می‌شود که به‌راحتی می‌توانید در کنار آن‌ها شنا کنید و به آن‌ها غذا دهید. 

اگر قصد بازدید از این مکان دیدنی را دارید، بهتر است که حدود 3 ساعت را برای گشت‌وگذار در این آکواریوم در نظر بگیرید؛ زیرا در تور تفریحی این آکواریوم، برنامه‌های مختلفی وجود دارد. اطلاعات مورد نیاز برای بازدید از آکواریوم لاست چمبرز دبی عبارت‌اند از:

  • ساعات بازدید از آکواریوم لاست چمبرز، همه ‌روزه از ساعت 9:00 صبح تا 22:00 شب فعال است.
  • هزینه بازدید از آکواریوم لاست چمبرز در سال 1402 از حدود 135 درهم امارات شروع می‌شود.
  • آدرس آکواریوم لاست چمبرز، جزیره نخل جمیرا، ساحل پالم است.
آکواریوم لاست چمبرز

فرار از گرما در پارک‌های آبی دبی

پارک آبی شاید آخرین جاذبه‌ای باشد که در این شهر انتظار داریم ببینیم؛ اما پارک‌های آبی دبی جزو مجهزترین و هیجان‌انگیزترین و حتی بزرگ‌ترین پارک‌های آبی جهان به شمار می‌روند. پس حتما در برنامه تفریحات دبی خود، یک روز را به پارک آبی اختصاص دهید.

فرار از گرما در پارک‌های آبی دبی

پارک آبی آکواونچر

یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات دبی را می‌توان پارک‌های آبی دانست. پارک آبی آکواونچر برای شما روز بی‌نظیری را می‌سازد تا کنار خانواده و فرزندان خود اوقات خوشی را سپری کنید. درحقیقت، این پارک آبی به فکر تمام اعضای خانواده بوده و برای کودکان با قد زیر 120 سانتی‌متر تونل‌ها و بخش‌های مختلفی را طراحی کرده است. در نتیجه با خیال راحت می‌توانید فرزند خود را به این پارک برده و از تفریح کردن کنار هم لذت ببرید. 

اطلاعات کلی درباره پارک آبی آکواونچر عبارتند از:

  • ساعات فعالیت پارک از 10 صبح تا 6:45 عصر است.
  • آدرس آن در خیابان الهلال قرار دارد.
  • فضای بزرگ و مناسبی برای تفریح بزرگسالان و کودکان دارد.

پارک آبی لگولند

در میان تفریحات دبی، پارک آبی لگولند جزو مجموعه شهربازی‌های زنجیره‌ای است که می‌توان انواع لگو را در آن پیاده‌سازی کرد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که در کودکی به ساخت قایق‌های لگویی علاقه داشتید، این پارک علاوه‌بر اینکه برای شما جذاب است، به‌عنوان یک تفریح به‌یادماندنی برای فرزندان شما نیز مناسب خواهد بود. اطلاعات کلی درباره پارک آبی لگولند عبارتند از:

  • این پارک برای تمام افراد بزرگسال و خردسال مناسب است.
  • در خیابان شیخ زاید واقع شده است.
  • این پارک از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر فعالیت می‌کند.
پارک آبی لگولند

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی دبی نسبت به سایر پارک های آبی آن، بیشتر شکل و فرمی عربی دارد و بر اساس داستان‌های ملانصرالدین ساخته شده است. در این پارک می‌توانید تفریحات آبی هیجان‌انگیزی را در کنار هم تجربه کنید. همچنین در این پارک سرسره‌های بزرگ و متنوعی تعبیه شده است که با سرعت‌های متفاوت، اوج هیجان را برای شما به ارمغان می‌آورد. به‌طور کلی اطلاعات مورد نیاز در این پارک عبارت‌اند از:

  • ساعات بازدید از پارک آبی وایلد وادی، همه‌‌روزه از ساعت 10:00 تا 18:00 عصر است.
  • هزینه ورود به پارک آبی وایلد وادی در سال 1402 برای افرادی که قدشان بالای 110 سانتی متر است، 299 درهم و سایر افراد 249 درهم خواهد بود.
  • آدرس پارک آبی وایلد وادی، خیابان جمیرا، روبه‌روی برج العرب است.

اگر درباره این پارک نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید، به مطلب پارک وایلد وادی دبی در مجله گردشگری رامین گشت مراجعه نمایید.

پارک آبی وایلد وادی

تفریح در سواحل دبی

دبی به‌عنوان یکی از مجمع‌الجزایر عربی که در کنار خلیج فارس قرار گرفته دارای سواحل زیبا و جذابی است که گردشگر‌های مختلفی را به خود جذب می‌کند. آفتاب گرفتن، شنا، کایاک‌سواری، قایق‌سواری، موج‌سواری و حتی فضاهای بازی کوچک برای کودکان از جمله تفریحاتی هستند که در بهترین سواحل دبی برای گردشگران فراهم شده است. 

البته ورود به برخی از آن‌ها برای عموم آزاد است و باقی، جزو ساحل‌های خصوصی دبی محسوب می‌شوند که معمولا به هتل‌ها و مسافرین آن‌ها اختصاص دارند. معروف‌ترینِ این سواحل در زیر معرفی شده اند:

شنا و تفریح در سواحل دبی

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

جمیرا یکی از ساحل‌های تفریحی دبی است که به سه بخش جمیرا 1، 2 و 3 تقسیم شده است. این ساحل جنبه‌های تفریحی و گردشگری زیادی دارد که افراد با سلایق متفاوت می‌توانند از آن لذت ببرند. از جمله ویژگی‌های ساحل جمیرا:

  • تفریحات آبی
  • هتل‌های مختلف
  • رستوران‌های متعدد
  • نزدیکی به مراکز خرید
  • داشتن فضایی برای استراحت و آرامش
  • حمام آفتاب

اگر شما هم به وقت‌گذرانی در ساحل علاقه دارید، اطلاعات موردنیاز برای گذراندن اوقات خوش در ساحل جمیرا عبارتند از:

  • ساعت فعالیت ساحل جمیرا از ساعت 7:30 تا 10:00 (پارک جمیرا) است.
  • هزینه ورود به ساحل جمیرا رایگان بوده و تنها ورود به برخی از قسمت‌ها ممکن است چند درهم هزینه داشته باشد. 
  • آدرس ساحل جمیرا، منطقه جمیرا در دبی است.

ساحل لامر (La Mer Beach)

ساحل لامر درحقیقت، جزوی از ساحل جمیراست که امکانات تفریحی خوبی را در اختیار گردشگر‌ها قرار می‌دهد. این ساحل حدود 130 مرکز خرید و رستوران دارد که جذابیت این منطقه را افزایش داده است. در برنامه تورهای تفریحی دبی و بازدید از ساحل لامر می‌توان از امکانات زیر بهره‌مند شد:

  • جت اسکی
  • موج‌سواری
  • زمین بازی کودکان
  • قلعه‌های بادی
  • کافه‌های آرام

همچینن می‌توان در شب‌های خنک‌تر دبی در ساحل لامر پیاده‌روی کرد و از فضای این ساحل لذت برد. اگر مایل به شنا یا استراحت در این ساحل هستید،  اطلاعات آن را به خاطر بسپارید:

  • ساحل لامر در ایام هفته، 10 صبح تا 10 شب و در روزهای پایانی جمعه تا یکشنبه، 10 صبح تا نیمه‌شب فعال است و باید گفت شب‌های این ساحل، زیبایی منحصربه‌فردی دارند.
  • برای ورود به این ساحل نیز نیازی به پرداخت ورودی نیست.
  • ساحل لامر در منطقه جمیرا 1 و نزدیک به خیابان جمیراست.
ساحل لامر

ساحل کایت (Kite Beach)

ساحل کایت در بخش جنوبی ساحل جمیرای دبی واقع شده است که به‌عنوان یکی تفریحات رایگان دبی در نظر گرفته می‌شود. این ساحل برای افرادی که به موج‌سواری علاقه دارند، مقصد بی‌نظیری است و می‌توان از امکانات مختلف دیگری مانند انجام ورزش‌های آبی، حمام آفتاب و ماجراجویی این ساحل استفاده کرد. اطلاعات ساحل کایت به شرح زیر است:

  • شنبه تا چهارشنیه، 10 صبح تا 12 شب و پنج‌شنبه تا شنبه، 10 صبح تا 1 شب فعال است.
  • ورود به این ساحل رایگان است.
  • ساحل کایت بین منطقه ام سقیم و الصفا 2 قرار دارد.
ساحل کایت

ساحل مارینا (Marina Beach) 

ساحل مارینا هم جزو سواحل دبی است که امکانات خوبی را برای گردشگر‌ها فراهم می‌کند. موزه مادام تسو در نزدیکی این ساحل است و می‌توان بعد از تفریح در این ساحل به آن نیز سری زد. در ساحل مارینا انواع کافه‌ها و تفریحات آبی برای افراد فراهم شده است، اما امکانات آن نسبت به ساحل جمیرا کمتر است. بد نیست تا در این منطقه به سر می‌برید، سر به اسکله 7 مارینا بزنید و تور کشتی لوتوس دبی را برای تجربه یک شب به‌یادماندنی رزرو کنید. اطلاعات ورود به ساحل مارینا را در ادامه می‌بینید:

  • این ساحل برخلاف بسیاری از سواحل دبی، 9 صبح تا 9 شب فعال است.
  • برای ورود به ساحل مارینا دبی نیاز به پرداخت ورودی نیست.
  • این ساحل همان‌طور که از نامش پیداست در منطقه دبی مارینا قرار دارد.

بد نیست تا در این منطقه به سر می‌برید، سری به اسکله 7 مارینا بزنید و تور کشتی لوتوس دبی را برای تجربه یک شب به‌یادماندنی رزرو کنید.

ساحل مارینا

ساحل الصفوح (Sufouh Beach)

ساحل الصفوح یا بلک پالاس بیچ (Black Palace Beach) در منطقه الصفوح امارات واقع شده است. در حقیقت این ساحل، بین برج العرب و پالم جمیرا قرار دارد و برخی از افراد از این ساحل زیبا مطلع نیستند. از‌این‌رو، برخی از افراد آن را Secret Beach می‌نامند. در این ساحل امکانات محدودی مانند پیاده‌روی و حمام آفتاب دارد که اگر می خواهید چند ساعتی را استراحت کنید، این ساحل انتخاب خوبی است.

اطلاعات کلی درباره ساحل الصفوح عبارت‌اند از:

  • ساحل الصفوح به‌صورت 24 ساعته باز است.
  • این ساحل را می‌توان جزو سواحل عمومی و رایگان دبی در نظر گرفت.
  • ساحل الصفوح در بخش غربی خط ساحلی و در منطقه الصفوح قرار دارد.
ساحل الصفوح

گردش در پارک‌ها و باغ‌های دبی

در دبی پارک‌ها و فضای سبز بسیاری می‌توان دید که معمولا در پای آسمان خراش های دبی و کاخ‌ها، چشم‌انداز سبزپوشی را به وجود آورده‌اند، اما چند پارک و باغ مشهور دبی که باید در فهرست تفریحات دبی گردشگران وجود داشته باشد را در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

بازدید از پارک های دبی

میراکل گاردن دبی (Miracle Garden)

آیا باغ گلی بزرگ‌تر، زیباتر و جذاب‌تر از میراکل گاردن دبی در دنیا وجود دارد؟ قطعا خیر. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این باغ معجزه‌ای در دل بیابان دبی محسوب می‌شود. 1800 متر مربع باغ با بیش از 45 میلیون گل و گیاه که به‌صورت مجسمه‌های بسیار بزرگی تزئین شده‌اند.

برای بازدید از این باغ زیبا به البرشا، البرشا 3 بروید و با تهیه بلیتی به‌قیمت 75 درهم از کل باغ بازدید کنید.

میراکل گاردن دبی

سیاره سبز دبی (The Green Planet)

با بلیت سیاره سبز دبی می‌توانید به اولین جنگل گرمسیری امارات راه پیدا کنید؛ گنبد زیستی محصور با گیاهانی عجیب‌غریب در جنگلی استوایی و عمودی! در این پارک سرپوشیده می‌توانید با انواع گیاهان و جانوران آشنا شوید و در کنار تفریح، دانش خود را نیز افزایش دهید. سیاره سبز مکانی مناسب برای کودکان است.

اگر صرفا بخواهید از سیاره سبز دبی دیدن کنید، بلیت ورودی آن 140 درهم است. اما تور تفریحی سیاره سبز+ قاب دبی با 185 درهم یا سیاره سبز+ آیا یونیورس، 235 درهم، گزینه‌های ترکیبی و به‌صرفه تفریحات دبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

باغ پروانه دبی (Dubai Butterfly Garden)

باغ پروانه دبی نفس شما را در سینه حبس خواهد کرد. در این باغ زیبا می‌توانید بیش از 100 گونه پروانه کمیاب را از نزدیک ببینید. در فضای بی‌نظیر آن عکس بگیرید و با دنیای شگفت‌انگیز پروانه‌ها آشنا شوید. بازدید از باغ پروانه جزو ارزان‌ترین تفریحات دبی است که می‌توان آن را برنامه گشت شهری دبی قرار داد. بلیت آن فقط 55 درهم است. 

برای بازدید از این باغ زیبا باید خود را به منطقه دبی لند، البرشا جنوبی 3 و کنار میراکل گاردن برسانید.

دبی گاردن گلو (Dubai Garden Glow)

دوست دارید در فهرست تفریحات دبی خود به پارکی منحصربه‌فرد سر بزنید؟ پارک درخشش یا گاردن گلو دبی، بهترین گزینه است. پارکی که در فضایی کاملا تاریک از 10 میلیون لامپ کم‌مصرف با پارچه‌های بازیافتی ساخته شده است. ضمنا در این باغ می‌توانید از بزرگ‌ترین پارک دایناسورها نیز دیدن کنید.

برای رزرو بلیت دبی گاردن گلو فقط کافیست 70 درهم هزینه کنید. در مجاورت خیابان شیخ زاید و کاخ زعبیل می‌توانید به باغ درخشش دسترسی داشته باشید.

پارک صفا (Safa Park)

پارک صفا دبی یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های دبی است که گردشگرهای زیادی را به خود جلب می‌کند. بازسازی‌های مختلفی در سال‌های اخیر در این پارک صورت گرفته است تا امکانات ویژه‌ای در اختیار گردشگران قرار گیرد. 

در این پارک، حدود 200 گونه پرندگان و سه دریاچه بزرگ را خواهید دید. همچنین می‌توانید از پیاده‌روی، دوچرخه سورای، زمین‌های تنیس، فوتبال، والیبال و بسکتبال در پارک صفا لذت ببرید و قایق‌سواری را در دریاچه‌های آن تجربه کنید. این پارک در مجاورت خیابان شیخ زاید و منطقه الصفا قرار دارد. ورودی آن نیز برای هر نفر 3 درهم است (1402).

پارک مشرف (Mushrif Park)

پارک مشرف، به‌عنوان پارک ملی دبی شناخته می‌شود و با مساحت 525 هکتار، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های این شهر است. می‌توان از امکانات مختلفی که برای گردشگرها فراهم شده است، استفاده کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • زمین‌های بازی ورزشی ( مانند بسکتبال، والیبال و هندبال )
  • جاده مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری
  • نمازخانه
  • فضای سبز
  • چندین رستوران
  • اغذیه‌فروشی
  • ترن‌
  • سواری با شتر و اسب
  • تئاتر پارک

این پارک در تقاطع دو خیابان الخوانیج و شیخ زاید بن حمدان النهیان قرار گرفته است. ورودی آن در سال 1402 برای افراد 3 درهم و برای اتومبیل 8 درهم است. عده بسیاری معتقدند پارک مشرف، بهترین مکان برای پیک‌نیک کردن در ایام خوش‌آب‌وهوای دبی است.

پارک زعبیل (Zabeel Park)

پارک یا بوستان زعبیل دبی امارات، ۴۷.۵ هکتار مساحت دارد که از چندین بخش تشکیل شده هست؛ همچنین این بخش‌ها با تعدادی پل به یک‌دیگر وصل شده‌اند. پارک زعبیل را می‌توان یکی از پربازدید‌ترین پارک‌های دبی دانست، علت آن هم می‌تواند محبوبیت فضای آن برای ورزش و برگزاری اجراهای زنده موسیقی دانست. همچنین این پارک امکانات متنوعی را در اختیار گردشگرها قرار داده است که عبارتند از:

  • مسیر دو، مسیر‌های پیاده‌روی
  • پارک اسکیت‌بورد
  • فضاهای باربیکیو و پیک‌نیک
  • دریاچه با امکان قایق‌رانی
  • رستوران‌های ساحلی
  • زمین کریکت
  • محوطه‌های بازی کودکان
  • زمین گلف

اگر بازدید از قاب دبی در برنامه تفریحات دبی شما باشد، می‌توانید از پارک زعبیل نیز دیدن کنید. ورودی به این پارک برای هر نفر 5 درهم در سال 1402 است. این پارک در مجاورت خیابان شیخ زاید و ایستگاه مترو Max قرار دارد.

پارک زعبیل

پارک واقعیت مجازی دبی مال (VR Park)

دبی مال با اینکه به‌عنوان یک مرکز خرید شناخته می‌شود؛ اما بخشی از تفریحات دبی را می‌توان در همین مرکز خرید خلاصه کرد. یکی دیگر از جذابیت‌های دبی مال، پارک واقعیت مجازی آن است.

در این پارک ژانرهای مختلفی برای سرگرمی وجود دارد؛ ماجراجویی، ترسناک و .... درک خود را بسنجید؛ چه چیز واقعی است و چه چیز به نام واقعیت به شما القا می‌شود. مرزها را تشخیص دهید. فقط با 200 درهم ساعت‌ها سرگرم باشید.

پارک واقعیت مجازی دبی مال

اونچرا پارکس (Aventura Parks)

پارک اونچرا، بزرگ‌ترین پارک زیپ‌لاین شهر است که 35000 متر مربع از جنگل سرسبز درخت قاف را در پارک مشرف پوشش می‌دهد. در این پارک، طیف گسترده‌ای از زیپ‌لاین‌ها، رشته‌های طناب بلند و تاب‌های غول‌پیکر، برای هر سلیقه‌ای طراحی شده است. درحقیقت، این پارک برای تمام افراد خانواده مناسب است و می‌توانید در کنار خانواده از این تفریح لذت ببرید.

برای رفتن به اونچرا پارک، خود را به پارک مشرف و ورودی 1 آن برسانید و با پرداخت 149 درهم در سال 1402 به تفریح در این پارک ویژه بپردازید.

اونچرا پارکس

پارک تفریحی برادران وارنر دبی (Warner Bros World Abu Dhabi)

از دیگر پارک‌های تفریحی که در دبی قرار دارد، پارک تفریحی برادران وارنر دبی هست. این پارک حدود 15 هکتار مساحت دارد و به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده جهان شناخته می‌شود. همچنین پارک موضوعی وارنر در دنیای فراری ابوظبی و آبی یاس قرار دارد و حدود 1 میلیارد دلار برای ساخت این پروژه هزینه شده است.

تجربه هیجان در شهربازی های دبی

در دبی می‌توان پارک‌های موضوعی زیادی را مشاهده کرد که هر کدام با تمی مشخص، طرفداران خاص خود را دارند و در عین حال که برای کودکان جذابیت بسیاری دارند، نظر بزرگسالان را نیز به خود جلب می‌کنند. اگر طرفدار پارک و شهربازی هستید و در سفر به دبی، کودکی همراه دارید، می‌توانید با یک ساعت رانندگی خود را به پایتخت امارات برسانید و ساعاتی را در شهربازی بزرگ و جذاب آن بگذرانید. اطلاعات کامل‌تر را در مقاله شهربازی فراری ابوظبی رامین گشت مطالعه کنید.

مجموعه دبی پارک اند ریزورتس، جذاب‌ترین شهربازی‌های دبی را در خود جای داده است که با برخی از آن‌ها در ادامه آشنا می‌شویم:

شهربازی آی ام جی (IMG Worlds of Adventure)

آی ام جی یکی از شهربازی‌های موضوعی دبی، از چهار بخش مختلف تشکیل شده است. در این شهربازی برای سرگرمی بیشتر، 12 مجموعه سینمایی وجود دارد. از طرفی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ سایر اعضای خانواده را نیز سرگرم می‌کنند. برای رفتن به این شهربازی باید درباره آن اطلاعاتی داشته باشید:

  • برای لذت بردن از تمامی بخش‌های شهربازی باید 345 درهم در سال 1402 هزینه کنید.
  • برای بازدید از این شهربازی خود را به شهر عربی دبی برسانید.
  • 10 صبح تا 12 شب نیز زمان فعالیت شهربازی IMG است.

شهربازی لگو لند (Legoland® Dubai)

در برنامه تفریحات دبی خود، یک روز را به شهربازی لگو لند اختصاص دهید. کل خانواده را دور هم جمع کنید و مشغول ساخت دنیای جدیدی شوید. در این شهربازی هر نوع هیجانی را می‌توان تجربه کرد؛ از سنما 4بعدی گرفته تا راندن یک قطار، قایق یا هواپیما و بعد هم در ترن هوایی، در زمان به قرون وسطی سفر کنید. اطلاعات زیر را به خاطر بسپارید:

  • لگولند نیز همچون موشن گیت برای هر نفر 330 درهم دریافت می‌کند (1402). 
  • این شهربازی در محدوده Dubai Parks & Resorts قرار دارد.
  • از 10 صبح تا 6 عصر فرصت دارید از این شهربازی دیدن کنید.

تفریحات مهیج و فوق‌العاده مختص به دبی

دبی را می‌توان شهر شگفتی‌ها دانست. انواع مراکز تفریحی دبی برای همه سنین و همه سلیقه‌ها، این شهر را به مکانی جذاب برای گردش و تفریح تبدیل کرده است.

دهکده جهانی دبی (Global Village)

گلوبال ویلیج دبی شما را با فرهنگ کشورهای مختلف آشنا می‌کند و با برگزاری جشن و کارناوال و بازی، ایام خوشی را برای شما رقم می‌زند. البته بازدید از دهکده جهانی دبی فقط در ایام خاصی از سال امکان‌پذیر است، پس بهتر است قبل از سفر به دبی، باز یا بسته‌بودن آن را بررسی کنید.اطلاعات کامل آن را می‌توانید در وبسایت رامین گشت مطالعه کنید. اطلاعات کلی عبارت‌اند از:

  • در سال 1402، برای ورود به دهکده جهانی فقط کافیست 15 درهم بپردازید.
  • این دهکده در جاده E 311 خیابان شیخ زاید قرار دارد.
  • ساعت فعالیت آن 4 عصر تا 1 شب است.

چتربازی در دبی

چتر بازی یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دبی است که بسیاری از گردشگران تمایل دارند آن را تجربه کنند. دبی شرایطی را فراهم کرده است تا افرادی هم که تجربه‌ای از پرواز و چتربازی ندارند، بتوانند به‌راحتی از این تفریح مهیج استفاده کنند. البته نگران نباشید! قبل از چتربازی در دبی، می‌توان در کلاس‌های آموزشی آن شرکت و به‌همراه مربی پرواز کرد. 

شهر متل پلی (Mattel Play! Town)

دبی در ساخت جاذبه‌های گردشگری به فکر کودکان هم بوده است و می‌توان در شهر متل دبی، ساعت‌ها از جاذبه‌های آن لذت برد. این مجموعه در مرکز خرید سیتی واک قرار گرفته است و کودکان می‌توانند دنیای اسباب بازی‌ها را در این شهر مشاهده کنند. در حقیقت، هریک از بخش‌های این شهر، مهارت‌های کودکان را با چالش روبه‌رو می‌کند و می‌توان ساعت‌ها در این شهر تفریحی کودکان، وقت گذراند.

درصورتی‌که متل پلی دایر باشد، می‌توانید با توجه به اطلاعات زیر به آن مراجعه کنید:

  • متل پلی در سیتی واک و خیابان الصفا قرار دارد.
  • ساعات فعالیت آن از 10 صبح تا 7 عصر در روزهای عادی و 8 شب در روزهای پایانی هفته است.
  • بلیت ورودی آن برای کودکان تا 16 سال، 110 درهم و 50 تا 75 درهم برای همراهی بزرگ‌ترهاست.

مجتمع تفریحی تریل زون (Thrill Zone Entertainment Centre)

مجتمع تفریحی تریل زون با هدف ایجاد سرگرمی و تفریح در دبی تاسیس شده است. این مجتمع در مرکز خرید اواسیس سنتر دبی قرار گرفته است و می‌توان در کنار خرید، از این مجموعه نیزدیدن کرد. تفریحات مجتمع تفریحی تریل زون، سلیقه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد و برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. این مجموعه امکانات مختلفی دارد که عبارتند از:

  • لیزر پارک با تم پارک ژوراسیک 
  • سینمای ۶ بعدی
  • کافه

برای رفتن به این مکان تفریحی، بهتر است با اطلاعات کلی آن آشنا باشید:

  • در خیابان شیخ زاید، مرکز خرید Oasis Center Mall قرار دارد.
  • ورودی آن از 135 درهم برای هر کودک شروع می‌شود (1402)

تونل باد دبی

تونل باد دبی یکی از تفریحات هیجان انگیز و جذابی است که به تازگی با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. این تونل شرایطی را ایجاد می‌کند تا با تجهیزات کامل، همانند فضانوردها در هوا معلق بود و نگرانی برای سقوط نداشت. مربی‌های حرفه‌ای از قبل آموزش‌های مختلف را ارائه می‌کنند و می‌توان هیجان زیادی را تجربه کرد. همچنین تجربه سقوط و پرواز در تونل باد دبی برای تمام افراد به جز کودکان زیر 3 سال امکان‌پذیر است. ساعات فعالیت این مجموعه برای روزهای چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 9 شب و برای روزهای پنج شنبه تا یک شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعدازظهر در نظر گرفته شده است.

کیدزانیا در دبی مال (KidZania)

اگر معتقد نیست که هر کودکی باید مهندس یا پزشک شود، پس به بچه‌هایتان اجازه دهید پیش از بزرگسالی، شغل‌های مختلفی را در کیدزانیا تجربه کنند. آن‌ها می‌توانند کارهای واقعی را در دنیای کودکی انجام دهند. برای این کار فقط کافیست در روزی که از سایر جاذبه‌های دبی مال دیدن می‌کنید، به کیدزانیا نیز سری بزنید.

الهام‌بخش فرزندانتان باشید تا رویاهای خود را دنبال کنند و برای دنیای بهتری آماده شوند. بلیت ورودی آن نیز برای کودکان (4 تا 16 سال)، 195 درهم و برای بزرگسالان، 80 درهم است.

کیدزانیا در دبی مال

دنیای پنگوئن های برفی

در پیست اسکی دبی، می‌توان پنگوئن‌های جنتو و پادشاه را دید. در حقیقت، بازدیدکننده‌ها در پارک برفی دبی می‌توانند در چهار فصل سال، طی 4 سانس، رژه پنگوئن‌ها را مشاهده کنند. فقط دقت داشته باشید که کودکان ۱۴ سال یا کمتر نیاز است که با یک بزرگتر از پنگوئن‌ها به این مجموعه وارد شوند. همچنین نمی‌توانید از دوربین عکاسی یا تلفن همراه خود در منطقه پنگوئن‌ها استفاده کنید.

برای یک روز کامل وقت‌گذرانی در یکی از بهترین مراکز تفریحی دبی، باید 250 درهم در سال 1402 هزینه کنید.

چرخ و فلک عین دبی (Ain Dubai)

چرخ و فلک عین دبی یکی از شگفتی‌های دبی است که از طراحی تا ساخت آن، یک شگفتی محسوب می‌شود. در سال 2018 و با توجه به آمار شورای جهانی تجارت و گردشگری، چرخ و فلک عین دبی، 11.5 درصد سود ناخالص از گردشگری دبی را به خود اختصاص داد.

کابین‌های مختلفی در این چرخ و فلک تعبیه شده‌اند که هر یک امکانات متنوعی را ارائه می‌کنند و می‌توان در ارتفاع از دیدن شهر دبی لذت برد. این چرخ و فلک در جزیره بلوواترز قرار دارد و بلیت آن 130 درهم است (1402).

چرخ و فلک عین دبی

شهربازی موشن گیت (Motion Gate)

در شهربازی موشن گیت دبی به دنیای فیلم‌ها قدم بگذارید و در کنار شخصیت‌های هالیوودی چند ساعتی را خوش بگذرانید. 27 وسیله بازی، نمایش و تجربیات هیجان‌انگیز بسیاری در این پارک موضوعی برای شما تدارک دیده شده است.

به دنیای اسمورف‌ها، دریم ورکس و پاندای کونگ‌فوکار و ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی سری بزنید. برای چنین تجربه‌ای کافیست برای هر نفر بلیتی به مبلغ 330 درهم تهیه کنید که معمولا با کمی تخفیف، به مبلغ 295 درهم نیز قابل‌خریداری است.

آب نمای دبی (The Dubai Fountain)

آب نمای دبی یکی از مکان‌های تفریحی دبی است که به‌همراه 6600 لامپ با نظم خاصی کنار هم قرار گرفته‌اند و هنگام نمایش، نمای زیبایی را خلق می‌کنند که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند. به‌طور حتم بهتر است هنگامی که رقص فواره‌ها را همزمان با رقص نور مشاهده می‌کنید، دوربین خود را بردارید و این لحظه زیبا را ثبت کنید. 

آب نمای دبی در نزدیکی برج خلیفه است و هنگامی که به بالای این برج بروید می‌توانید شکوه و زیبایی این آب نما را بهتر مشاهده کنید.

خانه تسخیرشده هیستریا (Hysteria Haunted Attraction)

در دبی مال می‌توانید جاذبه‌های گردشگری زیادی را مشاهده کنید. بخشی از این مرکز خرید به خانه تسخیرشده هیستریا تعلق دارد که یکی از مخوف‌ترین مکان های تفریحی دبی است. اگر شما هم به هیجان و ماجراجویی علاقه دارید، می‌توانید در کنار بازدید از سایر دیدنی‌های دبی به این خانه تسخیرشده بروید و اوج هیجان را تجربه کنید.

بلیت ورودی این خانه برای هر نفر در سال 1402، 105 درهم است.

اسکای ویو دبی (Sky View)

با تهیه بلیت اسکای ویو می‌توانید نمای کلی از شهر دبی داشته باشید و از مشاهده این شهر جذاب در ارتفاع بسیار زیاد لذت ببرید. درحقیقت ارتفاع اسکای ویو ۲۱۹.۵ متر از سطح زمین است و می‌توان به‌راحتی یک قاب زیبا از دبی را مشاهده کرد. 

هتل اسکای ویو دبی که در نزدیکی دبی مال قرار دارد، با فراهم کردن این موقعیت، بازدیدکنندگان بسیاری را جذب کرده است. شما می‌توانید بر لبه این برج قدم بزنید، البته اگر شجاعت کافی را داشته باشید. مشاهده آن 90 درهم و تجربه Edge Walk، 499 درهم در سال 1402 است.

اسکای ویو دبی

راه رفتن روی یک سطح شیشه‌ای در برج خلیفه

از بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع 830 متر (2723 فوت)، برج خلیفه، نماد شگفتی‌های معماری دبی، دیدن کنید. ارزش ساخت این برج 160 طبقه با نمای شیشه‌ای 1.5 میلیارد دلار بوده است و از آن زمان میلیون‌ها بازدیدکننده از آن دیدن کرده‌اند. می‌توانید در یکی از طبقات برج خلیفه که کف آن شیشه‌ای است، قدم بردارید و واقعیت مجازی را تجربه کنید. به‌طور کلی، بازدید از برج خلیفه، یکی از بهترین تفریحات دبی است که شما را با یکی از خاص‌ترین برج‌های دبی آشنا می‌کند.

بد نیست در این تور تفریحی دبی، کمی هیجان تجربه کنید؛ در عرشه طبقه 125، حین راه رفتن، شیشه در زیر پای شما ترک می‌خورد. حسگرها، این شبیه‌سازی واقعی را هدایت می‌کنند و شما به‌سادگی روی صفحه نمایش‌هایی با وضوح بالا قدم می‌گذارید.

راه رفتن بر روی سطح شیشه ای برج خلیفه توسط مسافران و بازدیدکنندگان

شترسواری در بیابان

اگر دوست دارید که فضای دبی را به‌طور واقعی تجربه کنید، می‌توانید از شترسواری در دبی لذت ببرید. به هر حال دبی یک منظقه بیابانی است، پس چرا به ماهیت شهر رجوع نکنیم؟ اگر هرگز از تپه‌های شنی عبور نکرده‌اید یا کوهان شتر را لمس نکرده‌اید، اکنون فرصت این کار در تور تفریحی دبی فراهم است. روز هیجان‌انگیز خود را با سافاری دبی آغاز و شکوه بیابان را تجربه کنید. بیشتر تورهای تفریحی دبی شرایط زیر را برای گردشگر‌ها فراهم می‌کنند:

  • شترسواری
  • سندبوردینگ 
  • دوچرخه‌سواری
  • کمپینگ

قیمت تورهای سافاری بسته به خدمات و مدت آن متفاوت است؛ اما معمولا متوسط قیمت بلیت سافاری دبی، 99 درهم است (1402).

اگر هم سواری سنتی را دوست ندارید، خود را به موتور سیتی دبی برسانید و تمام هیجانتان را در پیست‌های ماشین و موتور آن تخلیه کنید.

شتر سواری در بیابان

اسکی دبی (Ski Dubai)

شهر بیابانی دبی و اسکی؟ بله. اسکی در صحرا، شاید آخرین شگفتی‌ای باشد که انسان به آن فکر می‌کند؛ اما دبی این خیال را به واقعیت تبدیل کرده است. دبی در یک فضای بزرگ، با مقدار 22500 متر مربع پودر برف تازه و دست‌ساز، فضایی مشابه یک پیست اسکی را ساخته است. این پیست اسکی  به‌عنوان یکی از تفریحات دبی، تنها جایی در امارات است که در تمام طول سال امکان اسکی، اسنوبرد و زیپ‌لاین را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

همچنین این پیست اسکی سرپوشیده، که برنده جوایز متعددی شده، دارای یک پارک برفی با مساحت 4500 متر مربع است. شما می‌توانید به‌همراه خانواده در غار یخی کاوش کرده، سورتمه سواری کنید یا از برج‌ها بالا بروید.

اسکی دبی در مرکز خرید امارات واقع شده است و بلیت آن 180 تا 500 درهم برای هر نفر در سال 1402 فروخته می‌شود. شما می‌توانید از 10 صبح تا 11 شب برای اسکی به این مرکز خرید مراجعه کنید.

اسکی دبی

در اطراف پالم جمیرا با یک قایق تندرو تفریح کنید

مجمع‌الجزایر پالم جمیرا، نمادی‌ترین جزایر مصنوع روی زمین هستند که توصیه می‌کنیم برای دیدن این جزیره یک قایق تندرو کرایه و از بناهای برجسته آن، مانند هتل امپراتوری آتلانتیس و نخل‌ها دیدن کنید. هم فال است و هم تماشا؛ با یک بلیت، علاوه‌بر بازدید جزیره، هیجان گشت‌وگذار بر روی آب را نیز تجربه خواهید کرد.

تفریح هیجان انگیز قایق سواری بر روی آب های دبی

اجاره کشتی شخصی با کاپیتان

اگر می‌خواهید به یکی از مراکز تفریحی دبی بروید، بهتر است که یک کشتی خصوصی با حضور کاپیتان را اجاره کنید تا یک تفریح چند ساعته در سطح دریا داشته باشید. این تفریح برای تمام افراد با سنین مختلف پیشنهاد می‌شود؛ زیرا می‌توان لحظات آرامی را در دریا تجربه کرد و از انواع نوشیدنی‌ها، غذا و حتی برنامه‌های خانوادگی در کشتی لذت برد. 

تفریحات لوکس و لاکچری دبی

درست است که دبی را به شهری لوکس و گران می‌شناسند؛ اما برخی تفریحاتی وجود دارند که می‌توانند سفر به این شهر را به لاکچری‌ترین خاطره شما تبدیل کنند. مسلما تجربه چنین تفریحاتی برای همگان ممکن نیست. پس با صف‌های طولانی و انبوهی از گردشگران روبه‌رو نخواهید بود.

بازدید از مسابقات اسب‌سواری

اسب‌سواری یکی از تفریحات قدیمی است که بسیاری از کشورها آن را به‌عنوان یک ورزش در نظر می‌گیرند. اگر شما هم به دیدن مسابقات اسب‌سواری علاقه دارید، دبی این شرایط را فراهم کرده است. می‌توانید بلیت تهیه کنید و از دیدن مسابقه لذت ببرید. توجه داشته باشید که مسابقه اسب سواری در دبی با بهترین سوارکارها برگزار می‌شود و اگر زمان سفر شما با زمان برگزاری مسابقه هماهنگ است، توصیه می‌کنیم که این مسابقه هیجان انگیز را از دست ندهید.

دیدن مسابقه اسب‌دوانی در دبی پکیج‌های مختلفی دارد که معمولی‌ترین آن تنها 20 درهم است؛ اما اگر بخواهید از پارکینگ استفاده کنید باید 80 درهم دیگر نیز بپردازید (1402). پکیج‌های وی‌آی‌پی نیز انواع مختلفی دارند که از 295 درهم شروع می‌شود. این مسابقات در Meydan Racecourse برگزار می‌شوند.

بازدید از مسابقات اسب‌سواری

چشیدن طعم بستنی با روکش طلا

دبی برای اینکه تفریحات گردشگرها را جذاب و خاص کند، بستنی با روکش طلا را ارائه می‌دهد. Rolling Cones در دبی مال، این بستنی را به قیمت 3085 درهم به مشتریان لاکچری عرضه می‌کند. این بستنی که به دو صورت شکلاتی و وانیلی تهیه می‌شود، تنها روکش نازکی از طلای 24 عیار دارد.

Scoopi Parlour در خیابان الجمیرا نیز این نوع بستنی را به‌همراه زعفران ایرانی ارائه می‌دهد.

ماساژ کل بدن با طلای 24 عیار پس از حمام عربی

دبی برای اینکه خاطره یک سفر خوش را در ذهن گردشگرها ثبت کند و خستگی راه را از بین ببرد، ماساژ کل بدن با طلای 24 عیار را برای افراد ثروتمند در نظر گرفته است. این ماساژ، در مراکز اسپای جمیرا و سایر مراکز مهم دبی ارائه می‌شود. اما با توجه به هزینه بالای آن ، تنها عده معدودی می‌توانند آن را تجربه کنند.

لذت بردن از یک وعده غذایی لذیذ در Dinner In The Sky

اگر شما هم در تور دبی خود برنامه‌ای برای غذا خوردن در یک فضای عالی را در نظر گرفته‌اید، باید بدانید که Dinner In The Sky میزبان شما خواهد بود تا در ارتفاع و در آسمان دبی، یک وعده غذایی لذیذ را نوش جان کنید. این تفریح برای افرادی توصیه می‌شود که از ارتفاع ترسی ندارد. درست است که نکات ایمنی و شرایط ایدئال برای سرو غذا فراهم شده؛ اما ممکن است که برخی از افراد با ترس از ارتفاع، به این نوع از تفریحات دبی تمایلی نداشته باشند. 

برای تجربه غذا خوردن در ارتفاع باید در بازه زمانی 2 ظهر تا 11 شب خود را به منطقه الصفوح، خیابان السیاح و اسکای دایو دبی برسانید. هر وعده غذایی معمولا 140 تا 200 درهم هزینه در پی دارد (1402).

میل کردن وعده ناهار بر روی آسمان های دبی

پرواز با هلی‌کوپتر بر فراز شهر

درحال‌حاضر، تفریحات دبی را می‌توان به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم کرد که یکی از نفس‌گیرترین آن‌ها، پرواز با  تور هلی‌کوپتر دبی است. می‌توانید از دیدن مناظر زیبا، برج‌های سربه‌آسمان‌کشیده و مکان‌های دیدنی لذت ببرید. همچنین می‌توانید با هلی‌کوپتر، بر فراز نقاط دیدنی باورنکردنی، مانند جزایر نخل جمیرا، هتل برج العرب و تالاب‌های راس الخور اوج بگیرید و به آن‌ها از زاویه‌ای جدید نگاه کنید.

شما می‌توانید پرواز با هلی‌کوپتر را در تور تفریحی دبی خود قرار دهید؛ اما باید به این نکته توجه کنید که چنین برنامه‌ای جزو تفریحات گران‌قیمت دبی محسوب می‌شود. در سال 1402، یک پرواز 30 دقیقه‌ای، حدودا 1700 درهم تمام می‌شود.

هلیکوپتر سواری یکی از بهترین تفریجات دبی

پرواز با بالون بر فراز صحرا 

از جمله تفریحات دبی، پرواز بر فراز صحرای درخشان دبی، هنگام طلوع خورشید با بالون‌ است، تجربه‌ای که به‌طور همزمان آرامش‌بخش و نشاط‌آور خواهد بود. این پروازها شامل صبحانه‌ای خوشمزه و رفت‌وآمد با لندروورهای قدیمی ‌است. هر پرواز 175 درهم برای بزرگسالان و 75 درهم برای کودکان هزینه دارد.

در ارتفاع 1200 متری، دیدن شتر‌ها و غزال‌هایی که در صحرا پرسه می‌زنند، کمی ‌دشوار است؛ اما با کمی دقت می‌توان آن‌ها را در صحرا دید و از حضور آن‌ها لذت برد. درست است که دبی به یک شهر مدرن تبدیل شده است؛ اما همچنان دشت‌ها و کویر‌هایی دارد که به‌عنوان زیستگاه جوجه‌تیغی‌ها، خفاش‌ها، افعی‌ها و سوسک شاخ‌بلند غول‌پیکر شناخته می‌شوند.

پرواز با بالون بر فراز صحرا

استخدام مشاور برای خریدهای شخصی

با توجه به اینکه بسیاری از افراد ثروتمند تمایل دارند که خریدهای شخصی خود را در دبی انجام دهند، می‌توان مشاوری را استخدام کرد تا با توجه به سلیقه افراد، بتواند بهترین فروشگاه‌ها و گزینه‌ها را انجام دهد. در حقیقت، دبی برای اینکه شرایط خرید افراد ثروتمند را راحت‌تر کند، شرایطی را فراهم کرده است تا به کمک یک مشاور بتوان بهترین و لوکس‌ترین کالاها را تهیه کرد. 

گلف بازی کردن در شهر آسمان‌خراش‌ها

گلف یکی از تفریحات مورد علاقه ثروتمندان است و همیشه جزو ورزش‌های لوکس شناخته می‌شود. افرادی که به دبی سفر می‌کنند می‌توانند این تفریح یا ورزش بی نظیر را در باشگاه لوکس گلف دبی (Dubai Golf) تجربه کنند. این مجموعه سرپوشیده بوده و امکانات بی نظیری را در اختیار بازدیدکننده‌ها قرار می‌دهد. بلیت ورودی آن در سال 1402 نیز 550 درهم است.

چندین زمین گلف در دبی وجود دارد که در مناطق مختلف شهر از ساعت 6 صبح تا 11 شب فعال هستند.

گلف بازی کردن در شهر آسمان‌خراش‌ها

تفریحات فرهنگی دبی

دبی علاوه‌بر اینکه شهری کاملا توریستی با جاذبه‌های گردشگری متعدد است؛ اما تلاش زیادی برای ارائه و اشاعه فرهنگ منطقه خود داشته است. ازاین‌رو، مکان‌های فرهنگی نیز در فهرست تفریحات دبی کم نخواهند بود.

موزه آینده دبی (Museum of The Future)

در موزه آینده، به زمان‌های پیش رو بروید. همه کسانی که از کنار این ساختمان فوق‌العاده زیبای موزه آینده عبور می‌کنند، بر این باور هستند که این موزه جزو عجایب و معماری‌های فوق العاده جهان است. این موزه، حس سفر با یک سفینه را به افراد می‌دهد و با طرح‌های باور نکردنی و دست‌خط‌های خوشنویسی‌شده، نمای بسیار جذابی را به ارمغان آورده است. 

مطمئنا بازدید از موزه آینده، برنامه تفریحات دبی شما را تکمیل خواهد کرد. مشخصات موزه عبارت‌اند از:

  • موزه آینده دبی در منطقه تجاری 2 قرار دارد.
  • بلیت ورود به موزه 95 درهم برای بزرگسالان و 47.50 درهم برای کودکان است (1402).

دقت داشته باشید که علاوه بر موزه آینده، پارک فناوری یا همان موزه آیا دبی هم در دسترس است و می‌توان با تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا شد.

موزه آینده دبی

AYA Universe

دوست دارید به دنیای ستاره‌های درخشان سفر کنید؟ پس AYA Universe را در تفریحات دبی از دست ندهید. این موزه بسیار بزرگ از 12 بخش تشکیل شده که تجربه بی‌نظیری از نور و صدا را در اختیارتان قرار می‌دهند. اطلاعات مربوط به آیا یونیورس را در ادامه می‌بینید:

  • شما می‌توانید همه‌روزه از این موزه جذاب در مرکز خرید وافی سنتر بازدید کنید.
  • برای بلیت ورودی آن باید 110 درهم هزینه کنید.
دنیای ستاره ها آیا یونیورس دبی

مادام توسو در دبی (Madame Tussauds Dubai)

به سلفی گرفتن با افراد مشهور علاقه دارید؟ اگر به بزرگ‌ترین موزه مومی جهان دعوت شوید، با چه کسانی عکس می‌گیرید؟ موزه مادام توسو در دبی کپی‌های خلاقانه‌ای از مشهورترین افراد رشته‌های مختلف مانند موسیقی، فیلم، مد و ... را در این موزه به نمایش گذاشته است. برای بازدید از این موزه، بهتر است اطلاعاتی درباره آن داشته باشید:

  • موزه مادام توسو دبی در نزدیکی عین دبی و در جزیره بلو واترز قرار دارد.
  • شما می‌توانید با 115 درهم با معروف‌ترین سلبریتی‌ها عکس بگیرید.
مادام توسو در دبی

موزه وهم دبی (Museum Of Illusions)

چقدر از قدرت تخیل بهره برده‌اید؟ موزه وهم یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات دبی است که ذهن شما را به چالش می‌کشد. تونل گرداب آن، زمین را زیر پای شما به حرکت درمی‌آورد. در این موزه چشمانتان را فریب دهید، عکس بگیرید تا دیگران نیز فریب بخورند. با توجه به اطلاعات زیر برای بازدید خود برنامه‌ریزی کنید:

  • موزه وهم دبی در کنار نهر مشهور این شهر و در نزدیکی قلعه الفهیدی قرار دارد.
  • اگر با دوستانتان به این موزه می‌روید، هزینه ورودی برای شما 80 دلار و برای کودکان همراهتان 60 دلار خواهد بود. اگر به‌عنوان خانواده (2 بزرگسال و 2 کودک) بخواهید بلیت این مجموعه را خریداری کنید، کافیست 225 درهم بپردازید.
موزه وهم دبی

موزه هنر دبی، دنیای سلفی‌های سه‌بعدی (3D World Selfie Museum Dubai)

از موزه هنر سه‌بعدی دبی برای ترساندن دیگران استفاده کنید! 185 نقاشی سه‌بعدی این موزه به شما اجازه می‌دهد تا در موقعیت‌های مختلف عکس بگیرید و ساعاتی خوش را با دوستانتان به تفریح در دبی مشغول باشید. با توجه به اطلاعات زیر بازدید از این موزه را در برنامه مراکز تفریحی دبی قرار دهید:

  • در خیابان شیخ زاید، ایستگاه مترو Onpassive و خیابان لطیف بنت حمدان، خود را به موزه هنر برسانید. 
  • با پرداخت 90 درهم، بلیت ورودی آن را خریداری کرده و لذت ببرید.
موزه هنر دبی دنیای سلفی‌های سه‌بعدی

مراکز خرید دبی

چه کسی گفته که تفریح فقط به پارک و شهربازی و موزه خلاصه می‌شود؟ برای عده بسیاری، گشت‌وگذار در بازار و خرید تفریح محسوب می‌شود. حتی راه رفتن در مراکز خرید دبی و مشاهده برندهای مختلف و فروشگاه‌های جذاب نیز می‌تواند به‌خودی‌خود ایام خوشی را رقم بزند.

مراکز خرید مدرن و سنتی آن مانند دبی مال، امارات مال، بازار طلا و ادویه یا موزه‌ها و گالری‌های متنوع همچون قلعه الفهیدی و بافت تاریخی البستکیه و بازدید از بازار موتور دبی، از دیگر جاذبه‌هایی است که در صورت داشتن زمان مناسب، می‌توان آن‌ها را نیز در برنامه سفر به دبی در نظر گرفت. شما‌ می‌توانید با یک برنامه کامل برای بازدید از مکان‌های دیدنی دبی در مقاله گشت شهری دبی آشنا شوید.

رزرو تورهای تفریحی دبی با رامین گشت

ما در این متن سعی کرده‌ایم شما را با گوشه‌ای از تفریحات دبی آشنا کنیم. اما اگر می‌خواهید که لیست دقیق‌تری از جاهای دیدنی دبی داشته باشید، نیاز است که اطلاعات خود درباره مکان‌های تفریحی دبی را به‌روز کنید. تفریحات دبی به چند پارک و ساحل محدود نمی‌شود، شما کافیست با توجه به علاقه و سلیقه خود، با گلچینی از این جاذبه‌های متنوع  و اصول و قواعد سفر به این شهر امارات در راهنمای سفر به دبی در مجله گردشگری رامین گشت آشنا شده و برنامه سفر خود را بچینید .

آژانس مسافرتی رامین گشت، به‌عنوان یکی از مجموعه آژانس‌های مسافرتی فعال در کشور، بهترین تورهای دبی را برای شما تدارک دیده است تا با توجه به شرایط خود، بتوانید بهترین تفریحات دبی را تجربه کنید. این آژانس مسافرتی، ارائه‌دهنده ارزان‌ترین تورهای داخلی و خارجی در سراسر دنیاست که به‌صورت تلفنی و حضوری می‌توان تور دبی را رزرو و خریداری کرد.

اگر هرگونه سوالی درباره مراکز تفریحی دبی دارید که در این متن به آن اشاره نشده است و یا می‌خواهید درباره تفریحات دبی بیشتر بدانید، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های تیم رامین گشت به‌صورت 24 ساعته و در طول هفت روز هفته آمادگی پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان را دارند.

سوالات متداول

سواحل دبی به‌طور معمول هزینه ورودی ندارند، مگر اینکه بخواهید از امکانات یا بخش‌های مختلف دیگر این سواحل دیدن کنید. در نتیجه ورودی اولیه به ساحل‌های دبی رایگان است.

به طور معمول آکواریوم‌های دبی از ساعت 10 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و گردشگر‌ها می‌توانند با تهیه بلیط، چند ساعت متوالی را به دیدن آکواریوم و گونه‌های آبی اختصاص دهند.

بله؛ شهر بیابانی دبی دارای فضا‌های مختلفی برای اسکی است که به صورت مصنوعی ساخته شده و می‌توان برای فرار از گرمای دبی به این مکان رفت.

پارک آبی وایلد وادی یکی از مجموعه پارک‌های مخصوص کودکان است که می‌توان ساعت‌ها تفریح و سرگرمی ‌را تجربه کرد. کودکان می‌توانند با استفاده از لگو، سازه‌های مختلف طراحی کنند و از خلاقیت کودکان خود لذت ببرید.

درست است که دبی یک شهر لوکس و پرزرق‌وبرق است؛ اما می‌توان با هزینه‌های کم هم در این شهر تفریحات مختلفی را انجام داد که این برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • سواحل دبی
  • موزه دبی
  • پارک آبی
  • قایق سواری

بله؛ بازدید پارک سافاری دبی، باغ‌وحش زیر آب دبی مال، پارک‌های آبی متنوع و شهربازی‌هایی مانند موشن گیت دبی و IMG، میراکل گاردن دبی و بسیاری جاذبه دیگر برای تفریح و سرگرمی کودکان در دبی فراهم شده است.

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
بهترین سواحل دبی
1402/05/04 9 دقیقه
آسمان خراش های دبی
1402/05/05 11 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت